اینترنت و شبکه

تلفن همراه

October 13, 2014
20:36 دوشنبه، 21ام مهرماه 1393
کد خبر: 64856

مخابرات: برای اجرای شبکه ملی اطلاعات نیازمند ۳۶۲۰ گیگابایت پهنای باند هستیم

معاون شبکه شرکت مخابرات ایران گفت: در راستای اجرای شبکه ملی اطلاعات، برنامه‌ای را به سازمان فناوری اطلاعات ایران ارائه و در آن اعلام نیاز به پهنای باند ۳۶۲۰ گیگابایتی تا پایان سال ۹۷ کرده‌ایم.
 
 
محمدرضا حاجی محمدی با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ای که با توجه به بحث شبکه ملی اطلاعات به سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرده‌ایم، نیازمند پهنای باند هستیم، اظهار کرد: پیش‌بینی شده تا پایان سال 97 پهنای باندی در حدود 3620 گیگابایت بر ثانیه نیاز داریم تا اینترنت، اینترانت و MPLS خود را پاسخگو باشیم.
وی گفت: هر چند برای شبکه ملی اطلاعات، پهنای باند بسیار بیشتری نیاز خواهد بود اما در حال مذاکره با سازمان فناوری اطلاعات هستیم که بتوانیم شبکه تجمیع استانی خود را با لحاظ کردن این چشم‌انداز به سرانجام برسانیم.
او همچنین با بیان اینکه شبکه دیتا و صدا یک شبکه واحد و مبتنی بر IP بوده و در آینده تمایز دیتا و صدا نخواهیم داشت، گفت: بسیاری از اپراتورها هم‌اکنون صوت را روی IP انتقال می‌دهند و سیستم به این سمت می‌رود که P ، محور انتقال‌ها باشد و تلاش داریم یک شبکه کُر استانی راه‌اندازی کنیم که این شبکه کاملا براساس استانداردها و تکنولوژی روز دنیاست.
حاجی محمدی با بیان اینکه سافت سوئیچ‌ها هنوز در حال راه‌اندازی و گذراندن مراحل نهایی است و تاییدات آن کمی زمانبر است، عنوان کرد: فعلا سه استان خراسان، شیراز، آذربایجان غربی و بخش‌هایی از تهران در حال راه‌اندازی این سیستم هستند.
معاون شبکه مخابرات ابراز کرد: فرآیند گذار به این صورت است که ابتدا باید یک شبکه IP را در سراسر کشور راه‌اندازی کنیم تا به اصطلاح یک کر یا هسته داشته باشیم که در حال حاضر پیمانکار آن انتخاب و طراحی کلی انجام شده است.
وی با بیان اینکه پیمانکاری که در این زمینه با ما همکاری می‌کند در مراکز استان‌ها مشغول به کار است، گفت: در حال حاضر شرکت ارتباطات زیرساخت دارای یک شبکه IP است ولی مخابرات شبکه سوئیچ TDM دارد و شبکه دیتای ما نیز مبتنی بر IP است، این کار به این منظور است که بستری فراهم کنیم تا دیتا و صدای ما را پوشش دهد و زیرساخت‌هایی که برای ارائه خدمات به سایر اپراتورها می‌دهیم نیز فراهم شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.