بازار سرمایه

November 7, 2014
20:40 جمعه، 16ام آبانماه 1393
کد خبر: 65305

افرانت دومین شرکت و همکاران سیستم سومین شرکت شفاف فرابورس شدند

رتبه‌بندی شرکت‌های پذیرفته‌شده در فرابورس از نظر کیفیت افشا و اطلاع‌رسانی مناسب منتشر شد و شرکت افرانت موفق شد جایگاه دوم و همکاران سیستم جایگاه سوم را به دست آورند.
 
علی بیگ‌زاده رییس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی در این باره گفت: این رتبه بندی برا یدوره 12 ماهه منتهی به 31 شهریور ماه 93 در نظر گرفته شده و امتیاز اطلاع‌رسانی ناشران براساس وضعیت اطلاع‌رسانی آن‌ها از نظر قابلیت اتکا و به‌موقع بودن ارسال اطلاعات محاسبه شده‌است.
 
وی افزود: معیار به‌موقع بودن بر اساس زمان ارسال اطلاعات توسط شرکت (پیش‌بینی‌ سود هر سهم، صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای حسابرسی‌نشده، صورت وضعیت پرتفوی، اظهارنظرهای حسابرس نسبت به پیش بینی سود هر سهم و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای شش ماهه، صورت‌های مالی حسابرسی‌نشده و حسابرسی شده پایان دوره مالی و برنامه ‌زمان‌بندی پرداخت سود سهامداران) در مقاطع تعیین‌شده در دستورالعمل افشای اطلاعات و با لحاظ کردن میزان تاخیر در ارسال اطلاعات، مورد محاسبه قرار می‌گیرد.
 
بیک‌زاده گفت: میزان تغییرات در پیش‌بینی‌های ارسالی و هم‌چنین تفاوت‌های میان مبالغ پیش‌بینی شده و عملکرد واقعی حسابرسی شده معیار قابلیت اتکا در این محاسبات است.بر این اساس شرکت افرانت موفق شد پس از شرکت شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه رتبه دوم را کسب کند. این شرکت از معیار به موقع بودن 100 امتیاز و قابلیت اتکا 94 امتیاز کسب کرد تا با مجموع 98 امتیاز و اندکی اختلاف با رتبه اول، در جایگاه دوم قرار گیرد.
 
دیگر شرکت فرابورسی فعال در حوزه فناوری اطلاعات، فناوری اطلاعات خوارزمی است که توانست رتبه ششم را کسب کند. این شرکت از معیار به موقع بودن 94 امتیاز و از قابلیت اتکا 99 امتیاز را کسب کرد.
 
سومین شرکت فناوری اطلاعات فرابورسی، همکاران سیستم است که در این رتبه بندی با افت مواجه شد. این شرکت که توانسته بود در رتبه بندی منتهی به 31 خرداد 93 رتبه 18 را کسب کند، این بار بیست و سوم شد. این شرکت از نظر به موقع بودن امتیاز 88 و از نظر قابلیت اتکا امتیاز 81 را به دست آورد.ضعیف ترین اطلاع رسانی را هم شرکت بیمه دی داشت. عدد درج شده برای امتیاز قابلیت اتکای این شرکت صفر است که نشان دهنده تفاوت با اهمیت سود‌ پیش‌بینی شده با سود محقق شده در صورت‌های مالی حسابرسی شده پایان سال است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.