سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

August 9, 2015
9:25 یکشنبه، 18ام مردادماه 1394
کد خبر: 72504

همکاری استیم و مایکروسافت

مایکروسافت قصد دارد به شرکت استیم کمک کند تا تجربه بهتری از این فروشگاه بازی روی ویندوز 10 به وجود بیاید.
 
فروشگاه استیم (Steam) از جمله محبوب‌ترین و معروف‌ترین فروشگاه‌های بازی‌های رایانه‌ای در دنیا به حساب می‌آید که بازی‌هایش را به صورت دیجیتالی در اختیار بازی‌کننده‌ها قرار می‌دهد. این فروشگاه در حال حاضر بیش از 90 میلیون کاربر دارد و رکوردهای جالب توجهی از خودش به جا می‌گذارد. به طور مثال افرادی که بازی DOTA 2 را روی این شبکه به صورت همزمان بازی می‌کردند به 11 میلیون نفر رسیده بود.
 
از سوی دیگر شرکت مایکروسافت هم با عرضه ویندوز 10 سعی دارد بازی‌کننده‌های بیشتری را به‌سمت استفاده از این سیستم‌عامل تشویق کند. اضافه کردن قابلیت اجرای بازی‌های ایکس‌باکس وان روی ویندوز 10 و اضافه شدن دایرکت ایکس 12 به این سیستم‌عامل از جمله ویژگی‌هایی هستند که روی آخرین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز قرار گرفته‌اند. البته مایکروسافت نیاز دارد تا بازی‌کننده‌ها بتوانند تجربه خوبی در زمان استفاده از فروشگاه استیم به‌دست بیاورند.
 
هر چه باشد استیم می‌تواند کاری کند که بازی‌کننده‌ها سریع‌تر به سمت این سیستم‌عامل حرکت کنند. هر چقدر این شبکه‌ی فروش بازی‌های رایانه‌ای که یک جامعه بزرگ از بازی‌کننده‌ها را گرد هم آورده، بهتر روی ویندوز 10 اجرا شود، بازی‌کننده‌ها از این سیستم‌عامل بیشتر استقبال می‌کنند.
 
مایکروسافت به تازگی اعلام کرده که همکاری جدیدی را با شرکت Valve آغاز کرده و قصد دارد تجربه جدیدی از بازی‌های PC را برای کاربران سیستم‌عامل ویندوز 10 به‌وجود بیاورد. به‌تازگی Kevin Unangst‌ که مسئول بخش بازی‌های PC در قسمت ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت است در مصاحبه‌ای با PC Gamer به این موضوع اشاره کرده که: «ما قصد نداریم با استیم رقابت کنیم. ما بیشتر از هر چیزی می‌خواهیم که استیم به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کند.
 
آن‌ها کار بسیار خوبی در زمینه بازی‌های PC انجام داده‌اند و توانسته‌اند بازی‌کننده‌ها را با خودشان همراه کنند. در حال حاضر هدف ما این است که از شبکه استیم پشتیبانی کنیم و کاری کنیم که آن‌ها بتوانند تجربه بهتری را روی ویندوز 10 به کاربران منتقل کنند.»
 
مایکروسافت در سال‌های نه‌چندان دور سرویسی به نام Game for Windows Live را راه‌اندازی کرده بود که نتوانست با موفقیت مواجه شود. این شرکت پس از چند سال این سرویس را تعطیل کرد و بازی‌های آن را روی شبکه استیم قرار داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.