تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری

گوشی

October 6, 2015
12:00 سه شنبه، 14ام مهرماه 1394
کد خبر: 73689

عرضه گوشی هوشمند جدید با ظاهر شبیه روبات

شرکت ژاپنی شارپ گوشی هوشمند جدیدی معرفی کرد که ظاهر متفاوت دارد و شبیه به روبات‌های انسان‌نما طراحی شده است.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این گوشی هوشمند متفاوت RoboHon نام دارد و توسط پروفسور «توموتاکا تاکاهاشی» مشهورترین کارشناس فناوری توکیو طراحی شده است که پیش‌بینی می‌شود نیمه نخست سال 2016 میلادی روانه بازار شود.

همان طور که در تصاویر این دستگاه دیده می‌شود، گوشی روباتی 19.5 سانتی‌متر ارتفاع و 390 گرم وزن دارد. این محصول نمایشگر لمسی 2 اینچی را در قسمت پشتی خود جا دده است و از دیگر امکانات به کار رفته در آن می‌توان به دوربین دیجیتال و پراژکتور در قسمت آن اشاره کرد.

شارپ می‌گوید حمل گوشی RoboHon بسیار آسان است و کاربران حتی می‌توانند آن را در جیب و کیف خود جا دهند. این گوشی هوشمند از فناوری‌های LTE و 3G پشتیبانی می‌کند، قادر است راه برود، پیام‌های جدید دریافتی را به شما اطلاع دهد، قرارهای ملاقات را یادآوری کند و حتی روی عکس‌های مورد علاقه شما کلیک کند.

شرکت شارپ تصاویر ویدیویی منتشر کرده است که نشان می‌دهد هر یک از قابلیت‌های این گوشی هوشمند منحصر به‌فرد چگونه کار می‌کنند. این نخستین گوشی در بازار جهانی محسوب می‌شود که با این شکل و شمایل طراحی شده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.