سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 6, 2015
10:59 سه شنبه، 16ام دیماه 1393
کد خبر: 66371

با CES2015: شرکت MSI اطلاعات جدیدی از لپ‌تاپ گیمینگ GT80 منتشر کرد

 
در کنار محصولات مختلف شرکت ام‌اس‌آی در نمایشگاه CES 2015، سری جدید لپ‌تاپ‌های گیمینگ نیز به چشم می‌خورد که در میان آن‌ها مدل GT80 قوی‌ترین سیستم را دارد. این لپ‌تاپ قدرتمند که در ماه اکتبر سال گذشته معرفی شد، دارای صفحه‌ی نمایش ۱۸.۴ اینچ،  دو کارت گرافیک 980m انویدیا به صورت SLI و کیبورد مکانیکی با کلید‌ها مخصوص Cherry MX قهوه‌ای رنگ  است.
 
محصول GT80 با سیستم‌ها و مشخصات متفاوتی عرضه خواهد شد. مدل نمایش داده شده از این لپ‌تاپ، از پردازنده‌ی Core i7-4980HQ اینتل، ۲۴ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۱ ترابایت حافظه ذخیره سازی HDD با سرعت ۷۲۰۰ دور در دقیقه و ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD بهره می‌برد. نکته جالب در مورد میزان حافظه این دستگاه، استفاده از تکنولوژی Super RAID است که عملکرد دستگاه را در استفاده از حافظه افزایش می‌دهد. این نسخه، ۳۵۰۰ دلار قیمت دارد. اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این لپ‌تاپ، طراحی آن است. 
 
ام‌اس‌آی سعی کرده با طراحی منحصر به فرد این لپ‌تاپ، آن را به عنوان جایگزینی برای رایانه‌های رومیزی، معرفی کند. کلیه قطعات این لپ‌تاپ از طریق پنل بالای صفحه کلید به راحتی قابل تعویض و ارتقا هستند. تنها قسمتی که کاربران نمی‌توانند آن را تعویض کنند، پردازنده گرافیکی (GPU) سیستم است. اگر به عنوان یکی از خریداران این لپ‌تاپ٬ قصد تعویض این قطعه را داشته باشید، باید آن را برای یکی از شرکت‌های مورد اعتماد ام‌اس‌آی، مانند iBuyPower یا Xotic PC ارسال کنید تا آن‌ها این کار را برای شما انجام دهند.
 
 به طور کلی، GT80 لپ‌تاپ گیمینگ مناسبی است؛ البته اگر بتوانید هزینه آن را بپردازید. صفحه نمایش این سیستم بسیار بزرگ و مناسب است. در کنار آن، بدنه آلومینیومی  و صفحه کلید مکانیکی، احساس خوبی به مخاطب می‌دهد. در این بین ترک‌پد (پد لمسی) تعادل خوبی میان استفاده از یک صفحه کلید مکانیکی و استفاده از ماوس ایجاد می‌کند. اگر با کلید‌های Cherry MX قهوه‌ای رنگ میانه خوبی ندارید، ام‌اس‌آی درحال برنامه ریزی عرضه این سری با کلید‌های قرمز رنگ است.
 
 از سوی دیگر، این لپ‌تاپ از دو پردازشگر گرافیکی جی‌فورس GTX 980m انویدیا به صورت SLI بهره می‌برد. البته توجه داشته باشید که این لپ‌تاپ مصرف برق بسیار بالایی دارد. اگرچه GT80 یک لپ‌تاپ است، اما نمی‌توانید به صورت معمول آن را جابجا کنید و بهتر است از این سیستم قدرتمند، به عنوان جایگزین سیستم رومیزی خود بهره‌مند شوید.
 
اگر همچنان نمی‌توانید تعادلی میان سیستم رومیزی و یک لپ‌تاپ برقرار کنید، یا هنوز هم GT80 پاسخگوی نیازهای شما نیست، بهتر است نگاهی به GS30 Shadow داشته باشید؛ سیستمی که ارتباط مناسبی میان یک سیستم رومیزی و قابلیت‌های یک دستگاه قابل حمل را ارائه می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.