اپراتورها

بازار سرمایه

رگولاتوری

October 27, 2014
19:30 دوشنبه، 5ام آبانماه 1393
کد خبر: 65091

درآمد ۱۷۳ هزار میلیارد ریالی دولت از محل پروژه ملی ایرانسل

سینا: مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل از درآمد مستقیم و غیرمستقیم ۱۷۳ هزار میلیارد ریالی دولت از پروژه اپراتور دوم طی هشت سال گذشته خبر داد.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا) از روابط عمومی ایرانسل، علیرضا قلمبر دزفولی در نشست خبری هشتمین سالروز راه‌اندازی شبکه ایرانسل با اشاره به رشد ۳۰ درصدی سالانه ترکیبی درآمد دولت از محل این پروژه ملی گفت: ایرانسل ۱۱۲ هزار میلیارد ریال پرداخت مستقیم در هشت سال گذشته به دولت داشته است که مجموع پرداختی‌ها بابت حق امتیاز صدور پروانه نسل دوم و سوم و وایمکس، تسهیم درآمد، شماره‌گذاری، خدمات اجباری عمومی، حق رگولاتوری، حق فرکانس، هزینه اتصال متقابل، مالیات بر درآمد و عوارض، مالیات تکلیفی، گمرک و عوارض، خطوط انتقال، هزینه برق، آب، گاز و انرژی و درآمدهای شرکتی‌های دولتی مخابراتی بوده است.
پوشش ایرانسل فراتر از تعهدات است
او افزود: تعهدات پروانه ایرانسل در سال نهم برای پوشش جاده‌ای ۹٫۰۸۹ کیلومتر بوده و عملکرد شهریور ماه ۹۳ به ۲۸٫۲۲۹ کیلومتر رسیده و ۲۱۰٫۶ درصد بیش از تعهدات خود عمل کرده است.
به گفته دزفولی، پوشش جمعیتی نیز طبق تعهدات پروانه باید ۷۶٫۰۳ درصد باشد و ایرانسل با عمکرد ۸۴٫۱ درصدی، ۸٫۱ درصد جلوتر از تعهدات خود است.
گسترده‌ترین شبکه دیتا و اینترنت همراه در کشور متعلق به ایرانسل است
مدیرعامل ایرانسل گفت: ایرانسل با نصب بیش از ۱۳۵ هزار TRX دارای گسترده‌ترین شبکه دیتا و اینترنت همراه در کشور از طریق ۲G، ۲٫۵G، GPRS، EDGE،۳G و ۴G است و ۱۰ مرکز سوئیچ اصلی در تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، بابل، کرج، همدان و اهواز و ۵۳ مرکز سوئیچ فرعی نیز در ۳۱ استان کشور قرار دارند.
نرخ قطع مکالمات ایرانسل تنها ۰٫۷۷ درصد است
او با اشاره به اینکه در حوزه کیفیت شبکه، نرخ قطع ناخواسته مکالمات براساس استاندارد در سال نهم قراردادی یک درصد است، افزود: این رقم در وضعیت فعلی شبکه ایرانسل باوجود اجرای فرایند ارتقای شبکه به نسل های بالاتر ۰٫۷۷ درصد است و براساس پروانه استاندارد نرخ قطعی مکالمات یک درصد است که این رقم به عنوان نمونه در شیراز ۰٫۸ درصد، در تهران ۱٫۲ درصد، در مشهد ۰٫۶ درصد، در ساری کمتر از ۰٫۳ درصد، در بابل کمتر از ۰٫۲۹ درصد، در اهواز ۰٫۵۶ درصد، در گرگان کمتر از ۰٫۳۹ درصد، و در یزد نیز کمتر از ۰٫۵۸ درصد است.
گسترده ترین شبکه رومینگ ایران از آن ایرانسل است
دزفولی، گسترده‌ترین شبکه رومینگ بین‌الملل تلفن همراه کشور را متعلق به ایرانسل دانست و اظهار داشت: در این شبکه رومینگ سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل با ۴۲۱ اپراتور دنیا و رومینگ سیم‌کارت‌های اعتباری با ۱۵۸ اپراتور دنیا برقرار است و ایرانسل تنها اپراتور ایرانی دارای قرارداد رومینگ دیتا با ۳۰۴ اپراتور دنیا است و امکان استفاده از کدهای دستوری و کارت شارژ در اپراتورهای کشور مقصد و امکان استفاده از سیم‌کارت‌های ایرانسل در طول پروازهای بین‌المللی و سفرهای دریایی را برای اولین بار با ۲۱ خط هوایی و کشتی برقرار کرده است.
مقرون به صرفه‌ترین تعرفه ارتباطی حجاج از سوی ایرانسل ارائه شد
او گفت: ایرانسل همچنین مقرون به صرفه‌ترین تعرفه خدمات ارتباطی برای حجاج با قابلیت حفظ شماره و عدم از دست دادن تماس‌ها را فراهم کردو نرخ هر دقیقه تماس با ایران، تماس دریاقتی از ایران و تماس در داخل عربستان سعودی ۵۹۹۰ ریال بود و خدمات دیتا به صورت رایگان در اختیار آنها قرار گرفت.
دزفولی افزود: در دوره حج امسال نسبت به سال گذشته ۹۸ درصد تعداد استفاده‌کنندگان از خدمات نسبت به دوره حج سال گذشته افزایش یافتند و مصرف دیتا نیز ۲۰۲ درصد و میزان مکالمات نسبت به دوره حج سال گذشته ۶٫۵ درصد افزایش یافت و بیش از ۳۴ هزار و ۳۸۶ کاربر ایرانسل در دوره حج سال جاری فعال شدند.
رشد ۷۰ درصدی مصرف دیتا در خاورمیانه
مدیرعامل ایرانسل درباره روند جهانی دیتای همراه در جهان گفت: در سال ۲۰۱۸ میزان ترافیک ماهانه دیتای همراه ۱۵ اگزابایت برآورد شده است که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ افزایش ۱۱ برابری ترافیک پیش‌بینی شده است.
او افزود: تعداد وسایل الکترونیکی که تا سال ۲۰۱۸ با استفاده از فناوری‌های همراه با یکدیگر در ارتباطات هستند شامل دستگاه‌های متصل به هم یا M2M به ۱۰ میلیارد دستگاه می‌رسد و رشد تجمعی مصرف دیتای همراه در منطقه خاورمیانه و آفریقا تا سال ۲۰۱۸، ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت.
به گفته دزفولی، پیش‌بینی می‌شود روند مصرف دیتای همراه در مناطق مختلف در آفریقا و خاورمیانه ۹٫۴ درصد، در آمریکای شمالی ۱۸٫۶ درصد، در آسیای شرقی ۴۲٫۴ درصد، در اروپای مرکزی و شرقی ۱۰٫۳ درصد، اروپای غربی ۱۲ درصد و در آمریکای لاتین ۷٫۳ درصد باشد.
او افزود: درحال حاضر ۳۳۱ شبکه LTE در ۱۱۲ کشور جهان و ۵۴۷ شبکه نسل سوم در ۲۱۶ کشور جهان به صورت تجاری راه‌اندازی شده است و درصد مشترکان فعال باندپهن همراه از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ در کشورهای توسعه یافته ۸۳٫۷ درصد، در کل جهان ۳۲ درصد و در کشورهای درحال توسعه ۲۱٫۱ درصد است.
دزفولی درباره تاثیر اینترنت پهن باند بر شاخص‌های جهانی گفت: به ازای هر ۱۰ درصد افزایش ضریب نفوذ پهن باند ۱٫۳۸ درصد رشد در تولید ناخالص ملی و به ازای هر یک درصد افزایش ضریب نفوذ پهن باند ۰٫۲ درصد نرخ اشتغال افزایش می‌یابد و ۰٫۱۳ درصد افزایش در بهره‌وری تولید اتفاق می‌افتد.
او افزود: همچنین به ازای هر ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای توسعه پهن باند ۱٫۸ میلیون شغل در طول ۱۰ سال ایجاد می‌شود و ۳۰۰ میلیارد دلار صرفه اقتصادی ناشی از گسترش ضریب نفوذ اینترنت پهن باند در سال ۲۰۰۷ در آمریکا برابر ۲۲ درصد از کل صرفه اقتصادی را به دنبال داشته است و با استفاده از اینترنت پهن باند صادرات شرکت‌های تولیدی شش درصد افزایش می‌یابد و فروش شرکت‌های خدماتی ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.
دزفولی با اشاره به گزارش‌های منتشر شده از سوی بانک جهانی اعلام کرد به ازای هر ۱۰ درصد افزایش ضریب نفوذ پهن باند ۱٫۳۸ درصد رشد در تولید ناخالص ملی و طبق اعلام گروه تحلیلی Analysys Mason به ازای هر یک درصد افزایش ضریب نفوذ پهن باند ۰٫۱۳ درصد افزایش در بهره‌وری تولید اتفاق می‌افتد.
او خاطرنشان کرد: افزایش استفاده از پهن باند منجر به تسهیل بکارگیری فرایندهای کارآمدتر در کسب و کار، معرفی خدمات و برنامه‌های کاربردی جدید و دسترسی حداکثری به منابع، مشتریان و نیروی کار می‌شود و نتیجه آن بهبود بهره‌وری، افزایش نوآوری و افزایش کارآیی واحدهای سازمانی می‌شود و بنیاد فناوری اطلاعات و نوآوری ITIF اعلام کرده است به ازای هر یک درصد افزایش ضریب نفوذ پهن باند ۰٫۲ درصد نرخ اشتغال افزایش می‌یابد و به ازای هر ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای توسعه پهن باند ۱٫۸ میلیون شغل در طول ۱۰ سال ایجاد می‌شود.
دزفولی افزود: Criterion Economics اعلام کرده است صرفه اقتصادی ناشی از گسترش ضریب نفوذ اینترنت پهن باند در سال ۲۰۰۷ در آمریکا ۳۰۰ میلیارد دلار بوده است و صرفه اقتصادی مصرف‌کننده یعنی خرید یک محصول توسط مصرف‌کننده با قیمتی کمتر از آنچه انتظار دارد.
به گفته او، افزایش استفاده از پهنای باند نیز با ارایه سرویس‌ها و کاربرهای جدید مانند درمان از راه دور، سلامت همراه، جستجوی اینترنت، تجارت الکترونیک، آموزش مجازی، خدمات جدید مالی و روش‌های جدید پرداخت و تجارت، سفارشی سازی محصولات، کاهش نیاز به انبارداری و بهینه‌سازی زنجیره تامین، رشد بخش خدمات و رشد درآمد کسب و کار منجر به افزایش میزان صرفه اقتصادی مصرف‌کنندگان می‌شود.
دزفولی با اشاره به اینکه ITU اعلام کرده است با استفاده از اینترنت پهن باند شش درصد صادرات شرکت‌های تولیدی و ۱۰ درصد فروش شرکت‌های خدماتی افزایش می یابد، افزود: باتوجه به اطلاعات ارایه شده و براساس تجارب بین‌المللی، بخشی از اهداف اقتصاد مقاومتی از جمله ایجاد تحرک، پویایی و بهبود شاخص‌های کلان، توانایی مقاومت در برابر عوامل تهدیدزا، تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، رویکرد جهادی، مردم محوری، امنیت اقلام راهبردی و اساسی، کاهش وابستگی به نفت، اصلاح الگوی مصرف، فسادستیزی و دانش محوری با توسعه شبکه پهن باند محقق خواهد شد.
او با اشاره به تاثیر اینترنت پهن باند بر فرهنگ نیز گفت: با استفاده از این خدمت امکان اشاعه فرهنگ ایرانی و اسلامی به اقصی نقاط دنیا با افزایش دسترسی و سهولت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای تولید و توزیع محتوای فرهنگی و مذهبی، الگوی سبک زندگی اسلامی و ایرانی توسط علما، متخصصی و آحاد مردم فراهم و ارتقای فرهنگی جامعه از طریق افزایش میزان نشر و توزیع و همچنین سهولت دسترسی مقرون به صرفه به کتاب، انواع فیلم و محتواهای ویدئویی در حوزه‌های علمی، مذهبی، فرهنگی، سبک زندگی، انواع نواها و آواهای ملی، محلی، مذهبی و آثار هنری ممکن می‌شود.
دزفولی افزود: همچنین با بسط امکان توزیع گسترده پیامدهای ناشی از فرهنگ نامطلوب، توسعه آموزش در راستای رفع بدآموزی‌های فرهنگی و قانون‌گریزی در بستر انتقال پهن باند با استفاده از عکس، متن و ویدیو از توسعه فرهنگ نامطلوب جلوگیری می‌شود و با فراهم آوردن دسترسی به اینترنت پهن باند برای تمامی اقشار جامعه فارغ از موقعیت جغرافیایی و زمان در حوزه‌های آموزش، بهداشت و درمان و امنیت پایدار، زمینه‌های توسعه عدالت اجتماعی محقق می‌شود.
او درباره تاثیر اینترنت پهن باند بر اقتصاد فرهنگ نیز گفت: افزایش نزدیک به ۲۶۰ درصدی در درآمد تولیدکنندگان محتوا و برنامه‌های کاربردی به عنوان فعالان عرصه فرهنگ تا سال ۲۰۲۰ و افزایش ۲۵ درصدی در سهم درآمد تولیدکنندگان محتوا و برنامه‌های کاربردی از کل درآمد ایجاد شده در اکوسیستم پهن باند همراه از نتایج آن خواهد بود.
۵۴ شهر تحت پوشش ۳G ایرانسل
مدیرعامل ایرانسل، شهرهای تحت پوشش نسل سوم اینترنت همراه این اپراتورها را ۵۴ شهر اعلام کرد و افزود: ۶۰ درصد از مشتریان دیتا در مناطق تحت پوشش در ۵۴ شهر آبادان، آستارا، اراک اردبیل، ارومیه، اسدآباد، اسلامشهر، اصفهان، اهواز، ایلام، بابل، بروجرد، بندرانزلی، بندرعباس، بوشهر، بوکان، بهارستان، تبریز، تهران، جلفا، دستگرد، دولت‌آباد، دورود، خرم‌آباد، خلخال، خوی، رشت، زاهدان، زنجان، ساوه، سرعین، سقز، سنندج، سهند، شیراز، شهرکرد، طرقبه، طوس، قروه، قزوین، قم، کرج، کرمان، کرمانشاه، گرمدره، لاهیجان، لنگرود، مراغه، مرودشت، مشهد، ملایر، همدان، یاسوج و یزد به اینترنت نسل سوم دسترسی دارند و در طول شش ماه آینده یعنی تا پایان اسفند ماه ۹۳ با رشد ۳۰۰ درصدی مواجه خواهیم بود.
به گفته او، در طول بهره‌برداری اولیه از شبکه نسل سوم، میزان مصرف در میان مشترکین دارنده گوشی سازگار با تکنولوژی به میزان قابل توجهی افزایش یافت.
دزفولی درباره ویژگی‌های مودم‌های همراه نسل سوم و چهارم عرضه شده از سوی ایرانسل گفت: این مودم‌ها قابلیت اتصال به شبکه‌های GPRS، EDGE، ۳G و ۴G، صفحه نمایشگر، پنل ارسال و دریافت پیام کوتاه، قابلیت اتصال به اینترنت از طریق کابل USB، قابلیت اتصال به Wi-Fi و قابلیت اتصال به کارت حافظه را دارند و برخی از مدل‌های آن قابلیت اتصال به اینترنت از طریق کابل Rj 45، قابلیت استفاده به عنوان شارژر موبایل و پنل مدیریت مصرف دیتا دارند.
رشد ۲۵ درصدی ترافیک دیتا در شبکه وایمکس ایرانسل
مدیرعامل ایرانسل درباره وضعیت شبکه وایمکس این اپراتور گفت: تعداد مشترکین وایمکس ایرانسل با رشد ۲۵ درصدی در یک سال به ۴۹۲ هزار مشترک با ۸۵۲ نمایندگی و ۹۹۶ سایت در ۳۶ شهر تحت پوشش رسیده است.
او، شهرهای تحت پوشش وایمکس ایرانسل را شامل اسلامشهر، اصفهان، اندیشه، اندیمشک، اهواز، آبادان، بهارستان، تبریز، تهران، خرمشهر، خمینی شهر، خوراسگان، دزفول، سبزوار، سپاهان شهر، سردرود، شاهین شهر، شهر قدس، شهرری، شهرک صنعتی اطلس، شهرک صنعتی چرمشهر، شهرک صنعتی طوس، شهریار، شور آباد، شیراز، فردیس، قرچک، کاشان، کرج، گلستان، لواسان، محمودآباد (اصفهان)، مشهد، نجف آباد (دانشگاه آزاد)، هشتگرد و ورامین عنوان کرد.
به گفته دزفولی، رشد ترافیک دیتا در شبکه وایمکس ایرانسل نیز ۲۵ درصد است و تلفن اینترنتی و وای‌فای نیز آماده بهره‌برداری است و سرویس VPN مبتنی بر وایمکس نیز به بیش از ۳۰ بانک، موسسه اعتباری و شرکت در نزدیک به دو هزار نقطه در سطح کشور، بانک پاسارگاد، بانک سامان، شرکت پرداخت نوین آرین، بانک گردشگری، شرکت DHL و بورس کالا عرضه شده است.
رشد ۸۵ درصدی ترافیک محتوا
دزفولی گفت: در حوزه محتوای دیجیتال، رشد تنوع محتوا در مقایسه با مهر سال ۹۲ به میزان ۳۲ درصد افزایش یافته و به تفکیک سرویس نیز تعداد سرویس پیشخوان ۱۰۹ درصد و تعداد آهنگ پیشواز ۳۹ درصد رشد یافته است.
او افزود: بر همین اساس رشد ترافیک محتوا در مقایسه با سال گذشته ۸۵ درصد و تعداد ارایه‌دهندگان محتوا در مقایسه با سال گذشته ۶۷ درصد رشد یافته است.
بهره‌برداری ایرانسل از توانمندی‌های داخلی
دزفولی با تاکید بر بکارگیری، توسعه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی در شبکه ایرانسل گفت: از توانمندی و ظرفیت بیش از ۴۰۰ شرکت تولیدی، صنعتی و خدماتی در حوزه سخت افزار، نرم افزار و خدمات فنی مهندسی، ارایه‌کنندگان محتوا، بازرگانی، گیرنده و تجهیزات اصلی و جانبی مراکز سوئیچ شبکه، کانتینر های خاص مراکز سوئیچ بهره می‌بریم.
ایجاد ۵۴ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم
او با اشاره به اینکه ایرانسل بیش از ۵۴ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است، افزود: بیش از ۱۹۱۳ نفر در سراسر کشور بکار گرفته شده‌اند و بیش از ۵۲ هزار نفر در شبکه برون‌سپاری شده فنی، فروش و پشتیبانی با اشتغال‌زایی غیرمستقیم فعالیت می‌کنند.
به گفته مدیرعامل ایرانسل، تعداد کل اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در ایرانسل با رشد سالانه ترکیبی ۱۶ درصد به ۵۴ هزار نفر رسیده است.
تخفیف ۹۹ درصدی در تعرفه مکالمات
دزفولی با اشاره به ارایه تعرفه‌های متعدد و متنوع در شبکه این اپراتور گفت: مشترکین ایرانسل می‌توانند علاوه بر تعرفه‌های پایه با استفاده از طرح‌های رنگی تعرفه مکالمات درون شبکه خود را تا هفت ریال در دقیقه کاهش دهند بطوریکه در طرح جزیره هوشمند تخفیف تا ۹۹ درصد ارایه می‌شود و در طرح‌های رنگی قرمز، آبی و طلایی تحفیف تا ۴۰ درصد در مکالمات درون شبکه ارایه می‌شود.
او افزود: در طرح آدینه مکالمات درون شبکه در روزهای جمعه نیم‌بها است و در طرح تخفیف پله‌ای تا ۱۴ درصد تخفیف به مشترکان ارایه می‌شود و علاوه بر این بسته‌های ترکیبی و تخفیفی متنوعی نیز ارایه می‌شود. برای استفاده از طرح‌های تعرفه‌ای ایرانسل کد دستوری #۵۵۵* درنظر گرفته شده است.
مسوولیت‌های اجتماعی ایرانسل
مدیرعامل ایرانسل در راستای اجرای مسولیت‌های اجتماعی ایرانسل اقدامات متعددی را برشمرد و گفت: در حوزه محیط زیست و زیبایی شهر، ایرانسل اقدام به استفاده مشـترک از سایت‌های BTS موجود و استفاده از ایستگاه‌های آتش‌نشانی، پل‌های عابر پیاده و دکل‌های موجود در سطح شهر برای حفظ زیبایی شهر و برهم نزدن مبلمان شهری، استفاده از انرژ‌ی ها‌ی ترکیبی خورشیدی، بادی، سوخت و برق برای جلوگیری از اتلاف انرژی و اولین سـایت سبز BTS با انرژ‌ی ترکیبی در کشور، ایجاد سایت‌های استاندارد مورد تایید سازمان انرژی اتمی از لحاظ بی‌ضرر بودن تشعشعات، ارسال پیامک انبوه در راستای فرهنگ‌سازی برای حفظ محیط زیست (فروردین ۹۳)، مدیریت پسماند خطرناک براساس مقررات و استانداردها به منظور پیشگیری از آلودگی محیط زیست و مدیریت مصرف انرژی و کاهش گازهای گلخانه‌ای و محاسبه اثر کربن از سال ۲۰۱۱ عنوان کرد.
او افزود: اسپانسری ورزشی و حمایت از سازمان بهزیستی، ساخت مدرسه در مناطق کم‌برخوردار و همکاری با کمیته امداد امام خمینی از دیگر اقدامات ایرانسل در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی بوده است.
دریافت نخستین پروانه بدون محدودیت تکنولوژی از سوی ایرانسل
دزفولی، مهمترین اقدامات صورت گرفته از سوی ایرانسل را اخذ پروانه بدون محدودیت تکنولوژی برای اولین بار در ایران، تحقق فناوری نسل‌های ۳ و ۴ تلفن همراه و ارایه سرویس‌ها و محصولات متنوع مبتنی بر فناوری‌های روز دنیا عنوان کرد.
او، اجرای رومینگ ملی به منظور ایجاد زمینه برای افزایش ضریب نفوذ پهن باند اینترنت همراه در کشور، بسترسازی تولید محتوای دیجیتال در کشور در راستای تحقق سیاست‌های دولت و مجلس درخصوص تثبیت و کاهش قیمت‌ها، افزایش ضریب نفوذ و تحقق ضریب نفوذ تلفن همراه فراتر از برنامه، خودباوری در اجرای پروژه‌های بزرگ و مشترک داخلی و خارجی، اشتغال‌زایی برای ۵۴ هزار نفر و تحقق بخشی از سیاست‌های اجرایی اصل ۴۴ در رابطه با خصوصی‌سازی را از جمله مهمترین فعالیت‌های ایرانسل عنوان کرد.
به گفته مدیرعامل ایرانسل، حداکثر استفاده از توان داخلی، کاهش تصدی‌گری دولت و افزایش درآمدهای آن، استفاده از توان بیش از ۴۰۰ شرکت داخلی در زمینه های تولید و تامین تجهیزات، خدمات فنی-مهندسی، مدیریتی، تولید محتوای دیجیتال، بازرگانی، مالی و غیره، گسترش پرشتاب شبکه تلفن همراه، کاهش قابل ملاحظه قیمت سیم‌کارت، تحویل به روز سیم‌کارت، تحول در حوزه خدمت‌رسانی، ۳٫۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی تا‌کنون، اطمینان سرمایه‌گذاران خارجی از سرمایه‌گذاری در کشور و اطمینان و اعتقاد سرمایه‌گذاران داخلی به سرمایه‌گذاری خارجی را از دیگر دستاوردهای پروژه ایرانسل بوده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.