باندپهن

باندپهن سیار

May 4, 2015
19:14 دوشنبه، 14ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69657

واگذاری 3 میلیون پورت ‌اینترنت پرسرعت در کشور

معاون شبکه و فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران گفت: امسال در نظر داریم بالغ بر سه میلیون پورت ‌اینترنت پرسرعت را در سراسر کشور واگذار کنیم.
 
محمدرضا حاجی محمدی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه، اظهارکرد: امروزه وضعیت ارتباطات در دنیا رشد قابل توجهی پیدا کرده، بگونه ای که دیگر هیچ خانه‌ای را نمی توان یافت که در آن یکی از ابزارهای ارتباطی وجود نداشته باشد.
 
وی ادامه داد: اتحادیه جهانی مخابرات امسال را به نام سال «فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ محرک نوآوری» نامگذاری کرده که از همین نامگذاری می‌توان به جایگاه بالای این فناوری پی برد.
 
معاون شبکه و فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران گفت: در حال حاضر بیش از چهار میلیون پورت اینترنت پرسرعت را تقدیم ملت ایران کرده ایم و در نظر داریم که امسال نیز سه میلیون پورت اینترنت دیگر را هم در سراسر کشور واگذار کنیم.
 
حاجی محمدی تصریح کرد: همچنین امسال برای تلفن ثابت نیز در نظر داریم که یک میلیون تلفن ثابت دیگر در سراسر کشور به متقاضیان واگذار کنیم.
 
وی افزود: در بحث واگذاری خطوط تلفن همراه اول نیز برنامه‌های خاصی داریم که بتوانیم ضریب نفوذ را افزایش دهیم.
 
معاون شبکه و فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران اظهارکرد: در حال حاضر 29 میلیون تلفن ثابت با ضریب نفوذ 38.5 درصد و همچنین 61 میلیون تلفن همراه با ضریب نفوذ 75 درصد در کشور واگذار کرده ایم که اگر جمع تلفن ثابت و همراه را با یکدیگر حساب کنیم باید گفت که هر فرد ایرانی یا تلفن ثابت، یا تلفن همراه و یا هر دوی آنها را در اختیار دارد.
 
وی در ادامه یادآور شد: متاسفانه هنوز ضریب نفوذ اینترنت در کشور پایین است که باید آن را در حد قابل قبولی افزایش دهیم.
 
حاجی محمدی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر بالغ بر 24 هزار BTS در 72 هزار کیلومتر از جاده‌های اصلی و فرعی کشور تحت پوشش آنتن‌دهی خطوط تلفن همراه هستند.
 
وی افزود: در 1239 شهر کشور شبکه تلفن همراه دایر است و در سطح 53 هزار روستای کشور نیز ارتباط تلفنی برقرار است. همچنین در 10 هزار روستای کشور دفتر خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات برقرار است.
 
او اظهارکرد: این درحالی است که با وجود ارائه این همه خدمات از سال 1382 تاکنون هیچ گونه افزایش تعرفه‌ای در شرکت مخابرات ایران صورت نگرفته، درحالیکه در تمامی زمینه‌های دیگر همچون حامل‌های انرژی شاهد افزایش تعرفه ها هستیم.
 
وی همچنین به طرح هم‌کدی تلفن در استان اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح در حال حاضر فقط 31 کد استانی برای تلفن داریم که این کار باعث سهولت در شماره گیری و همچنین کاهش هزینه مردم شده است، به گونه ای که تماس تلفنی با تمامی نقاط یک استان تنها با 30 ریال در هر دقیقه ممکن است و این تعرفه برای هر مکالمات بین استانی در هر دقیقه 330 ریال است.
 
او خاطرنشان کرد: با انجام طرح هم‌کدسازی تلفن بین 10 تا 12 درصد از درآمد این شرکت در این حوزه کاهش یافت و این درحالی بود که دولت قرار بود تعرفه‌ها را برای شرکت مخابرات ایران افزایش دهد که هنوز این مهم صورت نگرفته است.
 
وی با اشاره به اینکه بحث نوسازی شبکه مخابرات را در دستور کار داریم گفت: پیش‌بینی کرده ایم امسال دو هزار میلیارد تومان در زیرساخت‌های مخابراتی ایران توسط این شرکت سرمایه گذاری صورت گیرد.
 
معاون شبکه و فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران گفت: از زمانی که شرکت مخابرات ایران خصوصی شده تاکنون به طور متوسط سالیانه بالغ بر دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه های زیرساخت مخابراتی کشور انجام شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.