بازار سرمایه

December 20, 2014
11:42 شنبه، 29ام آذرماه 1393
کد خبر: 65981

۲۰۱۴، سالی پُر رونق برای خدمات پردازش ابری شرکت IBM

شرکت IBM سال ۲۰۱۴ را سال پر رونقی برای توسعه بازار خدمات پردازش ابری خود دانسته است. شرکت IBM قصد دارد تعداد پایگاه‌های داده خود در سراسر جهان را ۲۵ درصد افزایش دهد تا از این طریق بتواند پاسخگوی افزایش تقاضاها برای خدمات تحت وب باشد. یکی از مدیران این شرکت چندی پیش سال ۲۰۱۴ را سال پر رونقی برای خدمات پردازش ابری خود دانسته بود.
 
بر اساس این گزارش، شرکت IBM تاسیسات پردازش ابری خود را در عرضه ۱۸ ماه گذشته تقریباً چهار برابر کرده است و تعداد آن‌ها در سراسر جهان را به ۴۹ مرکز رسانده است. یکی از مهم‌ترین دلایل تأسیس این مراکز در مناطق خارج از آمریکا، تصویب قوانینی در کشورهای مختلف است که بر اساس آن پایگاه‌های ذخیره داده نباید در بیرون از مرزهای کشور باشد. این قوانین عمدتاً پس از افشاگری‌ها درباره جاسوسی اینترنتی آمریکا تصویب شده‌اند.
 
شرکت IBM اخیراً اعلام کرده است قصد دارد با همکاری شرکت Equinix که سازنده پایگاه‌های داده است، ۹ پایگاه پردازش ابری دیگر در کشورهای استرالیا، ژاپن، فرانسه، سنگاپور، هلند و آمریکا تأسیس کند. IBM همچنین قصد دارد سه مرکز تاسیسات رایانه‌ای جدید خود در کشورهای ژاپن، مکزیک و آلمان را افتتاح کند.
 
گفتنی است شرکت IBM در سال ۲۰۱۳ حدود ۴.۴ میلیارد دلار از محل عرضه خدمات پردازش ابری درآمد داشت که این رقم در ۹ ماهه اول سال ۲۰۱۴ نیز حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است. پیش‌بینی می‌شود درآمد سالانه آی بی ام تا پایال سال ۲۰۱۴ به بیش از ۹۴ میلیارد دلار برسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.