اپلیکیشن

بازی

تلفن همراه

گوشی

October 6, 2014
6:14 دوشنبه، 14ام مهرماه 1393
کد خبر: 64705

بازی‎های موبایل محبوب‎ترین نوع بازی‎ها هستند

براساس آمار سازمان تبلیغاتی اینترنت انگلستان (IAB) میزان استفاده بانوان از بازی‎های رایانه‎ای بیشتر از مردان است.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، تحقیقات نشان می‎دهد که بیش از نیمی از بانوان (۵۲ درصد) در شش ماه اخیر از بازی‎های ویدیویی استفاده می‎کنند، این در حالی است که سه سال پیش این میزان ۴۹ در صد بوده است.
 
مخاطبان بازی‎های رایانه‎ای در انگلستان ۳۳٫۵ میلیون یعنی ۶۹ درصد از جمعیت این کشور هستند.
فقط کودکان بازی نمی‎کنند
آمار‎ها همچنین نشان می‎دهد که افراد بالای ۴۴ سال با ۲۷ درصد از مخاطبان کل، سهم بیشتری دارند و در جایگاه‎های بعدی کودکان و نوجوانان قرار دارند. بیش از نیمی (۵۶ درصد) از مردم ۴۴-۵۴ سال، ۴۴ درصد مردم ۵۵-۶۴ سال و ۳۲ درصد مردم ۶۴-۷۴ سال یک بازی را در شش ماه اخیر انجام داده‎اند.
بازی‎های رایگان، تغییر ایجاد می‎کنند
رشد در آمار بانوان و افراد مسن به احتمال زیاد به خاطر بازی‎های رایگان و بازی‎های تلفن همراه است. ۶۱ درصد بازی‎های شش ماه اخیر رایگان بوده‎اند. برنامه‎هایی هم که به شکل بازی بودند با آمار کاربران، ۵۵ درصد از افراد محبوبیت بالایی دارند. در جایگاه بعد بازی‎های آنلاین با ۴۸ درصد و بازی‎هایی که در قالب سی دی هستند با ۴۰ درصد قرار دارند.
بیش از یک چهارم مردمی که همه انواع بازی‎ها را امتحان کرده‎اند، ۷۰ درصد از مردم ۸ -۱۲ سال بوده است.
تلفن‎های هوشمند محبوب‎ترین وسیله برای بازی کردن بودند که ۵۴ درصد استفاده کننده یعنی چیزی حدود یک چهارم افرادی که هر روز با تلفن خود بازی می کنند، در جایگاه اول قرار دارد.
در جایگاه‎های بعدی استفاده‌کنندگان از رایانه (۵۱ درصد)، کسنول‎های بازی (۴۵ درصد) و تبلت‎ها (۴۴ درصد) قرار دارند، البته افرادی هم هستند که همزمان از دو یا چند نوع از این وسایل برای بازی استفاده می‎کنند.
به گفته استیو چستر، کارگردان اطلاعات و صنعت برنامه‎ها در سازمان تبلیغات اینترنتی، اینترنت و تلفن‎های همراه زمینه بازی‎های رایانه‎ای را به کلی تغییر داده‎اند.
او همچنین افزود: مردم می‎خواهند موانع رسیدن یک بازی به بازار را از بین ببرند وبه راحت‎ترین شکل ممکن به بازی‎های رایانه‎ای دسترسی داشته باشند. در گذشته مردم بازی‎ها را روی دیسکت برای کنسول‎های خود خریداری می‎کردند اما درحال حاضر بازی‎های مورد علاقه‎ی خود را به صورت رایگان از اینترنت دانلود می‎کنند.
تریویا، بازی با کلمات و پازل از محبوب‎ترین بازی‎ها در میان بانوان مسن هستند. در کل، بیش از نیمی از مخاطبان (۵۶ درصد( بازی‎های ذکر شده بانوان با حداقل سن ۴۵ سال و نیمی از بانوان ۲۵-۴۴ سال هستند.
بازی‎های هیجانی، ماجراجویی و تیراندازی در رده بعدی بازی‎های محبوب هستند. از میان طرفداران بازی‎های ذکر شده که با ۱۸ درصد از کل مخاطبین بازی‎های رایانه‎ای در جایگاه دوم قرار دارند، ۴۵ در صد از آقایان ۱۶-۲۴ سال و ۲۶ درصد از آقایان ۲۴-۴۴ سال هستند.
طول مدت بازی کردن
میزان زمانی که افراد بالای ۱۶ سال در هفته به بازی‎های رایانه‎ای مشغول هستند، ۱۱ ساعت است که در افراد ۸-۱۵ سال ۲۰ ساعت است. ساعات ۶ تا ۸ بعدازظهر نیز محبوب‎ترین ساعت برای بازی‎های رایانه‎ای بوده است.
متوسط ساعاتی که مردم انگلستان در هفته به بازی‎های رایانه‎ای مشغولند شش ساعت است یعنی بیش از ۱۱ درصد از کل ۵۲ ساعتی که در فضای مجازی مشغول هستند.
این آمار شبیه میزان استفاده از شبکه‎های مجازی و کمی کمتر از گوش دادن به موسیقی است.
اگر بخواهیم از نظر نوع وسیله بازی، زمان بازی را بسنجیم، بازی‎های کنسولی ۳۰ درصد، بازی‎های رایانه‎ای ۲۴ درصد و تلفن‎های هوشمند ۲۱ درصد و تبلت‎ها ۱۸ درصد زمان را به خود اختصاص داده‎اند.
از نظر شکل بازی هم، بازی‎های آنلاین ۴۷ درصد، بازی‎های در قالب برنامه ۲۳ درصد و بازی‎های دیسکی ۲۲ درصد زمان را به خود اختصاص داده‎اند.
تبلیغات درون بازی
حدود ۶۷ درصد از کاربران بازی‎های رایانه‎ای از تبلیغات موجود در این بازی‎ها آگاهی دارند که ۶۰ درصد آن‎ها در صورت رایگان بودن بازی‎ها با این تبلیغات مشکلی ندارند و حدود یک چهارم هم می‎خواهند بازی‎ها واقعی‎تر شوند.به طور کلی میزان مناسب تبلیغات در یک بازی می بایست ۱٫۷ در هر ۳۰ثانیه باشد.
چستر به این نتیجه می‎رسد کهاستفاده از تبلیغات در عرصه بازی‎های رایانه‎ای دلچسب است و حتی این تبلیغات می‎توانند به واقعی‎تر شدن بازی کمک کنند اما می‎توانند اثری بر عکس نیز داشته باشد که کاربر را از بازی کردن منصرف کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.