آیین‌نامه‌ها و فراخوان‌ها

April 21, 2015
15:03 سه شنبه، 1ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69210

مرکز تحقیقات مخابرات فراخوان داد: مشارکت در ارائه خدمات موتورجستجوی بومی/ حمایت از خدمات تحت وب

پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات – مرکز تحقیقات مخابرات ایران- فراخوان مشارکت در تولید و ارائه محصولات و خدمات طرح جویشگر بومی را اعلام کرد.
این فراخوان با توجه به تصویب طرح جویشگر (موتور جستجوی بومی) در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و در پی تصمیم این وزارتخانه مبنی بر حمایت همه جانبه از محصولات و خدمات بومی تحت وب، تهیه شده است.
 
هدف از این فراخوان، ایجاد فضای رقابتی صحیح و بهره‌گیری از تمام خدمات موجود در این حوزه، برای متولیان تحقیق و توسعه محصولات و خدمات مرتبط با موتورجستجوی یومی است.
 
در طرح جویشگر ملی، حمایت از طرح‌ها و خدمات خرد و کوچک، هدف اصلی ایجاد محمل یکپارچه از خدمات تحت وب است که این امکان تنها با یکپارچه‌سازی و افزایش تدریجی خدمات در یک شرکت سرآمد بوجود خواهد آمد. 
 
این فراخوان به مدت ۱۴ روز کاری منتشر شده و متقاضیان مشارکت در تولید و ارائه محصولات و خدمات طرح موتور جستجوی بومی تا ۱۳ اردیبهشت ماه سالجاری زمان خواهند داشت که فرم سوابق علمی اجرایی خود را به مرکز تحقیقات مخابرات ایران ارسال کنند.
 
این فراخوان به صورت بصورت یک مرحله‌ای انجام می‌شود و وبگاه طرح جویشگر در آدرس www.didras.ir در دسترس است.
 
پیش از این وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از موتور جستجوی بومی یوز حمایت کرده بود و قرار است در سال جاری نیز چند موتورجستجوی بومی با حمایت این وزارتخانه راه اندازی شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.