بازار سرمایه

January 19, 2015
10:47 دوشنبه، 29ام دیماه 1393
کد خبر: 66729

شرکت‌های بیمه امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در بازار محصولات آی تی هزینه می‌کنند

شرکت پژوهشی آی دی سی (IDC) پیش‌بینی کرده است شرکت‌های جهانی بیمه امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در بازار محصولات و خدمات آی تی هزینه خواهند کرد.تحلیل‌گران شرکت پژوهشی داده‌های بین‌المللی (IDC) پیش‌بینی کرده‌اند شرکت‌های جهانی بیمه در سال جدید میلادی ۱۰۱ میلیارد دلار در بازار محصولات آی تی هزینه خواهند کرد. اگر این پیش‌بینی در عمل تحقق یابد، هزینه‌کرد بیمه‌گران در این بازار امسال در مقایسه با پارسال ۴.۴ درصد رشد خواهد داشت.
 
تحلیل‌گران این شرکت معتقدند بیمه‌گران جهانی امسال سرمایه‌گذاری جدی‌تری در بخش فناوری‌های آی تی خواهند داشت و تلاش خواهند کرد نوآوری و کارآمدی خود را تقویت کنند. همچنین پیش‌بینی می‌شود هزینه‌کردهای شرکت‌های بیمه مستقر در کشورهای دارای اقتصاد نوظهور رشد بیشتری به خود بگیرد. گرچه مجموع هزینه‌کرد شرکت‌های بیمه در این کشورها از ۱۹ میلیارد دلار فراتر نخواهد رفت، اما انتظار می‌رود این هزینه‌کردها در بازه زمانی بین ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ سالانه به طور متوسط حدود ۶.۷ درصد رشد داشته باشد که این رقم تقریباٌ دو برابر نرخ رشد شرکت‌های بیمه در کشورهای توسعه‌یافته خواهد بود.
 
بر اساس این گزارش، بیمه‌گران امسال بیش از هرچیز تلاش خواهند کرد کارایی خود در زمینه اجرای فرایندهای اساسی این صنعت را افزایش دهند و از هزینه‌های خود نیز بکاهند. توجه این صنعت به راهبردهای مشتری مداری امسال افزایش خواهد یافت، به‌طوری که انتظار می‌رود بیمه‌گران امسال در مجموع حدود ۶.۶ میلیارد دلار را در بخش بازاریابی هزینه کنند. همچنین انتظارم می‌رود توجه شرکت‌های بیمه به فناوری داده‌های کلان افزایش یابد و آن‌ها رفته‌رفته از این فناوری برای مقاصد تحلیلی و حتی پیش‌بینی‌کننده استفاده کنند و نه فقط مقاصد توصیفی.
 
امنیت اطلاعات و مقابله با جرائم مالی نیز از دیگر مقوله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مورد توجه بیمه‌گران در سال جدید میلادی خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود صنعت بیمه امسال بیش از ۳.۳ میلیارد دلار را به این حوزه اختصاص دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.