بازار سرمایه

December 28, 2014
10:49 یکشنبه، 7ام دیماه 1393
کد خبر: 66138

سهم مایکروسافت و سیلزفورس از بازار راهکارهای هوشمندی تجاری افزایش می‌یابد

تحلیل‌گران Forbes پیش‌بینی کرده‌اند بازار راهکارهای هوشمندی تجاری ابری سال آینده میلادی در استیلای دو شرکت مایکروسافت و سیلزفورس خواهد بود.وب‌سایت Forbes در گزارشی به پیش‌بینی وضعیت بازار راهکارهای هوشمندی تجاری در سال آینده میلادی پرداخته است. تحلیل‌گران این شرکت معتقدند دو شرکت مایکروسافت و سیلزفورس سال آینده میلادی بیشترین سهم از بازار راهکارهای هوشمندی تجاری تحت فناوری پردازش ابری را خواهند داشت. مایکروسافت به کمک راهکارهایی مثل آفیس ۳۶۶ و Power BI در این حوزه پیشتاز خواهد بود و سیلزفورس هم با محصولاتی مثل Salesforce Wave.
 
در این گزارش همچنین پیش‌بینی شده است در سال آینده مرز بین دانشمندان و تحلیل‌گرانی که در حوزه داده‌ها و هوشمندی تجاری فعالیت می‌کنند، کمرنگ‌تر شود. به اعتقاد این تحلیل‌گر، نقش دانشمندان داده‌شناس از برنامه‌نویسی و فعالیت‌های تحلیلی فراتر می‌رود و رفته‌رفته به کسانی تبدیل می‌شوند که قادرند به زبانی صحبت کنند که همه گروه‌های ذینفع توانایی درک آن را دارند. پیش‌بینی دیگر  این است که فناوری آماده‌سازی داده‌ها سال آینده جای فناوری داده‌های کلان به عنوان داغ‌ترین موضوع حوزه هوشمندی تجاری را خواهد گرفت. فناوری آماده‌سازی داده‌ها در این اواخر به کمک پیشرفت‌هایی که در حوزه الگوریتم‌های معنایی، پردازش توزیعی، یادگیری ماشینی و پردازش ابری صورت گرفته است، به یک بازار مستقل تبدیل شده است.
 
تحلیل‌گر فوربس پیش‌بینی کرده است سال آینده، بازاریابی یکی از مهم‌ترین نیروهای پیشران در زمینه اتخاذ تصمیمات مبتنی بر هوشمندی تجاری خواهد بود. به اعتقاد وی هسته بازاریابی شرکت‌ها رفته‌رفته در حال تبدیل از یک مرکز پرهزینه به موتو محرکه رشد شرکت‌ها است. هوشمندی تجاری و سایر فناوری‌های تحلیلی نیز پلتفرم‌هایی است که بازاریابی داده‌بنیان را امکان‌پذیر می‌کنند. فناوری اینترنت اشیا (IoT) نیز از دیگر مواردی است که به اعتقاد وی در سال آینده در حوزه هوشمندی تجاری بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.