تبلت

تلفن همراه

October 16, 2014
23:32 پنجشنبه، 24ام مهرماه 1393
کد خبر: 64961

آیپدایر2 باریکترین تبلت دنیاست!

 
اپل امشب از جدیدترین تبلت های محبوب سری ایر خود با نام "آیپد ایر 2" رونمایی کرد.
 
ایر جدید به سنسورهای تاچ آی دی اپل مجهز شده و در ضخامت نیز کاهش فوق‌العاده‌ای به خود دیده است. تبلت جدید اگرچه شباهت بسیاری به نسل پیشین خود دارد، اما دارای ضخامتی 6.1 میلی متری است که نسبت به آیپد ایر اصلی با 7.5 میلی متر ضخامت، 18 درصد کاهش به خود دیده است. این تبلت همچنین نخستین مدل آیپدهایی خواهد بود که در رنگ طلایی به بازار خواهد آمد.
 
ایر 2 در اندازه صفحه نمایش همچنان 9.7 اینچ باقی مانده، اما بدون شک در کیفیت ارتقا پیدا کرده است. LCD، گلس و تاچ سنسور در این تبلت کاملا به یکدیگر پیوسته‌اند و دیگر فاصله ای میان آن‌ها مشاهده نمی‌شود. مهم‌تر از همه یک پوشش ضدانعکاسی بر روی صفحه نمایش قرار داده شده که به ادعای اپل می‌تواند تا 56 درصد از میزان انعکاس آن بکاهد. چنین بهبودی خواندن و مشاهده صفحه نمایش در روز و زیر نور آفتاب را آسان تر خواهد کرد.
 
اما گذشته از دارابودن کمترین میزان ضخامت که اپل در تعریف آن از جمله "باریک‌ترین تبلت دنیا" یاد می‌کند، شاید مهم‌ترین ویژگی جدید ایر جدید در اضافه شدن تاچ آی دی باشد. این نخستین باری است که اپل یک تاچ آی دی بر روی تبلتی قرار می‌دهد و حالا توسعه دهندگان می‌توانند از آن در انواع اپلیکیشن ها چون برنامه‌های خرید و فروش، امنیتی و دیگر موارد استفاده بسیار زیادی کنند. اپل همچنین می‌گوید که استفاده از تاچ آی دی در آیپد ایر 2 می‌تواند به شما در خریدهای درون برنامه ای و خرید اجناس فیزیکی کمک کند. با این حال هنوز مشخص نیست که این گفته به معنای استفاده از آن در خریدهای حضوری فروشگاهی نیز خواهد بود یا تنها به خریدهای آنلاین مربوط می‌شود.
 
اپل دوربین ایر 2 را نیز به شکل قابل ملاحظه ای ارتقا بخشیده است. سنسور عقب این تبلت حالا 8 مگاپیکسلی و دارای دیافراگمی f2.4 است. این دوربین ویدیوهای 1080p و اسلوموشن ثبت می‌کند و قابلیت‌هایی چون دوربین پانوراما، ثبت تصاویر در حالت Burst و یا مرور زمان نیز از دیگر ویژگی‌هایی آن است که پیش‌تر در آیفون‌ها شاهد معرفی‌شان بودیم. دوربین جلو نیز بهبود یافته و حالا صاحب دیافراگم بزرگ‌تر f2.2 شده است.
 
اپل در آیپد ایر 2 یک پردازنده جدید A8X به کار برده است؛ ورژنی قدرتمندتر شده نسبت به چیپ A8 به کار رفته در آیفون 6 که 64 بیتی است و به گفته اپل 40 درصد سریع تر از آیپد ایر اصلی با پردازنده A7 می‌باشد. تبلت جدید در قدرت گرافیکی نیز پیشرفت بسیار قابل ملاحظه ای را به خود دیده است. کمک پردازنده M8 که پیش‌تر در آیفون 6 معرفی شده بود، در آیپد ایر 2 نیز حضور خواهد داشت. این کمک پردازنده در فعالیت‌های تناسب بدن و سلامتی ثبت کننده رفتار بدن شما خواهد بود.
 
اپل ادعا دارد که باتری ایر جدید عمری 10 ساعته دارد. از وای فای 802.11ac نیز پشتیبانی می‌کند که سرعت بالاتری را به کاربر ارائه می‌کند. همچنین در این تبلت از iOS 8.1 استفاده شده که امروز معرفی شد و دارای قابلیت‌های کوچک جدیدی نسبت به نسخه 8.0.1 می‌باشد.
 
این تبلت در رنگ‌های طلایی، نقره ای و خاکستری و با قیمت 499 دلار (وای فای) با حجم 16 گیگابایت به فروش خواهد رسید. اپل مدل‌های دیگر با حافظه‌های بیشتر 64 و 128 گیگابایت با قیمت‌های 599 و 699 دلار نیز از آیپد ایر 2 به فروش خواهد رساند. پیش فروش از فردا آغاز می‌شود و تحویل کالا نیز از هفته آینده آغاز خواهد شد. آیپد ایر 2 نیز اصلی کماکان به فروش خود ادامه خواهد داد، اما این بار با قیمت کمتر 399 دلار. برای مشاهده ویدیوی تبلیغاتی آیپد ایر 2 از این لینک استفاده کنید.
 
اپل نخستین تبلت با برند "ایر" را با بدنه باریک تر و جدیدتر در اکتبر سال گذشته رونمایی کرد. آن تبلت اگرچه از لحاظ طراحی تغییر شکل بسیاری به خود ندیده بود، اما به شکل قابل ملاحظه ای باریک تر و سبک تر بود.
 
با وجود محبوبیت بسیار بالایی که تبلت های اپل در بازار تبلت ها دارند، فروش آیپد در سالیان اخیر با کاهش مواجه شده است. تبلت های جدید شاید بتوانند فروش بالایی را در تعطیلات برای اپل رقم بزنند، اما عدم اعمال تغییرات چشمگیر در این محصول هنوز نمی‌تواند دورنمایی برای تغییر روند بازی به نفع محصول جدید اپل را برای ما نمایان کند.
 
یکی از برنامه‌های آینده اپل ارائه تبلتی با اندازه بزرگ 12.9 اینچی است که احتمالا نمایندگی "تغییر بزرگ" اپل را در سال آینده به عهده خواهد داشت. 
 
اپل در آیفون 6 از پردازنده قدرتمندتر A8 بهره برده بود، اما از لحاظ ظاهر نیز تغییر بسیاری نسبت به نسل پیشین به خود دیده بود. اما آیپد جدید با وجود پردازنده ای جدید تغییری آن‌چنانی در طراحی ظاهری تجربه نکرده است؛ حال سؤال اینجاست که بازار در این بین کدام محصول را انتخاب خواهد کرد؟ آمارهای فروش آینده اپل می‌تواند تحلیل خوبی از دورنمای مدنظر اپل در تولید آیپد ایر 2 را به بازار نشان بدهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.