سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

July 31, 2015
15:52 جمعه، 9ام مردادماه 1394
کد خبر: 72300

مایکروسافت آمار 24 ساعت اول آپگرید به ویندوز 10 را اعلام کرد

مایکروسافت اعلام کرده که در 24 ساعت اول، حدود 14 میلیون کاربر از سرتاسر دنیا به ویندوز 10 آپگرید کرده‌اند.
 
مایکروسافت می‌گوید پس از گذشت 24 ساعت از عرضه ویندوز 10، این سیستم عامل بر روی 14 میلیون دستگاه در سرتاسر دنیا نصب شده است. مایکروسافت در حال انتشار آپگرید ویندوز 10 برای کاربران بسیاری است و مایکروسافت می‌گوید این تازه آغاز راه است.
 
 
مایکروسافت تاکید می‌کند که ممکن است چند هفته‌ای تا انتشار آپگرید رایگان ویندوز 10 برای همه افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند زمان باقی مانده باشد.
 
مایکروسافت جزئیات بیشتری از 14 میلیون کاربر خود اعلام نکرده، اما می‌دانیم که مایکروسافت 5 میلیون کاربر Insider یا تست‌کننده دارد؛ بنابراین حدود 9 میلیون نفر اولین‌بار است که جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت را بر روی دستگاه‌هایشان نصب کرده‌اند.
 
اگر 14 میلیون عدد را به بازه‌هایی کمتر تقسیم کنیم به 583,333 نصب برای هر ساعت، 9,722 برای هر دقیقه و 162 برای هر ثانیه می‌رسیم.
 
«دن ریبرن» از تحلیلگران موسسه Frost & Sullivan و مدیر وبسایت Streaming Media نیز که وضعیت آپدیت ویندوز 10 را از نزدیک دنبال می‌کند در وبسایت خود نوشته است: "بر اساس داده‌هایی که از ISP ها دریافت کرده‌ام، مجموع ترافیک CDN ها برای آپدیت ویندوز 10 به 10 Tbps رسیده است و ترافیک روز پنجشنبه از روز چهارشنبه بیشتر بوده است." وی تاکید می‌کند که "انتشار آپدیت ویندوز 10 توسط مایکروسافت محدود بوده و این تازه آغاز راه است."
 
انتشار میزان دانلود ویندوز 10 در 24ساعت اول، می‌تواند نشانه رضایت مایکروسافت و قرارگرفتن در مسیر هدف اصلی‌اش یعنی 1 میلیارد دستگاه ویندوز 10 طی سه سال آینده است.
 
ساتیا نادلا در هنگام عرضه ویندوز 10 در کشور کنیا اقامت داشت تا تاثیر سیستم‌عامل جدید بر زندگی مردم روستایی را از نزدیک شاهد باشد. تری میرسون مدیر ارشد بخش ویندوز هم در فروشگاه مایکروسافت محل زندگی‌اش حضور داشت (تصویر بالا).
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.