اپلیکیشن

تحلیل بازار

تلفن همراه

سیستم‌عامل

فناوری

لبه تکنولوژی

لوازم جانبی

May 31, 2015
16:27 یکشنبه، 10ام خردادماه 1394
کد خبر: 70662

کپی برداری قابلیت‌های معرفی شده در Google I/O از روی اپل

کنفرانس جهانی Google I/O برگزار شد و غول اینترنتی جهان آخرین دستاوردها و نوآوری‌های خود را به نمایش گذاشت. اما بسیاری از کارشناسان می‌گویند که گوگل با همه تلاش خود نتوانسته به اندازه کنفرانس سالانه WWDC اپل خودنمایی کند و فناوری‌هایی که عرضه کرد طی چند سال گذشته برای آیفون ارایه شده بود یا آنکه فناوری‌های جدید قابلیت چندانی نداشت.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، گوگل در این کنفرانس قابلیت جدیدی برای اندروید عرضه کرد که HBO Now نام داشت. این در حالی بود که اپل سرویس مشابه را آپریل امسال برای iOS معرفی کرده بود.

شرکت گوگل همچنین نسخه بعدی سیستم‌عامل موبایلی خود را با نام Android M معرفی کرد تا خدمات و قابلیت‌های جدید را برای کاربران جهانی عرضه کند. اما کارشناسان می‌گویند که مشابه این قابلیت‌های جدید طی چند سال گذشته توسط iOS اپل ارایه شده است.

یکی دیگر از محصولات جدید معرفی شده در این کنفرانس Google Pay بود که به دنبال عدم موفقیت سرویس Google Wallet روانه بازار شد. در مقابل، اپل چند ماه قبل سرویس پرداخت الکترونیکی Apple Pay عرضه کرد.

شرکت اپل دو سال قبل قابلیت پشتیبانی از اثر انگشت را برای سیستم‌عامل iOS معرفی کرد تا کاربران از این طریق بتوانند امنیت بیشتری داشته باشند. اما گوگل در آخرین کنفرانس خود چنین سیستمی را برای نسخه جدید اندروید در نظر گرفت.

همه این اتفاقات باعث شد تا کارشناسان به این نتیجه برسند که گوگل دوران شکوفایی خود را برای حضور در بازار جهانی دستگاه‌های موبایلی از دست داده است و به همین خاطر احتمال می‌رود که طی چند سال آینده در بازار رقابتی جهانی شکست بخورد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.