تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری

گوشی

لبه تکنولوژی

August 19, 2015
20:38 چهارشنبه، 28ام مردادماه 1394
کد خبر: 72783

نخستین گوشی هوشمند جهان با دو دوربین سلفی مجزا

گوشی هوشمند Vibe S1 لنوو طی چند هفته اخیر مورد توجه رسانه‌های خبری قرار گرفت و شایعات فراوان در مورد آن منتشر شد. فوریه امسال نخستین اطلاعات در مورد این گوشی اعلام شد و این هفته نخستین تصاویر از آن به دست منابع آگاه رسید.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، گوشی هوشمند Vibe S1 که هم‌اکنون در انتظار دریافت مجوزهای مرکز TENAA به سر می‌برد،‌ در سری گوشی‌های میان‌رده به دست کاربران می‌رسد و البته در بخش سخت‌افزاری امکانات قابل ملاحظه‌ای را در خود جا داده است.

مراکز خبری تایید کردند که برای این گوشی هوشمند دو لنز مجزای دوربین سلفی در نظر گرفته شده است و بر این اساس Vibe S1 را می‌توان نخستین گوشی هوشمند جهان دانست که دو دوربین سلفی مجزا دارد.

هر یک از دو حسگر سلفی مخصوص این گوشی هوشمند با کیفیت 5 مگاپیکسل تصویربرداری می‌کنند و از دیگر امکانات به کار رفته در آن می‌توان به نمایشگر لمسی 5 اینچی با کیفیت FullHD، پردازنده هشته هسته‌ای 1.7 گیگاهرتزی، رم 2 گیگابایتی، حافظه داخلی 16 گیگابایتی و قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه microSD اشاره کرد.

طول، عرض و ضخامت این گوشی هوشمند به ترتیب 143، 70.8 و 7.85 میلیمتر و وزن آن هم 130 گرم است. این گوشی هوشمند باتری 2420 میلی‌آمپری دارد و به زودی در رنگ‌های صورتی، آبی، مشکلی و سفید عرضه می‌شود.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.