تبلت

تلفن همراه

August 1, 2015
15:02 شنبه، 10ام مردادماه 1394
کد خبر: 72340

Nvidia تبلت‌های شیلد را جمع‌آوری می‌کند

براساس اخبار منتشر شده، شرکت Nvidia به‌دلیل بروز برخی مشکلات، تبلت‌های شیلد را جمع‌آوری می‌کند.
 
اگر شما هم یک تبلت Nvidia Shield را خریداری کرده‌اید و در زمان کار کردن با آن احساس گرما می‌کنید، بهتر است آن را خاموش کنید و به فکر تعویض آن باشید. شرکت Nvidia اعلام کرد تبلت‌های شیلدی که از تیرماه سال 93 تا تیرماه سال 94 به‌فروش رفته‌اند، از باتری‌ای بهره می‌برند که موجب داغ شدن شدید دستگاه می‌شود.
 
این داغ شدن در مواقعی باعث آتش‌سوزی هم شده است. این شرکت اعلام کرد که درحال حاضر هیچ‌کدام از محصولات شیلد را تولید نمی‌کند که این موضوع شامل Shield Android TV و کنسول دستی Shield هم می‌شود. براساس اطلاعات منتشر شده، شرکت Nvidia قصد دارد 83 هزار محصول شیلد فروخته شده در آمریکا را جمع‌آوری کند. همچنین این شرکت اعلام کرده که 5 هزار محصول شیلد هم در کانادا به‌فروش رفته که قصد دارد آن‌ها را هم جمع‌آوری کند.
 
این اقدام Nvidia پس از ارسال چهار نامه به این شرکت در ارتباط با داغ شدن بیش از اندازه تبلت‌های شیلد صورت گرفت. در دو عدد از این نامه‌ها به این موضوع اشاره شده بود که گرمای به وجود آمده باعث آتش‌سوزی‌های کوچک شده‌اند. شرکت Nvidia برای جمع‌آوری محصولات شیلد یک فرم خصوص را در سایت خودش قرار داده است.
 
این شرکت  اعلام کرده که تبلت‌هایی که از باتری Y01 بهره می‌برند، شامل این طرح تعویض می‌شوند. برای مشاهد نوع باتری تبلت خود باید به قیمت Settings بروید و به بخش About Tablet وارد شوید. در این قسمت نوع باتری مشخص شده است. اگر نوع باتری B01 بود، محصول شما مشکلی ندارد؛ اما اگر نوع آن Y01 بود، باید تبلت را تعویض کنید.
 
تبلت‌های Nvidia Shield به‌دلیل استفاده از پردازدنده‌های گرافیکی پرقدرت شهرت داشتند و می‌توانستند بازی‌هایی با گرافیک بسیار بالا را به‌نمایش در بیاورند. این محصولات در دو مدل فقط Wi-Fi و LTE با Wi-Fi راهی بازار شده بودند. برای این محصولات از 16 و 32 گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده بود که با قیمت 299 و 399 دلار به‌فروش می‌رسیدند.
 
البته باید به این موضوع اشاره کنیم که تبلت‌های شیلد نتوانستند بخش زیادی از بازار را در اختیار بگیرند و همچنان تبلت‌های سامسونگ و اپل سهم بیشتری از بازار را در اختیار دارند. البته شرکت Nvidia هم تبلت‌های خودش را به عنوان یک محصول مخصوص بازی به‌فروش می‌رساند که بازی‌کننده‌ها می‌توانند تجربه یک کنسول بازی را به‌وسیله آن‌ها به‌دست بیاورند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.