اپراتورها

باندپهن سیار

تلفن همراه

رگولاتوری

August 31, 2014
18:41 یکشنبه، 9ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64043

وزیر ارتباطات: تابع تصمیمات شورای فضای مجازی هستیم

وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه پیوست فرهنگی موبایل را ارائه کردیم، گفت: سیاست وزارت ارتباطات این است که هرگونه سیاستگذاری در شورای فضای مجازی صورت گیرد، تابع آن باشد.

به گزارش مهر، دکتر محمود واعظی امروز در حاشیه دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری قطر در خصوص نگرانی هایی که درباره ارایه مجوز نسل سه به دو اپراتور دیگر گفت: آن چه که مربوط به دولت و وزارت ارتباطات است این است که ما فکر می کنیم از نظر فعالیت هیچ اتفاق خاصی رخ نداده است به این معنا که از دو سال قبل رایتل با پروانه دولت و وزارت ارتباطات شروع به فعالیت در نسل سه کرد و مجوز آن یک ساله بود که قرار شده بود بعد از یک سال اپراتورهای دیگر نیز به آن بپیوندند. رایتل یک سال دیگر نیز تمدید کرد. اکنون کاری که این دو اپراتور می‌خواهند انجام دهند با روشی که دو سال گذشته رایتل آغاز کرده هیچ فرقی ندارد.
 
محدوده فعالیت اپراتورها در زمینه نسل سوم
 
وی ادامه داد: درباره پروانه مجوز نسل سه که به اپراتورهای یک و دو داده شده است از آنها تعهد اخذ شده تا زمانی که پیوست فرهنگی به تصویب مراجع ذیربط نرسد عملاً در همان حیطه فعالیت رایتل فعالیت انجام دهند تا وقتی پیوست فرهنگی به تصویب برسد.
 
الزام اپراتورها به رعایت موضوعات فرهنگی
 
واعظی تاکید کرد: اپراتورها تحت نظارت سازمان تنظیم و مقررات وزارتخانه هستند و ما آنها را ملزم می کنیم موضوعات فرهنگی را در تمام بندها قبل از تصویب پیوست فرهنگی رعایت کنند همان گونه که رایتل رعایت کرده است.
 
وی ادامه داد: اعلام می کنیم ما هیچ فعالیتی اضافه بر آن چه رایتل از قبل انجام داده نداریم و منتظر هستیم که پیوست فرهنگی به تصویب برسد و عملاً اپراتورها را ملزم کنید بر اساس پیوست فرهنگی مصوب حرکت کنند.
 
برطرف شدن نگرانی آیت الله مکارم
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه به سوالی که از آیت الله مکارم شیرازی در خصوص ارایه مجوز نسل سه به اپراتورها شده بود اشاره کرد و گفت: نحوه سوالی که از حضرت مکارم شیرازی شده بود به طوری بود که اگر از هر کس دیگری پرسیده می شد، نگرانی به وجود می آورد. من نیز اگر وزیر ارتباطات نبودم و خود اشراف کامل بر این مساله نداشتم به عنوان یک شهروند ایرانی نگران می شدم. وقتی ما مساله را به طور شفاف و کامل خدمت حضرت آیت الله مکارم شیرازی توضیح دادیم و اعلام کردیم که بنا نمی دهیم فعالیت هایی که سوال شده صورت گیرد و همان اقدامی را که رایتل انجام داده برای این دو اپراتور دیگر نیز اتفاق می افتد و وقتی ایشان مطمئن شدند و اطمینان کسب کردند که روند همان روند گذشته است و نگرانی ندارد نگرانی شان برطرف شد.
 
صیانت در ارتباط با موبایل رعایت می شود
 
واعظی تصریح کرد: ما این اطمینان را به مردم عزیز می دهیم که کاملاً بر این مساله اشراف داریم و نظارت می کنیم و همان روندی که دو سال پیش رایتل داشته در خصوص این دو اپراتور دیگر نیز اجرا می‌شود و صیانت در ارتباط با موبایل ها همان روند قبل است و هیچ فعالیت خاصی در فعالیت های جدید به مرحله اجرا گذاشته نشده است و هرچه به رایتل داد شده این دو اپراتور دیگر همان را دارند. در این مدت ما شکایتی از خانواده ها در خصوص رایتل و روند آن نداشتیم و همان روند برای دو اپراتور دیگر ادامه می یابد.
 
وی ادامه داد: طی سه چهار هفته اخیر ایرانسل به صورت آزمایشی در این زمینه کرد و آن چه که جالب است این است در قم مقداری که مصرف شده است 5 برابر تهران است و بیشتر استفاده ها محتوایی بوده است.
 
پهنای باند داخل کشور افزایش یافته است
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با آمدن نسل سه در پهنای باند بین المللی تغییری ایجاد نکرده ایم بلکه پهنای باند داخل کشور را افزایش داده ایم.
 
سیاست وزارت ارتباطات تابعیت از شورای فضای مجازی است
 
وی در خصوص سوال مهر در این رابطه که شورای فضای مجازی به این مساله ارایه مجوز به اپراتورها اعتراض داشته و اعلام کرده که تا پیوست فرهنگی آن تهیه نشده نباید این مجوز داده می شد، گفت: هرگونه سیاستگذاری در شورای فضای مجازی صورت گیرد سیاست وزارت ارتباطات این است که نسبت به سیاست های شورای عالی مجازی تابع باشد. این یکی از برکات وزارت ارتباطات است که مقام معظم رهبری با توجه به این عرصه این شورا را تاسیس کردند که کمک بزرگی برای ما است. هر سیاستی را در ارتباط با هر موضوعی شورای عالی فضای مجازی تصویب کند هم دولت و هم وزارت ارتباطات آن را با آغوش باز انجام می‌دهد.
 
وی در خصوص جلسات شورای فضای مجازی نیز گفت: من هیچ نقشی در تشکیل نشدن جلسات ندارم. جلسات ساز و کار خود را دارند و ما بسیار علاقمند هستیم که این جلسات تشکیل شود و پیوست فرهنگی نیز به تصویب برسد.
 
پیوست فرهنگی به رئیس جمهور ارائه شد
 
واعظی در خصوص آخرین وضعیت یوست فرهنگی نیز گفت: پیوست فرهنگی خدمت رئیس جمهور ارسال شده. ما یک پیوست فرهنگی خودمان تهیه کردیم. خدمت دبیرخانه شورای مجازی و رئیس جمهور فرستاده ایم.
 
وزیر ارتباطات در مورد محورهای پیوست فرهنگی نیز گفت: از محورهای این پیوست فرهنگی می توان به تقویت فرهنگ اسلامی دینی، تقویت محتوای و اپلیکیشن داخلی، توجه به زبان فارسی، خط فارسی، مشخص شدن هویت کاربران، احترام به حریم خصوصی، حفاظت از حریم خصوصی کاربران، حفظ حقوق مالکیت مادی و معنوی شهروندان، همه اینها در پیوست فرهنگی ارایه شده و دولت از تمام آن صیانت می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.