رگولاتوری

January 18, 2015
15:54 یکشنبه، 28ام دیماه 1393
کد خبر: 66688

حکم تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین قابل لغو نیست

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: حکم تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین در کمیسیون ماده ۱۰۰ قطعی شده و هیچ مرجعی نمی‌تواند حکم این کمیسیون را لغو کند.
رضا تقی‌پور بعد از جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران حضور یافت و اظهار داشت: امروز دستورکارهای متعددی در دستور داشتیم و به خاطر پرداختن به موضوع بودجه قرار است در نوبت عصر نیز جلسه شورای شهر برگزار شود.
وی ادامه داد: یک فوریت عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک یکی از دستور جلسات امروز شورا بود، با توجه به اینکه هرگونه تغییر در نرخ‌ها باید قبل از 15 بهمن باشد به صورت یک  فوریت بررسی شد  تا در هفته بعد درباره آن تصمیم گیری ‌شود.
سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه پیشنهاد شهرداری تهران برای میزان افزایش نرخ عوارض 20 درصد بوده است، افزود: دستور بعدی بررسی یک فوریت الزام هیئت رئیسه شورا به تهیه اصلاحیه آیین نامه مکاتباتی شورا بود زیرا برخی اعضا در این زمینه پیشنهاداتی داشتند تا براساس آن تغییراتی در این آیین‌نامه ایجاد شود.
وی تصریح کرد: یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به عدم حذف بارگزاری و تعیین کاربری میزان تراکم و سایر اقدامات لازم در خصوص املاک شهرداری بر اساس طرح تفصیلی پیش از فروش نیز در دستور کار شورا قرار داشت. در این راستا برخی اعضای شورا تذکراتی مطرح کردند که شهرداری برخی املاکی که می‌خواهد تهاتر کند را خام می‌فروشد و این به نفع شهر نیست.
تقی‌پور گفت: بنابراین باید پیش از فروش، کاربری املاک مشخص و میزان تراکم و پروانه آن تعیین شود سپس به فروش برسد. با تصویب این مصوبه شهرداری دیگر مجاز نیست املاک و زمین‌های خود را خام به فروش برساند.
وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه رایزنی‌هایی برای ارائه مجوز به ساخت مجدد طبقه هفتم پاساژ علاءالدین صورت گرفته است،‌ اظهار داشت: آرای کمیسیون‌های ماده 100 قطعی است و هیچ مرجع دیگری نمی‌تواند قبل یا بعد از مرحله تجدید نظر آنها را نقض کند.
سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: حکم تخریب طبقه هفتم علاء‌الدین در کمیسیون قطعی شده و اجرای آن جای تقدیر دارد. امیدواریم این اقدامات به یک روند تبدیل تا همه بدانند اگر تخلفی صورت می‌گیرد مدیریت شهری با آن برخورد قانونی می‌کند.
به گفته تقی‌پور، صحبت درباره این موضوع منتفی است و آن مقداری که قانونی ساخته شده باید بتواند پایان کار بگیرد.
وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره استفاده از پله‌برقی‌های چینی در ایستگاه‌های مترو، اظهار داشت:بنده هم صنعت گر بوده‌ام و هم مدافع صنعت داخلی هستم، اما متأسفانه برخی از پله‌های تولید داخل کیفیت لازم را ندارند. نمی‌خواهیم جنس بی کیفیت داشته باشیم و امیدورایم نقص‌ها برطرف شود.
تقی‌پور گفت:محصولات چینی خوب و در جه یک هم وجود دارد، قصد دفاع ندارم اما بسیاری از برندهای آمریکایی درچین تولید می شود. اما به طور کلی پله برقی جز اقلامی است که باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد.
وی درباره پیاده راه خیابان 17 شهریور که موجب گله‌ شهروندان وکسبه آن منطقه شده است نیز،‌گفت: این زمینه خاص کمیته‌ای تشکیل و قرار شده است تا کمیسیون‌های مربوطه نظر خود را به این کمیته داده تا تصمیم نهایی گرفته شود.
وی همچنین اقدامات اخیر یک نشریه فرانسوی در توهین به پیامبر اکرم (ص) را محکوم کرد و گفت: اواخر هفته گذشته متأسفانه توطئه کثیف استکبار جهانی که به دنبال برنامه‌های داعش است را شاهد بودیم. قطعا همه مسلمانان از این اقدامات بیزار هستند و این امور با تعالیم اسلام سنخیت ندارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.