تبلت

تلفن همراه

May 26, 2015
9:53 سه شنبه، 5ام خردادماه 1394
کد خبر: 70417

سامسونگ پتنت یک فبلت-نوت بوک را به ثبت رسانده است

اطلاعات جدیدی که توسط پایگاه داده USPTO به بیرون درز یافته نشان می دهد سامسونگ اخیراً پتنت داک فبلتی را به ثبت رسانده که امکاناتی مشابه یک نوت بوک تحت ویندوز را در اختیار کاربر می گذارد.
 
سیستم ابداعی کمپانی کره ای از دو جز اصلی تشکیل شده، جز اول شامل فبلتی می شود که مانند دیگر محصولات این شرکت به اجرای پلتفرم اندروید می پردازد و جز دوم نیز داکی مناسب همین فبلت به حساب می آید که دارای کیبرد و نمایشگر بوده و شباهت زیادی به نوت بوک ها دارد.
 
 
در نگاه اول به نظر می آید با داک فبلتی مواجه هستیم که می تواند قابلیت های یک نوت بوک اندرویدی را در اختیارمان بگذارد. اما از آنجایی که اندروید سیستم عامل محبوبی در بین کاربران لپ تاپ ها نیست سامسونگ در اسناد پتنت خود آورده فبلت با اتصال به داک و قرار گرفتن در مد نوت بوک می تواند به یک نسخه از سیستم عامل ویندوز سوییچ نموده (شاید ویندوز ۱۰) و امکانات آن را در اختیار فرد استفاده کننده قرار دهد.
 
جالب است بدانید در اسناد موجود ذکر شده به جای ویندوز سیستم عامل های دیگری نیز برای حالت نوت بوک قابل بهره گیری هستند، که البته گمان می رود عبارت سیستم عامل های دیگر به پلتفرم خانگی خود کمپانی کره ای یعنی تایزن اشاره داشته باشد که فعلا از آن برای ساعت های هوشمند استفاده شده و البته بر روی برخی از تلفن ها و تلویزیون های هوشمند این شرکت نیز پیاده سازی گشته است.
 
نکته ی دیگری که جای توجه دارد اینکه در فرم های مرتبط به پتنت مورد بحث اشاره ای به مجهز بودن داک به پردازنده، حافظه ی رم و یا هارد دیسک مجزا نشده. ظاهراً همه ی امور مرتبط به این سخت افزارها به فبلت واگذار شده و بر طبق شواهد موجود موبایلی که در داک قرار می گیرد باید با کمک یک پارتیشن جداگانه اجرای ویندوز را عهده دار شود.
 
 
از همه ی این موارد که بگذریم فبلت می تواند دسترسی خودش به شبکه و امکان تبادل دیتا را با داکی که به آن وصل شده به اشتراک بگذارد. این قابلیت برای مواقعی که خبری از Wi-Fi نباشد به یقین بسیار کاربردی خواهد بود.
 
در اسناد آمده که نمایشگر تلفن هوشمند می تواند نقش تاچ پد داک را ایفا نماید و البته صحبتی از باتری جداگانه نیز نشده و به نظر می رسد باتری موبایل وظیفه ی تامین انرژی را دارد، هر چند که امکان شارژ کردنش از طریق داک وجود خواهد داشت.
 
پتنت اشاره شده در بالا به یک دیوایس هیبریدی و مفهومی می پردازد که به یقین می تواند برای بسیاری از کاربران جذاب باشد، باید منتظر ماند و دید آیا سامسونگ روزی این ایده را بدل به یک محصول واقعی می کند یا آن را تنها در حد فرم هایی ثبت شده نگه می دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.