اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

June 15, 2015
10:53 دوشنبه، 25ام خردادماه 1394
کد خبر: 71085

رئیس‌هیئت مدیره مخابرات: شنبه آگهی فروش مخابرات را منتشر می‌کنیم

seyed hashemi.jpg

ایستنا: رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران اعلام کرد شرکت خریدار بلوک مدیریتی مخابرات، فروشنده این شرکت است و علاقه ای برای نگهداری این شرکت ندارد و روز شنبه هم آگهی فروش مخابرات را منتشر خواهد کرد.
 
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، دقایقی پیش دکتر مصطفی سیدهاشمی رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران در مراسم افتتاح 370 پروژه مخابراتی در استانهای تهران و البرز اعلام کرد "آماده ایم مخابرات را با همان شرایطی که خریده ایم بفروشیم و روز شنبه هم آگهی فروش مخابرات را منتشر خواهیم کرد".
 
وی طی سخنرانی خود تاکید کرد مالک بلوک مدیریتی مخابرات علاقه ای به نگهداری مخابرات ندارد و اساسا این شرکت را خریده فقط برای اینکه مسیر را باز کند اساسا سیاست خریدار، نگهداری این شرکت نبوده آماده است آن مخابرات را واگذار کند و بر همین اساس رسما آماده فروش این شرکت به هر خریداری از جمله شستا یا هر شرکت دیگری است و روز شنبه آینده هم آگهی فروش این شرکت را به طور رسمی منتشر خواهد کرد. 
 
به گفته رئیس هیئت مدیره مخابرات، بلوک مدیریتی شرکت مخابرات ایران با همان شرایطی که این بلوک را خریداری کرده اند و با احتساب اقساط و سرمایه گذاری های انجام گرفته فروخته خواهد شد.
 
سیدهاشمی با اشاره به خبر منتشر شده در هفته گذشته در خصوص فروش بلوک 4 درصدی سهام این شرکت گفت "بخاطر فقط 19 روز تاخیر در پرداخت یک قسط، میخواستند بلوک سهام مخابرات را بفروشند تا ما را از حاکمیت سهاممان بیندازند".
 
سیدهاشمی گفت: خریدار مخابرات، پس از تحویل این شرکت 11 هزار میلیارد تومان در این شرکت سرمایه گذاری کرده است، چرا از یک طرف میگویند هشت سال پیش سهام مخابرات را ارزان فروخته اند و از طرف دیگر بلوک 5 درصدی را هفته پیش میخواستند با قیمت 2223 ریال بفروشند؟!
 
به گزارش خبرنگار ایستنا رئیس هیئت مدیره مخابرات گفت: "من  مخابرات را در ویترین خریده ام، روز فروش سهام رفته ام پشت ویترین بورس، من یک قیمت داده ام، خریدار  دیگری قیمت دیگری داده و نهایتا من قیمت بالاتر را داده ام و مخابرات را خریده ام. حالا میگویند ارزان فروخته شده آن زمان، خوب نمیفروختید"!
 
سیدهاشمی گفت: عملا مخابرات شده ابزار گرفتن زهرچشم از دیگران در بخش خصوصی سازی و "هروقت بحث خصوصی سازی و واگذاری میشود، توی سر مخابرات ما میزنند".
 
رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: ما گفتیم آماده ایم پهنای باند را با کیفیت بالاتر و قیمت پایین تر خودمان مستقیما تهیه کنیم، گفتند نمیشود و در انحصار زیرساخت است. هدف ما واگذاری 10 میلیون پورت دیتای ده مگابایتی است. امروز 3.5 میلیون پورت توسط ما و 3.5 میلیون پورت توسط شرکتهای PAP ایجاد شده ولی برنامه ما 10 میلیون پورت است و وقتی ما مخابرات را خریدیم، این شرکت یک پورت دیتا هم نداشت.
 
وی تاکید کرد: موضوع کاهش تعرفه های مخابرات کمر مخابرات را شکسته و در شرایط بدی هستیم. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.