سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

June 16, 2015
12:30 سه شنبه، 26ام خردادماه 1394
کد خبر: 71120

کمپانی Adobe از سرویس Stock برای تهیه تصاویر آرشیوی پرده برداشت

کمپانی Adobe امروز بروز رسانی های زیادی را برای سرویس های ابری خود به نام Creative Cloud منتشر نمود اما مهم ترین خبر، شامل بروز رسانی ها نمی شود؛ امروز Adobe از یک سرویس جدید و بسیار کارا به نام Adobe Stock پرده برداشت.
 
برای درک بهتر نحوه کارکرد چنین سرویسی، ابتدا باید با معنی تصاویر stock آشنا گردیم؛ در یک جمله، تصاویر stock همان عکس های آرشیوی هستند که می توانند از طریق گرافیست ها، ناشرین و سایرین مورد استفاده قرار گیرند و بیشتر اوقات کاربران حرفه ای به دلیل پایین تر بودن هزینه استفاده از چنین تصاویری، از عکاس برای ثبت تصاویر اختصاصی بهره نمی گیرند.
 
اکنون سرویس Stock آمده تا گرافیست ها صرفا با رجوع به یک مکان، بتوانند همه نیاز های خود را برطرف سازند.
 
کمپانی یاد شده همچنین امروز جدا از سرویسی که در موردش صحبت کردیم، بروز رسانی هایی را نیز برای Creative Cloud عرضه کرد و به کاربران اشتراکی سرویس ابری خود اجازه می دهد تا از Stock نیز استفاده کنند.
 
لازم به ذکر است که تا پیش از این، Getty و Shutterstock از جمله مهم ترین منابع تهیه و خرید تصاویر آرشیوی به حساب می آمدند. دو سرویس یاد شده از کیفیت بالایی برخوردار هستند و پیروزی Stock در میان آنها، بستگی مستقیم به کیفیت ارائه شده و دسته بندی های پویا خواهد داشت.
 
لازم به ذکر است که Adobe مدتیست که خود را برای ارائه چنین سرویسی آماده کرده و در ابتدای سال میلادی جاری نیز سرویس تصاویر آرشیوی Fotolia را خریداری کرد و به شکل یکجا صاحب ۴۰ میلیون تصویر شد. لازم به ذکر است که Fotolia نیز همچنان برای خودش به شکل مستقل به ادامه کار مشغول است و Adobe صرفا از منابعش بهره گیری می کند.
 
استفاده از Stock نیازمند دانلود تصاویر بر روی کامپیوتر شخصیتان نیست؛ تصاویری که آنها را خریداری می کنید در یک «کتابخانه» ی مشترک در میان همه اپ های Adobe قابل استفاده هستند و گفته می شود که می توانید به راحتی و پیش از خرید هر تصویر، نمونه ای کم کیفیت تر از آن را امتحان کنید و در صورت رضایت به خرید نسخه ی اصلی اقدام ورزید.
 
کاربران قادر هستند هر تصویر را با قیمت ۹ دلار و ۹۹ سنت خریداری کرده و یا از دو طرح برای اشتراک استفاده نمایند. دریافت ۱۰ عکس در ماه با هزینه ی اشتراک ۴۹.۹۹ دلار و یا دریافت ۷۵۰ عکس در ماه با هزینه اشتراک ۱۹۹.۹۹ دلار. لازم به ذکر است که اگر پیشتر اشتراک Creative Cloud را خریداری کرده باشید، اکنون قادر هستید از برخی تخفیف ها استفاده کرده و به ازای هر ۱۰ تصویر در ماه، هزینه اشتراک ۲۹.۹۹ دلار را پرداخت نمایید. Adobe متصور است که قیمت های بالایش، می توانند به او کمک کنند تا زودتر به اوج برسد.
 
Adobe همچنین امروز تمرکز ویژه ای بر اندروید داشت و اپلیکیشن های Creative Cloud را برای این پلتفرم عرضه کرد که اکنون در گوگل پلی قابل دسترس بوده و شاملPhotoshop Mix، Color CC، Brush CC، Shape CC می شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.