سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

August 21, 2015
9:38 جمعه، 30ام مردادماه 1394
کد خبر: 72806

ابزارهای تکنولوژی محبوب برای کارآفرینان

این روزها به نظر می‌رسد برای انجام تقریبا همه کارها راه‌های بهتری وجود دارد. معمولا برای به اشتراک‌گذاری اسناد، تصاویر، ایمیل‌های مدیریتی یا حتی به‌روزرسانی اکانت‌ها در شبکه‌های اجتماعی، ابزارهای تکنولوژی مختلف و متنوعی وجود دارند که می‌توانند سرعت و راحتی بیشتری را برای ما به همراه بیاورند. در این راه ابزارهای نرم‌افزاری از میان طیف وسیع اپلیکیشن‌ها و ابزارهای سخت‌افزاری هوشمند مانند اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها می‌توانند کمک‌های بزرگ و موثری باشند.
 
برای مثال مهندسان معمار می‌توانند از ابزارهای خاصی برای دسترسی سریع و راحت به نقشه شهر بهره ببرند. امروزه آنها ممکن است تعداد زیادی از اسناد و مطالب را روی گوشی موبایل هوشمندشان پردازش کنند در حالی که در خانه و در حال استراحت باشند. برای مالکان کسب و کارهای کوچک این امکانات نه تنها راحتی و سرعت بیشتری را برای آنها به همراه می‌آورد، بلکه به آنها کمک می‌کند تا در صرف هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده، خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهند و در نهایت مشتریان بیشتری را جذب کنند. 
 
گروهی در شرکت SurePayroll که تجارت کوچک ارائه دهنده خدمات حسابرسی حقوق کارمندان است، با انجام تحقیقی در میان 350 کسب‌وکار کوچک در سراسر دنیا و کارآفرینان فعال در آنها، به این نتیجه رسیده‌اند که بعضی ابزارهای تکنولوژی می‌توانند به این افراد برای انجام بهتر و سریع‌تر کارها کمک کنند. این بررسی نشان می‌دهد که 78 درصد از مالکان کسب‌وکارهای کوچک مجبورند برای حضور بیشتر در فضای آنلاین تغییراتی را در ساختار خودشان ایجاد کنند که در این راه ابزارهای تکنولوژی می‌توانند کمک خوبی باشند. با این اوصاف است که این شرکت با نظرسنجی و بررسی‌های مختلف فهرستی از محبوب‌ترین ابزارهای تکنولوژی در میان کارآفرینان را منتشر کرده است که آنها را در اینجا می‌بینیم:
 
اپلیکیشن‌های سازماندهی و بهره‌وری
1- Google Drive به شما امکان ذخیره و دسترسی به فایل‌ها را از هر جا روی محیط وب در هارد درایو یا در حال حرکت فراهم می‌کند. 
2- Evernote مجموعه‌ای از  نرم‌افزارها و خدمات است که به کاربران امکان دسترسی، سازماندهی و یافتن اطلاعات را در تمام پلت‌فرم‌ها می‌دهد. 
3- Tripit یک برنامه برای برنامه‌ریزی سفر است که به کاربرانش امکان ایجاد یک برنامه سفر مرجع را داده و امکانات لازم را برای دسترسی به آن به صورت آنلاین یا از طریق موبایل فراهم می‌آورد.
4- Trello یک سیستم مدیریت پروژه تصویری است.
5- Expensify یک استارت‌آپ ارائه‌دهنده خدمات مالی است که یک سرویس آنلاین مدیریت هزینه را برای مشتریان در سراسر جهان ارائه می‌دهد.
6- Asana یک اپلیکیشن تحت وب و موبایل است که برای کمک به گروه‌ها برای ارتقای میزان ارتباطات، سازماندهی و همکاری، طراحی شده است.
7- Basecamp یک  ابزار مدیریت پروژه است که امکانات خدمات مشتری مختلفی را ارائه می‌کند.
 
ابزارهای ذخیره ابری
1- Dropbox خانه‌ای برای ذخیره مهم‌ترین اطلاعات کاربران است. 
2- Google Drive به کاربرانش امکان ذخیره و دسترسی به فایل‌ها را از هر جای روی محیط وب در هارد درایو یا در حال حرکت فراهم می‌کند. 
3- Apple iCloud یک اپلیکیشن تحت وب روی موبایل است که به کاربرانش امکان ذخیره اطلاعات را می‌دهد.
4- Microsoft OneDrive یک اپلیکیشن ذخیره است که امکان ذخیره و به اشتراک‌گذاری تصاویر، ویدئوها، اسناد و اطلاعات را می‌دهد.
5- Box یک سرویس مدیریت محتوای ابری و به اشتراک‌گذاری فایل است که امکان ذخیره در فضایی نامحدود، تجاری‌سازی و کنترل‌های اداری را فراهم می‌کند.
 
ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری
1- Salesforce یک شرکت رایانش ابری جهانی است که راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری را توسعه داده و نرم‌افزارهای تجاری را بر اساس تعداد کاربران ارائه می‌دهد.
2- Act یک ابزار مدیریت فروش و ارتباط با مشتری است که به کسب و کارهای کوچک و تیم‌های فروش امکان مدیریت جزئیات مربوط به مشتریان را داده و به این ترتیب با افزایش بهره‌وری، نتایج بهتری را برای آنها به همراه می‌آورد.
3- SugarCRM با کمک نوآورانه‌ترین راهکارهای ارتباط با مشتری، به کسب‌و‌کارها امکان ایجاد روابط بسیار خوب با مشتریان را می‌دهد. 
4- Nimble یک پلت‌فرم مبتنی بر SaaS است که سیستم‌های CRM پیشرفته را در ترکیب با رسانه‌های اجتماعی برای کسب‌و‌کارهای کوچک ارائه می‌دهد.
5- Zoho مجموعه نرم‌افزارهای تجاری را در کنار اپلیکیشن‌های ویژه حمایت از مشتری ارائه می‌دهد.
 
ابزارهای اتوماسیون بازاریابی یا بازاریابی از طریق ایمیل
1- Constant Contact ابزارهای بازاریابی ایمیلی، رسانه‌های اجتماعی و رویدادی را برای کمک به کسب‌وکارهای کوچک برای جلب مشتری ارائه می‌دهد.
2- MaliChimp یک سرویس بازاریابی ایمیلی است که با استفاده از خبرنامه‌ها و انتشار پیام‌های خودکار به بنگاه‌های تجاری کمک می‌کند.
3- Marketo نرم‌افزار اتوماسیون بازاریابی است که امکانات بازاریابی اجتماعی، CRM و خدمات مرتبط را ارائه می‌دهد.
4- Pardot یک اپلیکیشن اتوماسیون بازاریابی است که برای مدیریت بازاریابی آنلاین مناسب است.
5- Emfluence به کاربران امکان ایجاد، به‌کارگیری و دنبال کردن کانال‌های مختلف بازاریابی آنلاین از یکجا را فراهم می‌کند. 
6- InfusionSoft نرم‌افزار اتوماسیون بازاریابی و فروش را برای بنگاه‌های تجاری کوچک ارائه می‌کند که ترکیبی از CRM، بازاریابی ایمیلی و تجارت الکترونیک است. 
 
ابزارهای محتوا و رسانه‌های اجتماعی
1- Hootsuit محبوب‌ترین پلت‌فرم برای مدیریت رسانه‌های اجتماعی است که در حال حاضر بیش از 10 میلیون کاربر در سراسر جهان  دارد.
2- TweetDeck یک ابزار توئیتری برای دنبال کردن، سازماندهی کردن و مدیریت در لحظه روی وب و ابزارهای موبایل است.
3- Sprout Social پلت‌فرمی را برای کسب‌وکارها ارائه می‌دهد که امکان مدیریت پست‌ها و تحلیل داده‌های منتشر شده روی شبکه‌های اجتماعی را فراهم می‌کند.
4- Hearsay Social به تیم‌های خدمات مالی کمک می‌کند تا کسب‌وکارشان را در شبکه‌های اجتماعی توسعه و ترویج بدهند.
5- Buffer App با استفاده از جدول برنامه‌ریزی پست‌های آنلاین به صورت روزانه به کاربران برای به اشتراک‌گذاری محتوا روی شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند.
6- ScribbleLive یک پلت‌فرم مدیریت محتوای بازاریابی است که با ترکیب تحلیل داده‌ها و بررسی روندها در شبکه‌های اجتماعی، دیدگاه بهتری از جایگاه کسب‌و‌کارها را برای آنها فراهم می‌آورد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.