سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 30, 2015
18:04 دوشنبه، 10ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68567

مایکروسافت لپ تاپ‌های 149 دلاری را برای رقابت با کروم بوک‌های گوگل تولید می‌کند

هر روزه به محبوبیت لپ‌تاپ‌های کروم‌بوک گوگل افزوده شده و کاربران به دلیل قیمت مناسب این دستگاه، آن را ترجیح می‌دهند. این عامل مایکروسافت را بیش از هر زمان نگران کرده و این کمپانی درصدد تولید لپ‌تاپ‌های ویندوز 10 با قیمت ۱۴۹ دلار برآمده است.
 
مایکروسافت همواره تلاش می‌کند تا در صدر کمپانی‌ها قرار گرفته و بتواند محصولات محبوبی را تولید کند. در مقابل گوگل نیز از عرصه‌ی رقابت عقب نمانده و با تولید کروم‌بوک‌ها با قیمت مناسب و قابلیت حمل آسان کاربران بسیاری را به خود جلب کرده است؛ این موضوع نگرانی مایکروسافت را افزایش داده و به همین دلیل این کمپانی تصمیمات جدیدی را اتخاذ کرده است.
 
گوگل سیستم‌عامل خود را در دل کروم‌بوک‌ها قرار داده و تجربه‌ی جدیدی را به کاربران به ارمغان‌ آورده است؛ حال امکان رخ دادن هر اتفاقی وجود دارد، مایکروسافت می‌تواند هم برنده و هم بازنده باشد. به همین دلیل این کمپانی کروم‌بوک‌ها را هدف قرار گرفته است و رقیب جدیدی را به عنوان لپ‌تاپ‌های ویندوز 10 با قیمت ۱۴۹ دلار تولید می‌کند. طبق شایعاتی که سایت DigiTimes منتشر کرده است، این لپ‌تاپ‌ها از کیفیت خوبی برخوردار بوده و برای کاربرانی که قصد گشت و گذار در وب، استفاده از برنامه‌های آفیس و برنامه‌های شبکه‌ی اجتماعی دارند مناسب است. این یک گام بزرگی برای مایکروسافت به حساب می‌آید، گوگل هم همواره عادت دارد تا محصولات کروم‌بوک خود را زمان مناسبی ارائه دهد؛ به عنوان مثال در چندین سال گذشته طی زمان‌هایی که وضعیت مالی خوب نبوده، کروم‌بوک‌هایی را با قیمت مناسب عرضه کرد. سیستم‌های کامپیوتری که پنتیوم و سلرون هستند ارزش قیمت آن‌ها بیش از کروم‌بوک‌های گوگل است؛ در حالی که سیستم‌های AMD قیمتی برابر با کروم‌بوک‌ها دارند. سادگی محصولات گوگل نیز دلیل دیگر نگرانی مایکروسافت است.
 
طبق گزارش‌ها لپ‌تاپ‌های مایکروسافت دارای پلتفرم Trail اینتل هستند، پردازنده‌هایی با قیمت کم که بیشتر در تبلت‌ها استفاده می‌شود، بخصوص در سیستم ایسوس Transformer Book و لنوو ThinkPad 10 این نوع پردازنده‌ها بکار برده می‌شود. این لپ‌تاپ‌ها همچون کروم‌بوک‌های گوگل از سایز ۱۱.۶ اینچی بهره می‌برند. اما گوگل سایزهای ۱۳ و ۱۵ اینچی کروم‌بوک‌ها را نیز ارائه می‌هد. احتمالا مایکروسافت نیز از این قاعده پیروی کند.
 
در ماه‌های اخیر بازار کامپیوترهای شخصی با عرضه‌ی انواع مختلفی از لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها خصوصا آیپد راکد شده است، حال مایکروسافت قصد دارد بازگشتی را با لپ‌تاپ‌های جدید خود که عملکرد بهتری نسبت به تبلت‌ها دارد رقم بزند، اگرچه هدف اصلی مایکروسافت رقابت با گوگل است، این تغییرات به ویندوز 10 بستگی دارد. اگر این سیستم‌عامل نقش خوبی را در فروش لپ‌تاپ‌ها نداشته باشد، در نتیجه مایکروسافت بازنده‌ی این بازی بوده و سهم کمتری از بازار لپ‌تاپ‌ها را خواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.