آیین‌نامه‌ها و فراخوان‌ها

اینترنت و شبکه

بازار سرمایه

رگولاتوری

June 7, 2015
13:46 یکشنبه، 17ام خردادماه 1394
کد خبر: 70848

اطلاعیه رگولاتوری برای متقاضیان FCP: به فرآیند ادغام و تجمیع پروانه‌ها توجه کنید/از هیچ کنسرسیومی حمایت ویژه‌ای نمی‌کنیم

 

 
بر اساس این اطلاعیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مطابق با مصوبه کمیسیون از هرگونه تجمیع و ادغام که باعث تشکیل اپراتورهای قوی شود بطور عام و یکسان حمایت می‌کند، ولی بهیچ عنوان در امور داخلی کنسرسیوم‌ها دخالتی نداشته و حمایت خاصی از هیچ کنسرسیومی نمی‌کند.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اطلاعیه ای  اعلام کرد: شرکتهایی که بر اساس مصوبه شماره ۲ جلسه ۲۰۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، برای استفاده از امتیازات ادغام پروانه ها، اقدام به انتقال یا تجمیع پروانه ها می کنند، باید در فرایند ادغام یا تجمیع  به شرایط ذکر شده در مصوبه توجه کنند.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بر اساس این اطلاعیه، مواردی که متقاضیان دریافت پروانه FCP و استفاده از امتیازات ادغام  پروانه ها باید به آن توجه کنند عبارت است از:
 
بر اساس بندهای ۷-۴ و ۷-۵ شرکتی که متقاضی پروانه FCP می باشد باید ۳۵ درصد پروانه اش متعلق به یک یا چند شرکت PSTN یا PAP یا ISDP باشد که شرائط مذکور در بند ۷-۵ را در تاریخ ۳۱ خرداد ۹۳، دارا بودند. بنا بر این همان شرکت هایی که در ۳۱ خرداد ۹۳ مالک پروانه بودند بایستی ۳۵ درصد سهام را داشته باشند. البته بقیه سهام می تواند با رعایت سایر شرائط متعلق به دیگران باشد.
 
مطابق تبصره ۶ بند ۷-۵، پروانه های متعلق به سهامداران یک متقاضی، برای احراز شرایط بند ۷-۵  متقاضی دیگر قابل استفاده نیست و البته در محاسبه امتیاز تخفیف حق امتیاز بر اساس ماده ۲۵ مصوبه ، هر پروانه معتبر در زمان محاسبه حق امتیاز، قابل استفاده است. در هر صورت پروانه هایی که برای بند ۷-۵ استفاده شده‌اند برای تخفیف محاسبه نمی‌شوند.
 
مبنای محاسبه پهنای باند برای جزء الف بند ۷-۵، قراردادهای منعقده حداکثر تا سقف موافقتنامه با رعایت تبصره های بند ۷-۵ خواهد بود و با توجه به اینکه شرکتها از وضعیت خود اطلاع دقیق دارند و نحوه محاسبه امتیاز هم کاملا شفاف است لذا نیاز به استعلام از سازمان نیست.
 
در نقل و انتقالات باید دقت شود که مطابق بندهای ۸-۱ و ۸-۲ سهامداری مشترک بین خود FCPها و بین FCP ها و Servco ها و یا بین FCP ها با دیگر دارندگان پروانه بوجود نیاید، مسئولیت رعایت این بندها بعهده متقاضی است و سازمان هر زمان (قبل یا پس از صدور پروانه)  متوجه سهامداری مشترک شود ، مطابق مصوبه اقدام خواهد کرد.
 
برای ثبت مشارکت مدنی تا قبل از ۲۴ خرداد ۹۳ فقط ثبت در دفاتر اسناد رسمی به نحوی که پروانه ها و سهامداری‌ها بخصوص ۳۵ درصد مربوط به بند ۷-۵ کاملا قطعی باشد کفایت می‌کند ثبت شرکت تجاری و ارائه پروانه‌های موضوع ماده ۲۵ بعد از ۲۴ خرداد تا قبل از صدور پروانه هم امکان پذیر است. نکته مهم این است که کنسرسیوم باید شرایط ورود را تا صدور پروانه حفظ کند.
 
به شرکتهایی که قصد دارند پس از دریافت پروانه FCP، در قالب مجموعه‌ای  متقاضی دریافت پروانه LTE باشند، توصیه می‌شود تعداد پورت و پهنای باند بالایی در موقع درخواست پروانه FCP داشته باشند چرا که به دلیل محدودیت فرکانس، واگذاری در شرایط رقابتی و با لحاظ کردن شاخصه هایی مانند تعداد پورت و پهنای باند انجام خواهد شد.
 
بر اساس این اطلاعیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مطابق با مصوبه کمیسیون از هرگونه تجمیع و ادغام که باعث تشکیل اپراتورهای قوی شود بطور عام و یکسان حمایت می‌کند، ولی بهیچ عنوان در امور داخلی کنسرسیوم‌ها دخالتی نداشته و حمایت خاصی از هیچ کنسرسیومی نمی‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.