اپراتورها

باندپهن سیار

تلفن همراه

September 9, 2014
12:56 سه شنبه، 18ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64221

مدیرعامل ایرانسل: تاپایان سال 200شهر تحت پوشش خدمات نسل3 ایرانسل قرار میگیرد

مدیرعامل اپراتور دوم تلفن‌همراه گفت: تا پایان سال ۲۰۰ شهر بزرگ تحت پوشش نسل ۳ قرار می‌گیرد. در 2G و 3G تفاوتی در استفاده از بسته‌ها برای مشترک وجود ندارد.
 
علیرضا قلمبر دزفولی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص راه اندازی نسل 3 و مراحل توسعه این سرویس، اظهار داشت: در شهریور حدود 40 شهر تحت پوشش 3G قرار می‌گیرند که اغلب مراکز استان‌ها هستند. هم‌اکنون در دوره آزمایشی نیز 23 شهر تحت پوشش نسل 3 قرار دارد.
 
مدیرعامل اپراتور دوم تلفن‌همراه افزود: کار به سرعت پیش خواهد رفت. روزانه حدود 30 سایت 3G وارد شبکه می‌شود و تا پایان سال جاری بیش از 200 شهر بزرگ تحت پوشش قرار خواهد گرفت.
 
وی یادآور شد: باید توجه داشت از سوی دیگر تکلیف‌هایی که در توافقنامه پروانه نسل 3 بر عهده داریم را نیز باید به پیش ببریم.
 
بسته‌های با حجم بالا و قیمت ارزانتر برای پاسخ گویی به نیاز 3G
 
دزفولی در پاسخ به این سوال که با تغییر سرویس از نسل 2 به نسل 3، سرعت مصرف دیتا توسط کاربران به شدت افزایش می‌باید، از راه‌کارهای این اپراتور برای مشترکان خبر داد و گفت: با ارائه نسل 3 بسته‌های تشویقی حجیم با قیمت‌های به صرفه تعیین شده و همچنان نیز به سمت بسته‌های با حجم بالا و قیمت ارزانتر حرکت خواهیم کرد.
 
مدیرعامل اپراتور دوم تلفن‌همراه در پاسخ به این سوال که طبق اعلام باید با تغییر سرویس از GPRS به 3G هزینه اینترنت از 5 ریال به 0.5 ریال کاهش یابد، آیا در بسته های 3G این اپراتور این کاهش قیمت لحاظ شده، گفت: با بسته های جدید، نرخ هر کیلوبایت به بسیار کمتر از نیم‌ریال و در حد چند صدم ریال کاهش می‌یابد.
 
استفاده از 2G و 3G تفاوت قیمتی ندارد
 
وی در پاسخ به این سؤال که در دوره گذر فعلی مشترک چطور تشخیص دهد استفاده از 3G یا GPRS برایش به صرفه‌تر است، گفت: از آنجا که بسته‌‌‌های جدید حجمی تعریف شده‌اند در 2G و 3G تفاوت قیمتی در استفاده از بسته‌ها برای مشترک وجود ندارد.
 
دزفولی خاطر نشان کرد: همچین باید توجه داشت در جاهایی که ظرفیت 3G بالا می‌رود، ظرفیت روی Edge‌ و GPRS خالی می‌شود و ظرفیت این 2 نیز بالا می‌رود. بنابراین نیازی ندارد که مشترک بداند از 2G استفاده می‌کند یا 3G.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.