اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

March 14, 2015
11:07 شنبه، 23ام اسفندماه 1393
کد خبر: 68286

فیس‌بوک به شرکت‌های تبلیغاتی می‌گوید که کاربرانش در چه مورد صحبت می‌کنند

فیس‌بوک قرارداد جدیدی را مرکز جمع‌آوری داده‌های DataSift به انعقاد رسانده تا از این پس شرکت‌های تبلیغاتی بهتر متوجه شوند که کاربران چگونه از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این همکاری‌ها باعث می‌شود تا به راحتی مشخص شود مشترکان فیس‌بوک در چه زمینه‌هایی با یکدیگر صحبت می‌کنند که این فرآیند در بزرگترین شبکه اجتماعی جهان با عنوان Topic Data دنبال می‌شود.

فیس‌بوک روی وبلاگ رسمی خود توضیح داد: «سیستم Topic Data به شرکت‌های تبلیغاتی نشان می‌دهد که هر یک از مشترکان در فیس‌بوک چه می‌گویند و نظرشان در مورد اتفاقات، برندها، موضوعات و فعالیت‌های صورت گرفته در فیس‌بوک چیست. البته تمام این اتفاقات در شرایطی صورت می‌گیرد که ایمنی کامل برای اطلاعات و حریمی شخصی کاربران برقرار می‌شود».

در ادامه این مطلب گفته شد: «مراکز بازاریابی از این اطلاعات استفاده می‌کنند تا برای نمایش آگهی‌های تبلیغاتی خود روی فیس‌بوک و دیگر کانال‌های موجود بهتر تصمیم بگیرند و بتوانند کالاهای مختلف را در بهترین و کارآمدترین شکل تبلیغ کنند».

به عنوان مثال، با قابلیت Topic Data یک شرکت تولیدکننده شامپو می‌تواند با استفاده از نمودارهای منتشر شده در مورد موضوعاتی که هر یک از کاربران پیرامون آن صحبت کرده‌اند، محصولات خود را برای کاربرانی که در گفت‌وگوهای خود به سلامت موهای‌شان اشاره کردند منتشر کند. یک مرکز توسعه‌دهنده مد می‌تواند تبلیغات خود را فقط برای کاربرانی به نمایش بگذارد که در صحبت‌های خود به آخرین مدها اشاره کرده‌اند و یک برند بزرگ می‌تواند نظر مردم را در مورد محصولات خود بداند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.