سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

June 7, 2015
15:26 یکشنبه، 17ام خردادماه 1394
کد خبر: 70854

ویژگی‌های جدید مرورگر اج مایکروسافت

نسخه‌ی جدیدی از ویندوز10 ‌با کد شناسایی 10134 از طریق منابع غیررسمی به بیرون درز کرده است. به این نسخه ویژگی اضافه شدن کلید «خانه» (Home) و قابلیت وارد کردن صفحه‌های مورد علاقه به مرورگر «اج» افزوده شده است.
 
یکی از داغ‌ترین مباحث این روزهای دنیای تکنولوژی درخصوص ویندوز10، جدیدترین سیستمعامل مایکروسافت است که هر روز اخبار و شایعات جدیدی از آن به گوش می‌رسد. همین چند روز پیش نسخه‌ی جدیدی از ویندوز10 با کد شناسایی 10134 توسط منابع غیر رسمی در اینترنت درز کرده بود. مایکروسافت گفته که قصد دارد سیستم‌عاملیبی‌نقص بسازد و نهایتا آن را تا تاریخ هفت‌ام مرداد ماه روانه‌ی بازار کند. 
 
در این نسخه‌ مرورگر جدید مایکروسافت که با عنوان «اج» (Edge) شناخته می‌شود، دست‌خوش تغییرات و به‌روزرسانی‌هایی شده است. در نسخه‌ی 10134 مایکروسافت دو گزینه‌ی جدید به مرورگرش اضافه کرده است. یکی از گزینه‌ها شامل کلید بازگشت به صفحه‌ی اصلی یا همان Home است. همان‌طور که از نام این کلید برمی‌آید، Home در کنار نوار آدرس قرار گرفته و به کاربر این امکان را می‌دهد که به راحتی به صفحه‌ی اصلی یا همان صفحه‌ی خانه برگردد.
 
ویژگی دیگری که به مرورگر اج اضافه شده قابلیت وارد کردن صفحه‌های مورد علاقه از یک مرورگر دیگر است. روند انجام کار هم بسیار ساده است. کافیست کاربر منوی تنظیمات را باز کند و روی لینک Import favorites from another browser کلیک کند تا محتواهای مورد علاقه‌اش به مرورگر اج اضافه شوند. وقتی که کاربر روی این لینک کلیک کند می‌تواند مرورگر مورد نظرش را برای دریافت و وارد کردن صفحه‌های مورد علاقه‌اش انتخاب کند.
هردوی این ویژگی‌ها تغییرات کوچکی در این مرورگر به‌حساب می‌آیند اما با توجه به این‌که مایکروسافت روی رابط کاربری تمرکز دارد، هر تغییر و به‌روزرسانی جدید می‌تواند در ساختن یک مرورگر بهتر نقش داشته باشد.
از مایکروسافت انتظار می‌رود تا زمان عرضه‌ی رسمی ویندوز 10 به همین منوال ویژگی‌های جدیدی به مرورگر اج اضافه کند. ویندوز 10 در تاریخ هفت‌ام مرداد ماه در سراسر جهان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.