اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

August 4, 2014
5:44 دوشنبه، 13ام مردادماه 1393
کد خبر: 63600

توافقنامه ارتقاء پروانه شرکت ایرانسل به نسلهای بالاتر امضاء شد

توافقنامه ارتقاء پروانه شرکت ایرانسل به نسلهای بالاتر صبح امروز 13/5/93 با حضور وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات، معاونان وزیر و مدیرعامل شرکت ایرانسل، امضاء شد.
 
 
به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، در این مراسم دکتر عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بر اجرایی کردن مصوبه 186 این سازمان تاکید کرد و گفت: بر اساس
الحاقیه سازمان تنظیم مقررات، فرکانس های مورد نیاز تامین شده و ایرانسل می تواند نسبت به راه اندازی پایلوت نسل سه و بالاتر اقدام کند.
وی با اشاره به اینکه بعد از امضاء توافق نامه، بر اساس پیوست، ایرانسل، طرح پایلوت را عملیاتی کرده  است،افزود: بعد از ارزیابی فنی و مالی، یکم شهریورماه ، همزمان با هفته دولت، اجازه  ارتقاء سرویس را به ایرانسل خواهیم داد.
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه برای ارتقاء موبایل باند پهن مبنی بر خدمات نسل سوم و بالاتر لازم است. مجوزها مبتنی بر سرویس باشد نه تکنولوژی، افزود: تاکنون 30 جلسه با شرکت خدماتی ایرانسل برای این ارتقا تشکیل شده  و 40 جلسه نیز درون رگولاتوری برای بخش های مالی  ،فنی و نظارت برگزار شده است.
وی بر انجام تعهدات مالی توسط شرکت ایرانسل برای اجازه ارتقاء توسط سازمان تنظیم مقررات تاکید کرد و گفت: حرف اول برای اجازه و ارتقاء، امضاء تعهدات مالی است.
عمیدیان تحقق ماده 46 برنامه پنجم توسعه، برای استفاده از موبایل باند پهن به عنوان پیشران اولیه توسعه خدمات را ضروری برشمرد و گفت: ایجاد فعالیت اپراتورهای مجازی، افزایش نوآوری در خدمات و بومی سازی آنها، پاسخگویی به نیازهای جدید جامعه، ایجاد تحرک در بازار فناوری اطلاعات از اهداف تحقق مصوبه 186 است.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به ضرورت ایجاد فرصت های شغلی، تولید سلامت همراه، آموزش همراه و تجارت همراه افزود: حفظ سرمایه گذاری های موجود، افزایش سهم ارتباطات در تولید ناخالص ملی و بی طرفی نسبی در  توزیع فناوری‌، همه وهه ضرورت ارتقاء به نسل سوم و بالاتررا فراهم می کند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات، برایجاد توازن و رقابت عادلانه در تخصیص طیف فرکانس تاکید کرد و گفت: حفظ شرایط رقابتی به ویژه برای اپراتور سوم و وایمکس و همچنین حمایت از تولید داخلی در حوزه تولید محتوا ضروری است.
وی در اختیار گذاشتن فناوری wifi برای مدیریت خدمات را ضروری برشمرد و افزود: یکسان سازی حق استفاده از باند فرکانس و تعهدات پوششی برای برقراری عدالت در دستور کار ما قرار دارد.
عمیدیان با اشاره به اینکه شرکت همراه اول،در این خصوص، تاکنون 3 جلسه  کاری با سازمان تنظیم مقررات داشته است افزود: نیازمند برگزاری نشست های  متعدد، با شرکت همراه اول هستیم تا بند بند پیوست ها را با این شرکت، آنالیز کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.