اپراتورها

باندپهن سیار

September 26, 2014
19:59 جمعه، 4ام مهرماه 1393
کد خبر: 64563

اختلالات نرم‌افزاری، مهم‌ترین عامل قطع شدن اینترنت موبایلی

از آنجایی که شبکه‌های جامع بیش از گذشته به نرم‌افزارها وابسته شده‌اند، بخش اعظم اختلالات اینترنت موبایلی به حفره‌ها و مشکلات نرم‌افزاری مربوط می‌شود.
 
بر اساس گزارش وبسایت Techworld، طی یک سال گذشته در منطقه اروپا بیش از ۹۰ اختلال بزرگ مربوط به قطع دسترسی مشترکان به شبکه اینترنت شناسایی و رفع شد. این طور که «آژانس امنیت شبکه و اطلاعات اتحادیه اروپا»(Enisa) گزارش داده است، حدود نیمی از این اختلالات باعث قطع شدن خدمات تلفنی و اینترنتی موبایلی شد.
 
اما بررسی دقیق‌تر در این زمینه عوامل اصلی برای بروز این اختلالات را نشان داد و کارشناسان دریافتند ۴۰ درصد قطعی‌ها و مشکلات مذکور به دلیل حفره‌های نرم‌افزاری صورت گرفته است که این رقم برای سال ۲۰۱۲ میلادی ۱۵ درصد گزارش شده بود.
 
بر اساس گزارش اتحادیه اروپا، این حفره‌های نرم افزار در ۹ درصد موارد باعث شدند خدمات اینترنتی ثابت نیز دچار مشکل شود.
 
"سیلواین فابر"(Sylvain Fabre) مدیر تحقیقات گارتنر نیز در این خصوص گفت شبکه‌های موبایلی با وابستگی کامل به نرم‌افزار فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنند و صنعت مخابرات بسیار وابسته به IT شده است و در همین راستا شرکت‌ها نرم‌افزارهایی را تولید می‌کنند که به خوبی گذشته مورد بررسی و آزمایش قرار نمی‌گیرند.
 
اختلالات سخت‌افزاری، قطعی برق و عدم تطبیق نرم‌افزارهادیگر مواردی بودند که باعث از کار افتادگی اینترنت موبایلی شده‌اند.
 
باید توجه داشت که تعداد دفعاتی که این مشکلات به وجود آمده‌اند چندان قابل ملاحظه نیست. اما تعداد افرادی که در نتیجه این اختلالات دچار مشکل شده‌اند بسیار قابل ملاحظه است. به طور میانگین هر بار که یک اختلال اینترنتی موبایلی ایجاد می‌شود، اتصال ۱.۴ میلیون کاربر به اینترنت قطع می‌شود. این رقم برای خطوط ثابت اینترنتی برای ۱۰۰ هزار کاربر گزارش شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.