سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 10, 2015
8:55 پنجشنبه، 19ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73210

اپل تی‌وی علاوه بر ریموت لمسی خود از سایر کنترلر‌ها نیز پشتیبانی می‌کند

اپل از نسل چهار اپل تی‌وی با تمرکز بر جذب گیمر‌ها، رونمایی کرد. این دستگاه به واسطه‌ی پردازشگر قدرتمند، اِستور غنی از بازی‌های متفاوت و کنترلر حرکتی خود قطعا برای کنسول‌های خانگی تهدیدی به حساب خواهد آمد. اما پشتیبانی اپل تی‌وی از سایر کنترلر‌های بازی می‌تواند به وضوح هدف اپل را از ارائه‌ی نسل جدید اپل تی‌وی، یعنی تسخیر سیستم‌های سرگرمی منازل، مشخص کند.
 
 
 
 برخلاف تعداد زیادی از کنسول‌های بازی اندرویدی که به بازار آمدند و بعد از مدتی محو شدند، اپل تی‌وی با پشتیبانی قدرتمند اپل به قصد تسخیر منازل کاربران ارا‌ئه شده است. اپل در کنفرانس خود از اپل تی‌وی با قابلیت‌های کاربردی و اپلیکیشن‌های متنوع رونمایی کرد؛ اما یکی از نکات بسیار کلیدی در موفقیت کنسول‌‌های بازی کنترلر آن‌ها است که در تصمیم کاربران برای استفاده از آن‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند.
 
ریموت کنترل لمسی اپل‌ تی‌وی از کنترل حرکتی نیز پشتیبانی می‌کند تا علاوه بر ظاهر آن، وجوه شباهت‌های بیشتری بین آن و کنترلر‌های نینتندو بیابیم. اما برای آن دسته از کاربران که علاقه‌ای به استفاده از این نوع کنترلر‌ها ندارند، باید این نوید را داد که می‌توانند با توجه به پشتیبانی اپل تی‌وی از کنترلر‌های mfi،  نسبت به تهیه‌ی نمونه مورد علاقه‌ی خود اقدام کنند. هم‌چنین کاربران می‌توانند از آیفون، آیپد و آیپاد نیز به عنوان کنترلر استفاده کنند. این طیف وسیع از گزینه‌های پیش روی کاربران، قطعا سلایق مختلف را پوشش خواهد داد و از این نظر اپل تی‌وی جایی برای بحث باقی نخواهد گذاشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.