تلفن همراه

گوشی

August 11, 2014
9:44 دوشنبه، 20ام مردادماه 1393
کد خبر: 63705

Xiaomi به برترین فروشنده گوشی در چین تبدیل شده

سینا: در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۴ بزرگ‎ترین بازار گوشی هوشمند یعنی چین، ۳۷ درصد از کل محموله‌ها یعنی بالغ بر ۱۰۸٫۵ میلیون واحد دستگاه را به خود اختصاص داده است.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، حتی جالب‎تر اینکه در رتبه بندی ۱۰ فروشنده اول هشت تا از آنها چینی بوده‎اند.
 
در مدت کوتاهی Xiaomi توانست از یک شرکت خرده فروش به فروشنده‌ی برتر گوشی هوشمند در جهان تبدیل شود و حتی گوی رقابت را از سامسونگ نیز برباید.
Xiaomi سهامی معادل به ۱۴ درصد را در چین داشته و رشد سال به سال آن حدودا ۲۴۰ درصد است. به همراهی Lenevo، Yulong، Huawei، BBK، ZTE، OPPO و K-Touch هشت فروشنده برتر از ۱۰ فروشنده برتر جهان به چین تعلق دارد که معادل ۷۰٫۷ میلیون دستگاه و ۶۵ درصد سهم بازار است. Samsung و Apple تنها فروشندگان بین المللی در لیست ۱۰ تای برتر هستند که روی هم رفته محموله‌های ارسالی آنها شامل ۲۰ میلیون واحد دستگاه و ۱۸ درصد کل بازار گوشی هوشمند در چین است.
به گفته تحلیل‎گر اقتصادی شانگهای جینگوین وانگ “این یک دستآورد بسیار عالی برای Xiaomi است ” بی شک عامل این امر عملکرد ضعیف سامسونگ در گذشته بوده است. ولی این تنها نیمی از داستان است.
Xiaomi در تلاش است تا محموله‌های ارسالی خود را افزایش دهد. محصولات این شرکت بر قیمت پایین و کیفیت بالا و خدمات و سرویس‎های MIUI متمرکز بوده و همچنین با اهداف بازاریابی موثری همراه شده است. به ویژه RedMi ارزان قیمت آن فروش بالایی داشته است و باوجود توجه کم رسانه‌های جهانی به آن ولی خط تولید محصولات Mi عملکرد خیلی خوبی داشته‌اند.
البته این شرکت برای موفقیت محصولات باید به رشد درخواست‌های سرویس‌های ۴G نیز توجه کرده و از فناوری LTE در محصولاتش استفاده کند.
۹۷ درصد فروش یک چهارم دوم سال Xiaomi در خود چین بوده است. اینطور که پیداست این محصول درحال حاضر در بازارهای اندونزی، مکزیک، روسیه، تایلند و ترکیه گسترش یافته است. تحلیلگر اقتصادی سنگاپور جسیکا کیوی گفته است قیمت ارزان این مدل‎ها بی شک فروش آنها در خارج چین را نیز به همراه خواهد داشت ولی باید توجه داشته باشید که این محصولات باید بتوانند در سطح جهانی نیز رقابت کنند.
او همچنین اضافه کرد: Xiaomi باید نشان تجاری جهانی خود را بسازد و ما همچنین باید خدمات ارایه شده آن در MIUI را در بازارهای مختلف گسترش دهیم در غیر این صورت قیمت ارزان و بازده خدمات آن دیگر فایده‌ای نخواهد داشت. همچنین این شرکت باید فروش و بازاریابی خود را به صورت آنلاین انجام دهد. به این صورت می‌توان گفت که Xiaomi پتانسیل لازم برای عبور از مرزهای چین و ورود به عرصه‌ی فروشندگان بین المللی را دارد.
سامسونگ برای اولین بار بعد از یک چهارم آخر سال ۲۰۱۱ در رتبه دوم فروش‌های چین قرار گرفته و ۱۵ درصد به نسبت سال قبل از سهم بازارش کاسته شده است. تلاش سامسونگ برای برآورده کردن درخواست‌ها جدید منجر به کاهش ارسال محموله‌هایش شد که انتظار نمی‎رود در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ نیز به همین شکل ادامه یابد، البته با رشد روزافزون بازار چین و رقابت هرچه بیشتر آن کسب رتبه اول چندان نیز ساده نخواهد بود.
از طرف دیگر اپل نیز عملکرد خوبی داشته و فروشی معادل ۵۸ درصد داشته است که علتش محدود بودن گزینه‌های برخوردار از سرویس‎های ۴G در بازار موبایل چین است.
امسال در سرتاسر جهان ۲۹۲٫۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند ارسال شده است که ۲۳ درصد از سال پیش و پنج درصد از یک چهارم اول سال بیشتر است. علی رغم چالش‎ها در چین همچنان سامسونگ در عرصه‌ی جهانی با ۲۶ درصد درصد سهم بازار در رتبه اول قرار دارد که البته در دو و نیم سال گذشته این کمترین مقدار سهم بوده است و در یک چهارم دوم سال ۲۰۱۲ این مقدار ۳۲ و در یک چهارم اول سال ۲۰۱۴ این مقدار ۳۱ درصد بوده است.
بعد از آن اپل (۱۲ درصد)، هواوی (۷ درصد) و لنوو (۵ درصد) قرار دارند. Xiaomi با عملکرد عالی که از خود نشان داده در رتبه پنجم با سهم ۵ درصد از بازار قرار گرفته است.
شایان ذکر است عملکرد عالی موتورولا و موفقیت گوشی Moto G این برند را با سهم سه درصد از بازار در رتبه‌ی دهم قرار داده است.
با همکاری گوگل و مورتورولا انتظار می‌رود که یک چهارم بعدی امسال جایگاه این برند در رتبه بندی تغییر قابل توجهی داشته باشد. به این صورت لنوو و موتورولا روی هم رفته ۲۴٫۱ میلیون گوشی هوشمند را در یک چهارم دوم سال ۲۰۱۴ ارسال کردند و با سهمی معادل ۸ درصد بازار در رتبه‌ی سوم قرار گرفتند. و از آنجایی که چین بیش از ۸۴ درصد از محصولات لنوو را در یک چهارم دوم سال ۲۰۱۴ وارد کرده است و با همراهی موتورولا این مقدار به ۵۴ درصد سقوط کرده است و این اعداد در برزیل، مکزیک، هند و البته آمریکا تغییرات قابل توجهی داشته‎اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.