باندپهن

باندپهن سیار

May 2, 2015
11:17 شنبه، 12ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69553

مدیرعامل مخابرات از آغاز مطالعات ورود نسل ۵ تلفن همراه خبرداد

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از اجرای فاز مطالعاتی ورود به نسل پنجم تلفن همراه به کشور خبر داد و گفت: این موضوع با توجه به اینکه در آینده نزدیک تجاری سازی نسل پنجم تلفن همراه آغاز می شود انجام می پذیرد.
 
ابراهیمی عمده فعالیت شرکت مخابرات ایران برای سال 94 را معطوف به سرمایه گذاری در حوزه نسل سوم و چهارم تلفن همراه عنوان کرد و اظهار داشت: تکمیل پوشش شهری و روستایی و جمعیت کشور برای نسل سوم و چهارم تلفن همراه از جمله برنامه های در دست انجام است که برای آن نیز سرمایه گذاری قابل توجهی صورت گرفته است.
 
وی با اشاره به رشد سریع نسل های تلفن همراه در دنیا گفت: ایران نیز ناگزیر به ارائه این خدمات برای کاربران تلفن همراه خواهد بود.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تاکید براینکه با ورود نسل پنجم تلفن همراه به طور قطع تجهیزات شبکه های مخابراتی تغییرات عمده ای خواهد داشت، افزود: براین اساس شرکت مخابرات ایران از هم اکنون باید به فکر تامین پیش شرط های لازم برای ورود این فناوری به کشور باشد.
 
ابراهیمی با بیان اینکه در حال مطالعه بر روی چگونگی ورود به نسل پنجم تلفن همراه هستیم، ادامه داد: فاز مطالعاتی این پروژه با توجه به پیش داوری برای ورود این فناوری به کشور انجام می شود و تا زمانی که نسل سوم و چهارم در کشور فراگیر نشده و مشکلات آن رفع نشده است به طور قطع مخابرات برنامه ای برای ورود به نسل پنجم موبایل نخواهد داشت.
 
وی تاکید کرد: عمده سرمایه گذاری شرکت مخابرات ایران در حوزه توسعه نسل سوم و چهارم موبایل و نیز توسعه تلفن ثابت خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.