تلفن همراه

سیستم‌عامل

فناوری

فناوری‌های پوشیدنی

گجت

لبه تکنولوژی

June 9, 2015
3:06 سه شنبه، 19ام خردادماه 1394
کد خبر: 70940

با WWDC: دومین نسخه سیستم‌عامل ساعت مچی اپل معرفی شد

نخستین ساعت مچی هوشمند اپل موسوم به Apple Watch هنوز به صورت عمومی وارد فروشگاه‌های جهان نشده است و کاربران باید محصول یاد شده را به صورت آنلاین از روی سایت این شرکت خریداری کنند. با این وجود شرکت اپل در کنفرانس سالانه خود موسوم به WWDC دومین نسخه از سیستم‌عامل Watch OS را با نام 2.0 معرفی کرد.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اپل در سخنرانی افتتاحیه خود برای کنفرانس امسال اعلام کرد که سیستم‌عامل موبایلی Watch OS 2.0 را به زودی در اختیار کاربران جهانی قرار می‌دهد تا نخستین ساعت مچی هوشمند این شرکت کاربردی‌تر شود.

مهم‌ترین تغییری که در این سیستم‌عامل ایجاد شده است این است که کاربر بدون استفاده از آیفون می‌تواند ابزار کاربردی مورد نظر خود را به صورت مستقیم روی ساعت اجرا کند. ساعت مچی Apple Watch با تغییرات جدید می‌تواند به صورت مستقیم به شبکه بی‌سیم Wi-Fi متصل شود و برای این کار نیاز نیست کاربر از گوشی آیفون کمک بگیرد.

با توجه به اینکه از این پس ابزارها می‌توانند به صورت مستقیم روی Apple Watch اجرا شوند، این امکان برای مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزار فراهم شده است تا بتوانند دسترسی بیشتری به بخش سخت‌افزاری این دستگاه داشته باشند و قابلیت‌های کاربردی بیشتری را در اختیار کاربران بگذارند.

به عنوان مثال، میکروفون ساعت اپل از این پس به کاربر امکان می‌دهد به صورت مستقیم فرمان‌های صوتی خود را انتقال دهد یا از طریق ابزارهایی مانند WeChat پیغام‌های صوتی خود را ارسال کند.

بخش HomeKit در این سیستم‌عامل جدید ارتفا یافته است و کاربر به کمک آن می‌تواند کنترل سیستم الکترونیکی خانگی خود را در اختیار بگیرد.

در این سیستم عامل جدید رابط کاربری Watch UI هم تغییر کرده است. با این اتفاق کاربر هم‌اکنون می‌تواند تصاویر مورد علاقه خود را در صفحه اصلی ساعت بگذارد یا اینکه تصاویر ویدیویی کوتاه را روی آن اجرا کند.

تغییر دیگر مربوط به بخش TimeTravel می‌‌شود. در این بخش به راحتی می‌توانید تقویم دیجیتالی را ورق بزنید و برنامه‌ها خود را به کمک آن روی صفحه ساعت تنظیم کنید.

لازم به ذکر است که لیست دوستان شما در این سیستم‌عامل جدید دیگر محدود به 12 نفر نمی‌شود و اگرچه در آن واحد فقط نام 12 نفر به نمایش درمی‌آید، اما به راحتی می‌توانید تعداد بیشتری از افراد را به آن اضافه کنید.

شما همچنین می‌توانید بدون کمک گرفتن از آیفون، به صورت مستقیم به پیا‌م‌ها و ایمیل‌های دریافتی از روی ساعت مچی پاسخ دهید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.