آیین‌نامه‌ها و فراخوان‌ها

رگولاتوری

June 25, 2014
7:47 چهارشنبه، 4ام تیرماه 1393
کد خبر: 62940

اصول حاکم بر ارائه خدمات ارزش افزوده محتوایی صوتی تصویب شد

​کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با توجه به گسترش تقاضا برای ارائه خدمات ارزش افزوده محتوایی صوتی از طریق شبکه‌های تلفنی اعم از ثابت و همراه، به منظور حفظ حقوق مشترکین و ضابطه‌مندکردن ارائه این خدمات، "اصول حاکم بر ارائه خدمات ارزش افزوده محتوایی صوتی" را تصویب کرد.
 
به گزارش دبیرخانه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، براساس این مصوبه، تعرفه خدمات ارزش افزوده محتوایی صوتی براساس شرایط بازار، از سوی ارائه‌دهنده خدمات ارزش افزوده محتوایی صوتی تعیین می‌شود و اپراتور و ارائه‌دهنده خدمت موظفند در تمامی تبلیغات مربوط به خدمات خود، مشترک را از هزینه‌های مربوط به آن، به صورت شفاف مطلع کنند.
 
براساس این مصوبه ، به منظور حمایت از فراهم کنندگان محتوای صوتی،حداکثر سهم اپراتور از خدمات ارزش افزوده محتوایی صوتی، ۳۰ درصد تعیین شده و ارائه‌دهنده خدمت موظف است قبل از شروع ارائه خدمات ارزش افزوده صوتی مورد نظر و در ابتدای تماس، درباره شرایط ارائه از جمله تعرفه خدمت به مشترک به صورت شفاف اطلاع‌رسانی کند و همچنین درباره ادامه تماس، از مشترک تائید مجدد بگیرد.
 
همچنین کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مقرر کرده است اپراتور امکان مسدودسازی دریافت خدمات از طریق شماره خاص و فعالسازی مجدد آن را درصورت درخواست مشترک فراهم کند و اپراتور موظف است روش انجام این کار را قبل از شروع به ارائه خدمات به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام کرده و تائیدیه لازم را از این سازمان دریافت کند.
 
خدمات ارزش افزوده محتوایی صوتی  شامل  خدمات از جمله سرگرمی، آموزشی، اطلاع رسانی، خدمات تخصصی مشاوره‌ای و … که توسط ارایه دهنده خدمات ارزش افزوده محتوایی صوتی و از طریق بستر صوتی تلفن (اعم از ثابت و همراه) بصورت اختیاری در اختیار مشترکین قرار می گیرد و تعرفه آن از طریق سیستم صورتحساب اپراتورها قابل پرداخت می باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.