تبلت

تحلیل بازار

تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری

گوشی

April 22, 2015
12:23 چهارشنبه، 2ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69220

2.35 میلیارد گوشی هوشمند سال 2019 وارد جهان می‌شود

بازار جهانی گوشی‌های هوشمند همچنان در حال پیشرفت است و در حالی که سال 2014 میلادی در مجموع 1.96 میلیارد دستگاه گوشی هوشمند وارد بازار جهانی شد، پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال 2019 از 2.35 میلیارد دلار هم فراتر رود.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مرکز تحقیقاتی CCS Insight به دنبال بررسی گسترده خود در بازار جهانی اعلام کرد که رشد اصلی بازار گوشی‌های هوشمند مربوط به بازارهای نوظهور می‌شود و البته گوشی‌های پیشرفته در بازارهای توسعه یافته فروش بالاتری دارند.

بر اساس این بررسی‌ها گفته شده است تا سال 2017 میلادی بازار اروپای غربی و آمریکایی شمالی اشباع می‌شود و پس از آن شاهد کاهش فروش گوشی‌های هوشمند در آنها خواهیم بود.

«جاسدیپ بادیال» تحلیلگر ارشد بخش دستگاه‌های هوشمند در مرکز CCS Insight در این خصوص گفت: «اگرچه از سال 2007 به بعد گوشی‌های هوشمند پیشرفته از جمله آیفون بیشترین فروش خود را در اروپای غربی و آمریکای شمالی دارند، اما پیش بینی می‌کنیم از سال 2017 به بعد این دو منطقه در حوزه گوشی‌های هوشمند بازار خود را از دست بدهند».

البته اپل با دنبال کردن فرآیند متوقف نشدنی توسعه آیفون می‌کوشد محبوبیت خود را نزد کاربران جهانی حذف کند تا بیشترین سود و درآمد را از بازار گوشی‌های هوشمند به دست آورد. در سال 2014 میلادی سهم اپل از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند 37 درصد بود که این رقم از 32 درصد سال 2013 بیشتر محاسبه شد.

مرکز CCS Insight همچنین اعلام کرد که در سال 2014 میلادی موفق شد 15.1 درصد بر سهم خود در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند بیافزاید که پیش‌بینی می‌شود این روند برای سال جاری هم به همین صورت دنبال شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.