تبلت

تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

October 17, 2014
18:44 جمعه، 25ام مهرماه 1393
کد خبر: 64974

گوگل با سه ابزار جدید به جنگ اپل آمد

شرکت گوگل سه وسیله جدید با برند «نکسوس» را روز چهارشنبه ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) معرفی کرد و قصد خود برای رقابت با شرکت اپل در جلب مشتریان وسائل الکترونیکی پیچیده و متمایز را نشان داد.
به گزارش وال استریت ژورنال تلفن هوشمند جدید، نکسوس ۶، تبلت جدید نکسوس ۹ و ست آپ باکس «Nexus Player» قیمتی اندکی کمتر یا مشابه محصولات مشابه اپل دارند. به این ترتیب گوگل روال گذشته خود را که مدل‌های جدیدش را با قیمتی بسیار پایین‌تر از محصولات اپل عرضه می‌کرد، کنار گذاشته است.
 
گوگل همچنین اعلام کرد که نسخه جدید سیستم عامل اندرویدش با نام اندروید L مخفف Lollipop (لیسک) را ماه آینده معرفی می‌کند.
 
گوگل بر خلاف اپل اجازه استفاده از سیستم عاملش را به سایر سازندگان تلفن همراه می‌دهد. گوگل با معرفی این محصولات جدید در تلاش است به رفابت بیشتری با اپل در بخش ممتاز بازار وسائل موبایل بپردازد و در عین حال به شرکت‌های سازنده همکارش کمک کند تا وسائل الکترونیکی دستی را برای بازارهای کشورهای در حال توسعه بسازند.
 
ساندار پیچای سرپرست بخش اندروید، کروم و اپلیکیشن‌های گوگل می‌‌گوید: «ما عمیقا به کارهایی که اپل انجام می‌دهد، احترام می‌گذاریم، اما ما رویکردی کاملا متفاوت داریم. ما با معرفی اندروید L می‌خواهیم به تمام طیف مصرف‌کنندگان دسترسی یابیم.»
 
 ۸۵ درصد از تلفن‌های هوشمندی که در فصل دوم سال میلادی جاری فروخته شدند، سیستم عامل hندروید داشتند، اما بازارهای کشورهای توسعه‌یافته وسائل اپل نزد مشتریان ثروتمندتر محبوب مانده‌اند. اپل دارای این مزیت است که کاربرانش پول بیشتری صرف خرید اپلیکیشن‌ها می‌کنند، و به این ترتیب سازندگان اپلیکیشن تشویق می‌شوند که ابتدا روی پلتفرم آن کار کنند.
 
گوگل اعلام کرد که این سه وسیله جدید را می‌توان از اواخر این هفته به صورت آنلاین سفارش داد. تلفن هوشمند نکسوس ۶ در ماه نوامبر در ۲۷ کشور در فروشگاه‌ها عرضه خواهد شد.
 
نکسوس ۶ با قطر ۵.۹ اینچی بزرگتر از آیفون ۶ پلاس جدید اپل است که قطری ۵.۵ اینچی دارد. این تلفن به قیمت ۶۴۹ دلار به فروش خواهد رسید که صد دلار ارزان‌تر از آیفون ۶ پلاس ۷۴۹ دلاری است. سال گذشته گوگل تلفن هوشمند نکسوس ۵ را به قیمت ۳۴۹ دلار عرضه کرد.
 
نکسوس ۶ را که شرکت موتورولا ساخته است، دارای یک چارچوب آلومینیومیِ یک صفه نمایش Quad HD و یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی است. نکسوس بلندگوهای دوتایی استریوی رو به جلو برای تماشای فیلم و بازی و یک گزینه Turbo Charger که در مدت فقط ۱۵ دقیقه آن را برای ۶ ساعت استفاده شارژ می‌کند.
 
نکسوس ۹ که با همکاری شرکت HTC ساخته شده است، دارای یک چارچوب آلومینیومی و قاب پشتی نرم است و به همراه یک فولیوی صفحه کلید که به طور مغناطیسی به تبلت متصل می‌شود و در دو زاویه متفاوت خم می‌شود، و امکان استفاده از تبلت را مانند لپ‌تاپ را می‌دهد، عرضه می‌شود.
 
نکسوس ۹ دارای نسبت صفحه ۴ به ۳، پردازشگر ۶۴ بیتی، و بلندگوهای استریوی رو به جلو است.
 
هر دوی این وسائل دارای سیستم عامل اندروید L یا ۵ یا لالی‌پاپ (لیسک) هستند که در  اوائل امسال در کنفرانس I/O گوگل به نمایش در امد. سیستم عامل جدید اندروید در هفته‌های آینده برای فراورده‌های قبلی گوگل نکسوس ۵، ۷ و ۱۰ و وسائل حاوی Google Play در دسترس قرار خواهند گرفت.
 
اندروید لالی‌پاپ سبک بصری جدید، کارکرد بهبودیافته و ویژگی‌هایی مانند پیام‌های «در یک نگاه» روی صفحه قفل‌شده، شیوه حفظ شارژ باتری، کنترل‌های قطع و  unlocking شخصی است.
 
پیچایی گفت هدف از تولید محصولات نکسوس فروش شمار زیادی از این وسائل نیست‌، بلکه قصد گوگل ایجاد «نقشه راهی» برای کمک به سایر سازندگان وسائل آندرویدی مانند سامسونگ است که محصولات مشابهی می‌سازد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.