اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری

فناوری‌های پوشیدنی

گجت

لبه تکنولوژی

August 30, 2015
11:15 یکشنبه، 8ام شهریورماه 1394
کد خبر: 72984

همکاری 26 شرکت مخابراتی برای راه‌اندازی شبکه مخصوص اینترنت اشیا

مرکز GSMA پروژه جدیدی با عنوان Mobile IoT Initiative راه‌اندازی کرده است که توسط 26 اوپراتور بزرگ مخابراتی، شرکت تولیدکننده دستگاه‌های موبایلی و شرکت‌های تولیدکننده تراشه، ماژول و زیرساخت‌های موبایلی پشتیبانی می‌شود.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این پروژه به منظور استفاده از راهکارهای کم انرژی در فضای گسترده (LPWA) در طیف‌های باند مخابراتی دنبال می‌شود.

گروه جدیدی که با یکدیگر همکاری می‌کنند برای توسعه راهکارهای تجاری مبتنی بر فناوری‌های اینترنت اشیا با یکدیگر همکاری می‌کنند و مبتنی بر راهکارهای LPWA سعی می‌کنند فناوری‌های جدید مخابراتی را با هزینه کمتر در اختیار کاربران بگذارند.

این همکاری‌ها همچنین تحلیل‌های مناسب و بازخوردهای دقیق مبتنی بر 3GPP را بر پایه فناوری‌ها و استانداردهای موجود ارایه می‌دهد. پیش‌بینی شده است نخستین مشخصه‌ها برای راهکارهای LPWA پایان سال 2015 میلادی تکمیل شود و از ابتدای سال 2016 نیز به کار گرفته شوند.

شبکه‌های LPWA برای برقراری سیستم‌های ارتباطی ماشین-به-ماشین (M2M) با حجم کم داده، عمر باتری طولانی و دوره زمانی طولانی به کار گرفته می‌شوند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.