اپراتورها

تلفن همراه

August 23, 2014
10:16 شنبه، 1ام شهریورماه 1393
کد خبر: 63903

همراه اول چه اطلاعاتی در خصوص خدمات 3Gاش منتشر و حذف کرد؟

همراه اول - نوترینو  NOTRINO ، سرویس اینترنت نسل نو همراه اول.png

همراه اول روز جمعه، اقدام به انتشار مطلبی در وبسایت رسمی خود نمود و طی آن مجموعه اطلاعاتی در خصوص طرح های تعرفه، سرعت، نقشه پوشش و نحوه فعال سازی خدمات نسل سوم خود منتشر ساخت. این اطلاعات، صبح امروز، شنبه، بدون ارائه هیچگونه توضیحی از وبسایت همراه اول حذف شد.

 

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این مطلب صبح امروز بدون هیچگونه توضیحی از وبسایت همراه اول حذف شد. ساعاتی پس از آن و انتشار این اطلاعات در خبرگزاری ها و سایت های خبری مختلف، همراه اول با صدور اطلاعیه ای و بدون اشاره به واقعیت انتشار و حذف این مطالب از وبسایت خود، مدعی شد "اخیراً برخی رسانه ها در خصوص ارائه خدمات نسل ۳ همراه اول و تعرفه های آن اخباری منتشر کرده اند که اعلام می شود هر نوع اعلام تعرفه و ارائه سرویس جدید، تنها پس از دریافت مجوزهای لازم، بصورت رسمی توسط شرکت ارتباطات سیار ایران، انجام می شود".

 

در ادامه توضیحات همراه اول در خصوص تعرفه، سرعت، نحوه فعال سازی و نقشه مناطق تحت پوشش خدمات نسل سوم این اپراتور تلفن همراه، که تلاش میکند با نام تجاری نوترینو معرفی کند، نقل میشود:

 

 

مشترکین همراه اول می توانند بدون نیاز به تعویض سیم کارت و تنها با خرید بسته های نوترینو این سرویس را فعال نموده و با حضور در مناطق تحت پوشش از خدمات نوترینو استفاده نمایند.

 

چه نیازمندی هایی برای استفاده از نوترینو وجود دارد؟

۱. حضور در محدوده ی  پوشش ۳G

علامت های  ۳G،، +H بر روی نمایشگر گوشی همراه شما نشان می دهد که در محدوده پوشش ۳G قرار دارید.

۲. داشتن تلفن های همراهی که تکنولوژی ۳G را پشتیبانی کند.

۳. فعالسازی ۳G با خرید یکی از بسته های نوترینو.

نکات مهم:

  • . برای استفاده از نوترینو نیازی به تعویض سیم کارت نیست.
  • . تنظیمات ۳G  و GPRS یکسان است و در صورت وجود این تنظیمات، نیازی به تنظیم مجدد نیست.
  •  

بسته های نوترینو با چه سطح سرعتی ارائه می شوند؟

  • بسته های نوترینو، در دو نوع آلفا (با سرعت ۱۲۸Kbps) و آلفا+ (با سرعت ۱Mbps) ارائه می­ شوند.
  • . این بسته ها برای هر دو سیم کارت دائمی و اعتباری طراحی شده است که هزینه بسته ها در سیم کارت­های اعتباری از شارژ مشترک کم شده و در سیم کارت های دائمی در قبض آنها لحاظ می گردد.
  •  

چگونه بسته مناسب خود را انتخاب کنیم؟

 بسته های نوترینو به شرح جدول زیر می باشند:

 

 
بسته های آلفا

   

نوع بسته

سرعت

حجم

قیمت (ریال)

۱ روزه

۱۲۸Kbps

۱۰۰ مگابایت

۱۰.۰۰۰

۷ روزه

۱۲۸Kbps

۳۰۰ مگابایت

۳۰.۰۰۰

۳۰ روزه

۱۲۸Kbps

۱ گیگابایت

۱۰۰.۰۰۰

 

 

 

 

 
بسته های آلفا+

   

نوع بسته

سرعت

حجم

قیمت  (ریال)

۱ روزه

۱Mbps

۱۵۰ مگابایت

۲۰.۰۰۰

۷ روزه

۱Mbps

۴۵۰ مگابایت

۶۰.۰۰۰

۳۰ روزه

۱Mbps

۱.۵ گیگابایت

+ ۵۰۰ مگابایت هدیه

۲۰۰.۰۰۰

 

  • قیمت های فوق مربوط به شهریور ماه ۹۳ می باشد.
  •  

چگونه بسته های نوترینو را فعال کنیم؟

  • .کد دستوری *۱۰۰# به منظور فعال سازی بسته ها، آگاهی از میزان مصرف و دریافت راهنمای بسته های نوترینو فراهم شده است.
  • .مشترکین جهت خرید بسته های آلفا+ (با سرعت ۱Mbps)، ضروریست مدارک ذیل را به دفاتر خدماتی و مراکز تلفن ثابت تحویل داده و یا در وب سایت شرکت بارگذاری نمایند:

    • . ارائه ی کارت دانشجویی یا گواهی اشتغال به تحصیل
    • . ارائه ی کارت نظام پزشکی یا نظام مهندسی
    • . ارائه ی پروانه وکالت
    • . ارائه ی کارت بازرگانی معتبر
    • . ارائه ی حکم یا کارت معلمان، اساتید و اعضاء هیات علمی دانشگاه
    • . ارائه ی تصویر روزنامه رسمی برای شرکتها و سازمانهای غیر دولتی و کارت ملی نماینده
    • . ارائه ی جواز کسب معتبر
    • . معرفی نامه از شرکتها برای کارمندان
    • . ارائه ی کارت طلبگی
    • . ارائه ی کارت خبرنگاری

 

چگونه می توان بسته های نوترینو را تمدید یا لغو نمود؟

با پایان مهلت زمانی بسته های نوترینو، بسته های ۳۰ روزه به صورت خودکار تمدید شده و بسته های ۱ روزه و ۷ روزه تمدید نخواهند شد.

با پایان حجم بسته های نوترینو، تمامی بسته های ۱ روزه، ۷ روزه و ۳۰ روزه به صورت خودکار تمدید خواهند شد.

 

 
تمدید  یا لغو بسته های نوترینو

   
آیا تمدید خودکار انجام می گردد؟ نوع بسته ها
در صورت پایان مهلت زمانی در صورت پایان حجم بسته

خیر و سپس تعرفه عادی

بله

۱ روزه

خیر و سپس تعرفه عادی

بله

۷ روزه

بله

بله

۳۰ روزه

 

* در صورتی که مشترک دستور لغو تمدید خودکار را ارسال نماید، در هر دو حالتِ پایان حجم بسته یا پایان مهلت زمانی آن، بسته فعلی تمدید نگردیده و مصرف اینترنت مشترک با تعرفه عادی محاسبه خواهد شد.

 

  • . امکان فعالسازی دو بسته به صورت همزمان وجود ندارد اما مشترکین می توانند بسته ی بعدی خود را تحت عنوان بسته ی رزرو انتخاب کنند.
  • . با پایان بسته ی فعلی (چه به دلیل پایان مهلت زمانی چه به دلیل پایان حجم بسته)، بسته ی رزرو به صورت خودکار برای مشترک فعال خواهد شد.
  • . مشترکین می توانند هر چند بار که مایل باشند بسته ی رزرو خود را تغییر دهند. موعد تمدید، آخرین درخواست مشترک درنظر گرفته خواهد شد.
  • . در رزرو بسته، خریدی صورت نمی گیرد. به این معنی که پرداخت مبلغ بسته ی رزرو (کاهش از اعتبار یا منظور شدن در صورت حساب) در هنگام فعالسازی بسته صورت می پذیرد و نه در هنگام تعیین بسته ی رزرو.
  • . مشترکین می توانند با ارسال کد دستوری *۱۰۰*۸# و لغو تمدید خودکار، بسته ی رزرو را لغو کنند.
  • . در مشترکین دائمی در صورت قطع بودن (به طور کلی غیر نرمال بودن خط) و در مشترکین اعتباری در صورت نداشتن اعتبار کافی یا سلب امتیاز بودن خط، تمدید خودکار بسته صورت نپذیرفته و مصرف اینترنت مشترک از آن پس با نرخ عادی محاسبه خواهد شد.
  • . تنها در حالتی که مشترک دارای بسته کم سرعت بوده و اقدام به خرید بسته پرسرعت نماید، با تأیید مشترک بسته فعلی حذف و بسته پرسرعت جایگزین آن خواهد شد.

 

چگونه تلفن همراه خود را برای استفاده از این سرویس تنظیم کنیم؟

در صورتی که سرویس(GPRS) در تلفن همراه شما فعال باشد، نیازی به تنظیمات اضافه نداشته و تنها در برخی از گوشی های تلفن همراه ضروری است ۳G را روشن نمایید. همچنین با ارسال پیامک به شماره ۸۰۰۸ می توانید تنظیمات مربوطه را در تلفن همراه خود دریافت نمایید.

برای مشاهده راهنمای تنظیمات دستی برای سیستم عامل های متفاوت می توانید به صفحه تنظیمات در وبسایت همراه اول مراجعه نمائید.

 

 

مناطق تحت پوشش شبکه نسل سه همراه اول:

 

تهران

 

اهواز

 

اصفهان

 

تبریز

 

 

شایان ذکر است که نقاط سبزرنگ، نماینگر سایت های روش و نقاط قرمز، نمایانگر سایت های غیرفعال و در دست راه اندازی است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.