اپراتورها

باندپهن ثابت

باندپهن سیار

تلفن همراه

رگولاتوری

October 7, 2014
6:55 سه شنبه، 15ام مهرماه 1393
کد خبر: 64739

وزیر ارتباطات: باندپهن ثابت پس از همه‌گیری باندپهن موبایل در دستور کار است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پس از اعطای مجوز نسل 3 و همه‌گیری پهن‌باند موبایل به دنبال توسعه پهن‌باند ثابت هستیم تا فصل جدیدی در حوزه ICT باز شود.

محمود واعظی در مراسم افتتاح نمایشگاه ایران تلکام 2014 اظهار داشت: تکنولوژی به گونه‌ای در حال تغییر است که اگر غافل شویم فاصله‌مان با دنیا بسیار زیاد می‌شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: هم اکنون بستر به گونه‌ای در حال فراهم شدن است که با یک گام سریع‌تر به سمت استفاده از تولیدات و توانمندی‌های داخلی در بکارگیری تکنولوژی‌های جدید حرکت می‌کنیم.
 
وی گفت: در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری از 24 بند از این سیاست‌ها چند بخش به طور مشخص در ارتباط با حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
 
واعظی گفت: تعامل نزدیک میان دولت و مردم،‌دولت با بخش خصوصی ضروری است و بدون این تعامل نمی‌توانیم در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موفق باشیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: در وزارت ارتباطات با جدیت از ورود به تصدی‌گری پرهیز می‌کنیم.
 
وی همچنین با اشاره به همه‌گیری نسل سوم موبایل پس از اعطای مجوز به دو اپراتور همراه اول و ایرانسل گفت: بعد از همه‌گیری پهن‌باند موبایل به دنبال پهن‌باد ثابت هستیم و با این رویکرد فصل جدیدی را در حوزه ICT باز خواهیم کرد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به دیگر فعالیت‌های پیش روی این وزارتخانه گفت: مناقصه پروژه تدبیر در حال انجام است، پروژه امید نیز در دستور کار قرار دارد و در مجموع با احتساب پروژه شبکه ملی اطلاعات و پروژه‌های دیگر احتمالا در یک یا دو سال آینده 3 تا 4 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد.
 
واعظی با توصیه به مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از وی برای راه‌اندازی خط ارتباطی تهران- اصفهان با تولیدات داخلی قدردانی کرد و گفت: پروژه دیگری با نام توانا با احتساب 10 هزار کیلومتر فیبر نوری در حال تعریف است که این لیست قابلیت انتقال 600 گیگ ترافیک و 110 گیگ ترانزیت اطلاعات را دارد.
 
وی همچنین از هاشمی، معاون امور بین‌الملل خود خواست که جلسات منظمی را با تولید کنندگان و مصرف‌کنندگان تجهیزات مخابراتی و ارتباطی برگزار کند تا نیاز یک تا دو سال آینده را بررسی کنند.
 
وی تاکید کرد: تردید ندارم که دوستان برای استفاده از تولیدات داخلی عزم جدی دارند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین یادآور شد: باید به دنبال صادرات باشیم همچنان که اخیرا آقای هاشمی در  صدر هیأتی از شرکت‌های خصوصی برای پیگیری این موضوع به آذربایجان سفر کرده است.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.