اپلیکیشن

تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری

گوشی

لبه تکنولوژی

September 2, 2015
12:41 چهارشنبه، 11ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73045

نخستین گوشی مبتنی بر فضای پردازش ابری جهان ساخته شد

استارت‌آپ Nextbit Robin یکی از زیرمجموعه‌های جدید مرکز Kickstarter محسوب می‌شود تا با جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید بتواند محصولات متفاوت خود را روانه بازار کند. این شرکت هم‌اکنون کارمندانی را از شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ استخدام کرده است تا از این طریق بتواند نحوه تعامل کاربران با گوشی‌های هوشمند را تغییر دهد و روش‌های کاربری جدید مبتنی بر اندروید را در اختیار مردم بگذارد.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این مرکز نخستین گوشی هوشمند خود را با نام Nextbit Robin معرفی کرده و توضیح داده است که این محصول علاوه بر ارایه قابلیت‌های کاربردی گوشی‌های هوشمند، امکانات منحصر به‌فردی را هم شامل می‌شود.

این محصول شبیه بسیاری از پرچمداران گوشی‌های هوشمند ساخته شده است و باید وجود نسبت به هر گوشی هوشمندی که تا کنون در دستان خود گرفته‌ایم متفاوت است. این استارت‌آپ محصول جدید خود را به عنوان نخستین گوشی هوشمند جهان مبتنی بر خدمات پردازش ابری طراحی کرده است.

گوشی Robin نمایشگر لمسی 5.2 اینچی با کیفیت 1080 پیکسلی دارد و تراشه مرکزی Snapdragon 808 به همراه رم 3 گیگابایتی برای آن در نظر گرفته شده است. این گوشی هوشمند شامل دوربین دیجیتالی 13 مگاپیکسلی می‌شود و از دیگر امکانات به کار رفته در آن می‌توان به سیستم هوشمند AF برای تشخیص چهره، فلش دوگانه و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی اشاره کرد.

سیستم ارتباطی این گوشی هوشمند شامل USB Port-C می‌شود و همچنین کاربران می‌توانند از بلوتوث 4، سیستم کوتاه‌بورد NFC، Wi-Fi، LTE، اسکنر مخصوص تشخیص اثر انگشت، اسپیکرهای استریو جلو و باتری 2680 میلی‌آمپر بهره‌‌مند شوند.

البته اینها مشخصاتی نیستند که Robin را از دیگر گوشی‌های موجود در بازار مجزا کنند. این گوشی که همراه با آخرین نسخه سیستم عامل اندروید موسوم به Marshmallow وارد بازار می‌شود، به صورت هوشمند مبتنی بر فضای پردازش ابری ساخته شده است و بر این اساس کاربران هر داده‌ای که در حافظه داخلی گوشی ذخیره کنند، یک نسخه از آن را می‌توانند روی فضای ابری در اختیار داشته باشند. این داده‌ها محتوای چندرسانه‌ای، ابزارها، و اطلاعات ختلف را شامل می‌شود.

زمانی که کاربر برای مدت طولانی از یک ابزار یا اطلاعات استفاده نکند، فضای ابری گوشی به صورت خودکار این مسئله را تشخیص می‌دهد و داده مورد نظر را از روی گوشی پاک می‌کند تا ضمن ایجاد فضای ذخیره‌سازی بیشتر، کاربر روی حافظه ابری به آن دسترسی داشته باشد.

به طور کلی گفته شده است Nextbit Robin تمام فعالیت‌های خود را مبتنی بر خدمات ابری ارایه می‌دهد و از این نظر برای کاربران سازمانی خیلی مفید است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.