تلفن همراه

گجت

April 7, 2015
11:36 سه شنبه، 18ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68720

بازار 150 میلیارد دلاری محصولات واقعیت افزوده تا سال 2020

محصولات مبتنی بر خدمات واقعیت افزوده و به خصوص هدست‌های مشاهده تصاویر سه بعدی در سال‌های آینده بسیار محبوب شده و بازاری 150 میلیارددلاری را تا 5 سال دیگر به وجود می‌آورند.
تحقیقات Digi-Capital نشان می‌دهد که افزودن تصاویر و اشیای مجازی سه بعدی به آنچه که افراد در محیط اطراف می‌بینند از طریق استفاده از عینک، هدست و … در سال‌های آینده کاربردهای گسترده تجاری و تحقیقاتی، تفریحی، نظامی و علمی و … پیدا خواهد کرد.
شرکت‌های بزرگ فناوری هم با درک این مساله در سال‌های اخیر سرمایه گذاری‌های قابل توجهی را در این زمینه به عمل آورده‌اند و از جمله گوگل بعد از شکست اولین عینک هوشمندش به دنبال طراحی مدل تازه آن است.
 
فیس بوک با پرداخت دو میلیارد دلار شرکت Oculus سازنده هدست‌های واقعیت مجازی را خریداری کرده و گوگل هم 542 میلیون دلار صرف خرید Magic Leap کرد. مایکروسافت هم HoloLens را با همین هدف ابداع کرده تا کاربران بتوانند اشیای سه بعدی را به محیط اطراف اضافه کنند و خود را در درون فیلم های سه بعدی احساس کنند.
 
کارشناسان وضعیت این بازار را در حال حاضر مانند وضعیت بازار گوشی‌های هوشمند قبل از عرضه آیفون می‌دانند و معتقدند هنوز یک محصول نهایی و دارای قابلیت های کافی در این زمینه برای تسلط بر بازار و تغییر روند آن از راه نرسیده و البته چنین روزی فرا خواهد رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.