اپراتورها

بازار سرمایه

باندپهن

باندپهن سیار

تحلیل بازار

تلفن همراه

رگولاتوری

May 20, 2015
11:18 چهارشنبه، 30ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 70245

تاخیر عمدی دولت ترکیه برای برگزاری مزایده مخابراتی 4G

دولت ترکیه برنامه خود برای برگزاری مزایده طیف باند مخابراتی نسل چهارم شبکه‌های مخابراتی موسوم به 4G را با تاخیر برگزار می‌کند و در آخرین بیانیه خود این اتفاق را به سه ماه بعد موکول کرده است.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در بیانیه جدید وزارت حمل‌ونقل، امور دریایی و ارتباطات ترکیه گفته شد که این سازمان با مرکز تنظیم قوانین مخابراتی و رادیویی موافقت کرده است تا با ایجاد تاخیر در جریان برگزاری مزایده، زمان بیشتری برای آماده‌سازی امکانات لازم در اختیار داشته باشد.

در این بیانیه گفته شد که ترکیه به خدمات ارتباطی پیشرفته‌تری نیاز دارد و همان طور که «طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور گفته است، ترکیه می‌بایست شبکه مخابراتی 4G را کنار بگذارد منتظر عرضه نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی باشد.

در زمانی که رئیس جمهور ترکیه این سخنان را به میان آورد چندان جدی گرفته نشد. اما او فشارهایی را بر رگولاتوری ترکیه وارد کرد تا مزایده طیف باند مخابراتی 4G به تعویق بیفتد و تا طی این دوره زمانی امکان عرضه خدمات 5G فراهم شود.

این مزایده برای طیف باند 390 مگاهرتزی برگزار می‌شود و قانون‌گذار مخابراتی ترکیه اعلام کرده است که مدیریت مزایده را برعهده می‌گیرد. گفته می‌شود که در این مزایده دست‌کم سه شرکت مخابراتی حضور خواهند داشت. سه اوپراتور موبایلی ترکیه هم‌اکنون با نام‌های Turkcell، Vodafone و Avea فعالیت می‌کنند.

اگر دولت ترکیه باز هم از برگزاری مزایده طیف باند مخابراتی 4G جلوگیری نکند، این اتفاق در ماه آگوست انجام خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.