اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 7, 2014
10:27 جمعه، 16ام آبانماه 1393
کد خبر: 65268

جی‌تاک ویندوز قطع می‌شود

برنامه جدید گوگل برای رقابت با اسکایپ از طریق Hangouts رسما وارد فاز اجرایی شد و گوگل تاک (جی‌تاک) دیگر برای ویندوزی‌ها کاربرد ندارد.
 
 
نرم‌افزار پیام‌رسان و محبوب کمپانی اینترنتی گوگل جزو معدود نرم‌افزارهای پرکاربرد در مقیاس جهانی بعد از مسنجر قدیمی یاهو است که از قضا طرفداران بسیاری نیز در ایران دارد.
این شرکت بعد از اینکه نسخه ویژه‌ "Hangouts" را برای کروم منتشر کرد تا حرفی برای گفتن در قبال رقبا داشته باشد، اعلام کرد که برای دسترسی به امکانات اختصاصی در این بخش نیاز است که این نرم‌افزار روی سیستم نصب شود.
دریافت هشدارهای یکپارچه شده جهت آگاهی از پیام‌های جدید و، لیست مخاطبین و چت متمرکز از جمله ویژگی‌های این نرم‌افزار جدید است که برای کاربران کروم معرفی شده است.
قابلیت ویژه و ممتاز این نرم‌افزار نیز امکان تماس مستقیم از طریق دسکتاپ است.
تا پیش از این قرار بود که هنگ‌اوت به شکلی مجزا در اختیار کابران قرار داده شود و روی تمامی سیستم‌عامل‌ها پشتیبانی شود اما امروز جی‌میل اعلام کرد که "برنامه گوگل تاک (Google Talk) برای ویندوز دیگر پشتیبانی نمی‌شود. این برنامه با برنامه جدید هنگ‌اوت کروم به نشانی https://goo.gl/yglfk6 جایگزین شده است و می‌توانید از این طریق برنامه مورد نظر را نصب کنید."
با این حساب به زودی شاهد قطع گوگل تاک (جی‌تاک) برای کاربران ویندوز خواهیم بود تا هنگ‌اوت به رقابت جدی با اسکایپ ویندوز بپردازد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.