تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری‌های پوشیدنی

گجت

لبه تکنولوژی

June 3, 2015
23:45 چهارشنبه، 13ام خردادماه 1394
کد خبر: 70745

تکمیل نخستین ساعت مچی پازلی جهان به کمک کوالکام

شرکت بریتانیایی Blocks Wearables که نخستین ساعت مچی هوشمند پازلی جهان را با نام Blocks ارایه کرده است، اعلام کرد که با بزرگترین تولیدکننده تراشه‌های موبایلی موسوم به کوالکام همکاری‌هایی را آغاز کرده است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این شرکت تولیدکننده فناوری‌های پوشیدنی که مدل مفهومی محصول جدید آن نخستین بار در اوایل سال 2015 در نمایشگاه CES در معرض دید عموم قرار گرفت، در نظر دارد ساعت مچی جدید خود را همراه با تراشه Snapdragon 400 روانه بازار کند.

نکته قابل ملاحظه این است که روی فناوری پوشیدنی جدید نسخه Lollipop سیستم‌عامل اندروید نصب شده و شرکت بریتانیایی از Android Wear استفاده نکرده است. لازم به است ساعت مچی هوشمند Blocks به گونه‌ای ساخته شده است که کاربران می‌توانند قطعات آن را مطابق سلیقه خود به‌روز کنند یا آنکه آن را تغییر دهند. این محصول مشابه گوشی هوشمند Project Ara ساخته شده است تا امکان جدا کردن قطعات آن مانند پازل فراهم شود.

همان طور که از نام این ساعت مچی پیداست، قطعات این محصول مانند بلوک‌های کوچک در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و کاربر بر اساس سلیقه خود می‌تواند آن را تغییر دهد.

A Blocks smartwatch prototype being assembled

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.