سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 11, 2015
14:16 شنبه، 22ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68845

بهبود تکنولوژی باتری‌ها؛ هدف جدید بخش مخفی گوگل

بخش مخفی گوگل معروف به گوگل اکس کار روی بهبود تکنولوژی باتری‌ها را آغاز کرده است.
 
نه تنها مشتریان بازار از عمر پایین باتری دستگاه‌های دیجیتال خود رنج می‌برند که عدم پیشرفت جدی در تولید باتری‌ها سبب دل‌نگرانی شرکت‌های بزرگ تکنولوژی نیز شده است. ولی اقدامات اخیر این شرکت‌ها نشان از عزم جدی آنها در رفع این مشکلات دارد.
 
به دنبال تولید یک خودروی الکتریکی توسط اپل، این شرکت تیم جدیدی به منظور کار روی تکنولوژی‌های مرتبط با باتری ایجاد کرده است. شرکت تسلا هم که سال‌هاست بر روی بهبود باتری‌های لیتیومی فعالیت می‌کند، هر روز بر تراکم باتری‌های خود می‌افزاید تا نیاز مشتریان به خودروهای با بازه‌ی مسافتی بالا را تامین کند.
 
حالا «وال استریت ژورنال» خبر داده که بخش تحقیقات سری گوگل موسوم به «گوگل اکس» (Google X) هم فعالیت روی تکنولوژی‌های باتری را آغاز کرده است. بر اساس این گزارش، گوگل قصد دارد از این تکنولوژی در محصولات متنوع سخت افزاری خود بهره ببرد.
 
شاید تولید یک باتری برتر برای سری نکسوس خبر بسیار خوشی برای مشتریان گوشی‌های هوشمند باشد، اما وال استریت ژورنال می‌گوید که گوگل از این تکنولوژی در خودروی بدون راننده‌ی خود و همینطور محصولات مربوط به سلامت، روبوتیک و ارتباطی استفاده خواهد کرد.
 
هنوز از اولویت این پروژه برای گوگل خبری در دست نیست، اما هم اکنون چهار نفر بر روی این تکنولوژی کار می‌کنند که دکتر «رامش باردوج» (R. Bhardwaj) از متخصصین سابق اپل یکی از افراد این تیم تحقیقاتی است. 
 
گوگل گلس و لنز تماسی هوشمند گوگل که میزان قند خون بدن را اعلام می‌کند نیز از محصولاتی هستند که گفته می‌شود تکنولوژی باتری گوگل را دریافت خواهند کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.