اپراتورها

باندپهن سیار

تلفن همراه

September 26, 2014
20:44 جمعه، 4ام مهرماه 1393
کد خبر: 64584

سهم چهار درصدی LTE از بازار موبایل دنیا

سینا: LTE سهم ۳۳ درصدی از اتصالات موبایل را در ایالات متحده، کانادا و چهار درصدی در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، گزارش‎ها‌ی ۴G American نشان داده‌اند که در آمریکای شمالی ۱۲۷ میلیون اتصال LTE وجود دارد و اتصال LTE نمایانگر ۳۳ درصد از مجموع ۳۹۱ میلیون اتصال موبایل در منطقه است که بزرگترین سهم بازار LTE در مقایسه با جهان در فصل دوم ۲۰۱۴ باتوجه به تحقیق Ovum بوده است.
 
در مقیاس جهانی ۲۸۰ میلیون مشترک LTE نمایانگر چهار درصد از هفت میلیارد اتصال موبایل جهان است. درحال حاضر آمریکای شمالی ۴۵ درصد اتصالات LTE سراسر جهان را به خود اختصاص داده و این درحالی است که این سهم برای آسیا ۳۶ درصد و برای اروپای غربی تنها کمی بیشتر از ۱۳ درصد است.
آمریکای شمالی با اضافه شدن ۱۵ میلیون اتصال LTE در سال جاری و کسب سهم بازار ۳۹۱ میلیون رتبه اول اتصالات LTE را به دست آورد.
کریس پیرسون، رئیس ۴G American گفته است: ابداعات و پیشرفت‌های جدید شبکه LTE و همچنین پیشرفت روزافزون گوشی‌های هوشمند موجب رشد تقاضا برای اپلیکیشن‌های و سرویس‌های پهن‌باند در ایالت متحده و کانادا شده است. فناوری‌های ۳GPP نه تنها موجب پیشبرد منطقه از نظر اقتصادی شده است بلکه فرصت‌های قابل توجهی برای افزایش کارایی اینترنت داشته شده است.
بازار آمریکای شمالی همچنان در سهم بازار LTE پیشتاز بوده و ۴۵ درصد از ۲۸۰ میلیون اتصال LTE سرتاسر جهان را در اواخر ژوئیه ۲۰۱۴ و ۴۹ شبکه LTE تجاری را به خود اختصاص داده است. آهنگ پیاده‌‌سازی LTE در آمریکای شمالی به طور قابل توجهی بالاتر از دیگر نقاط جهان است و ۳۶ درصد از پیاده‌سازی LTE جمعیت را در مقایسه با بازار‌های منطقه‌ای بزرگ دیگر همچون اروپای غربی با ۸ درصد و آسیا با ۳سه درصد را به خود اختصاص داده است. پیاده‌سازی LTE در دیگر نقاط جهان کمتر از یک درصد بوده است.
براساس این گزارش، ۴۹ شبکه LTE تجاری در ایالت متحده و کانادا احداث شده است و ۱۶ میلیون اتصال LTE در پایان ژوئیه ۲۰۱۲، ۶۳ میلیون اتصال LTE در ژوئیه ۲۰۱۳، ۱۲۷ میلیون اتصال LTE در ژوئیه ۲۰۱۴ نمایانگر سهم ۴۵ درصدی از بازار جهانی LTE است.
همچنین ۱۰۸ میلیون اتصال HSPA وجود دارد بطوریکه سهم بازار پهن‌باند موبایل LTE و HSPA در آمریکای شمالی ۶۰ درصد است و رشد سالانه اتصالات در آمریکای شمالی پنج درصد است.
پیش‌بینی می‌شود که در پایان سال ۲۰۱۴ حدود ۱۳۹ میلیون اتصال و در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۲۰۰ میلیون اتصال LTE وجود داشته باشد.
در آمریکای لاتین رشد LTE با ۴۴ شبکه تجاری در ۱۸ کشور انجام می‌گیرد. البته مشترکین LTE هنوز کم است ولی رشد سریعی در پایان یک چهارم دوم سال داشته‌اند و به ۴٫۸ میلیون اتصال رسیده‌اند که یک آهنگ افزایش سالانه ۹۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.
پیرسون گفته است: اتصالات موبایل منطقه آمریکای لاتین را به سیستم‌های آموزشی، درمانی، اقتصادی و اجتماعی اینترنتی مجهز کرده است.
او افزود: تحقیقات حاکی از آن است که در جام جهانی اخیر برزیل تامین‌‌کنندگان خدمات در آمریکای لاتین برای آسودگی مشترکین منطقه سرمایه‌گذاری بسیار خوبی بر سرویس‌های پهن باند داشته‌اند.
۴۴ شبکه LTE تجاری در ۱۸ کشور ایجاد شده است و ۴۷۹ هزار اتصال LTE در ژوئیه ۲۰۱۳ و ۴٫۸ میلیون در ژوئیه ۲۰۱۴ وجود دارد.
پیش‌بینی می‌شود که در پایان ۲۰۱۴ حدود شش میلیون اتصال LTE وجود داشته باشد.
رشد HSPA به ۲۳۰ میلیون اتصال رسیده که ۳۲ درصد از سهم بازار است.
از سه درصد رشد بازار موبایل در آمریکای لاتین ۴۸ درصد آن به رشد پهنای باند ارتباط داشته است.
درصد مشترکین LTE منطقه عبارتند از برزیل با ۶۸ درصد، مکزیک با ۱۱ درصد، کلمبیا و شیلی با چهار درصد، بولویا و پورته ریکو با سه درصد، پِرو و ونزوئلا با دو درصد است.
در دوره برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل تا ۳۰۰ درصد افزایش داشت.
کریستین پائولین، تحلیلگر ارشد در Ovum گفته است: LTE در سراسر جهان با استقبال خوبی روبرو شده است و شبکه‌های آن در بیش از ۱۰۰ کشور موجود است. در همین حین این روند رو به افزایش است و برنامه پیاده‌سازی حداقل ۳۰ اپراتور دیگر برای امسال وجود دارد.
او افزود: باوجودی که مشترکین LTE از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ حدود ۱۷۹ درصد رشد داشته‌اند ولی پیش‌بینی می‌شود رشدی ۹۵ درصدی را از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ ببینیم و تعداد مشترکین این فناوری به ۳۸۶ میلیون برسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.