اپلیکیشن

تلفن همراه

October 15, 2015
22:05 پنجشنبه، 23ام مهرماه 1394
کد خبر: 73820

بررسی ایرانسل من؛ اپلیکیشنی برای مدیریت یکپارچه حساب های ایرانسلی

ایرانسل، اپراتور دوم تلفن همراه در کشور، به منظور دسترسی آسان و امکان مدیریت یکپارچه خدمات سیم کارت و اینترنت وایمکس، اپلیکیشنی تحت عنوان «ایرانسل من» را در اختیار مشترکین خود قرار داده است.
 
این اپلیکیشن رایگان که برای پلتفرم های iOS، اندروید و جاوا منتشر شده، به کاربران ایرانسل خدماتی از قبیل مدیریت حساب، خرید بسته های افزایشی، پرداخت قبوض و راهنمایی و پشتیبانی را به صورت یکجا ارائه می کند تا بدون نیاز به رایانه کلیه این امور را از طریق موبایل پیگیری کنید.
 
 
در ادامه به بررسی امکانات ارائه شده در این اپلیکیشن خواهیم پرداخت تا ببینیم آیا می توان برای مدیریت کلیه امور مرتبط با سیم کارت و وایمکس، به استفاده از این اپ اتکا کرد یا خیر؟
 
برای ورود به ایرانسل من، لازم است نام کاربری و رمز عبور حساب اینترنتی خود (Ecare) را در آن وارد کرده و ضمنا به اینترنت متصل باشید. پس از این کار، به منوی اصلی اپلیکیشن وارد خواهید شد. در مرکز صفحه، اطلاعاتی از قبیل شماره تلفن، موجودی فعلی و میانبرهایی از مهم ترین خدمات ارائه شده در اپ را مشاهده می کنید که به منظور دسترسی سریع در این قسمت قرار گرفته اند.
 
اپراتور دوم در طراحی جدید اپ ایرانسل من، ترکیب قهوه ای، سفید و زرد را برای رنگ آمیزی رابط کاربری انتخاب کرده. هر چند که برای نوشته ها از فونت نسبتا درشت و خوانایی استفاده شده، اما ترکیب نامناسب رنگ های قالب کاربری باعث می شود که خواندن آنها (خصوصا در منوهای شلوغ) برای چشمان کاربر کمی آزاردهنده باشد.
 
با مشاهده رنگ آمیزی نه چندان مناسب این اپ، ممکن است از خود بپرسید مگر ترکیب کلاسیک زرد، مشکی و آبی ایرانسل چه ایرادی داشت که حالا اپراتور دوم به استفاده از چنین ترکیب نامناسبی برای طراحی قالب این اپ متوسل شده؟ شکی نیست که رابط کاربری ایرانسل من می توانست جذاب تر از محصول فعلی باشد، اما مهم ترین چیز در مورد آن خدماتی است که به کاربر ارائه می دهد و باید گفت که در این کار نمره قبولی می گیرد.
 
 
بزرگترین مزیت استفاده از ایرانسل من اینجاست که می توانید با در دست داشتن یک موبایل، از یک محل به کلیه اطلاعات مرتبط با حساب سیم کارت های اعتباری و دائمی و اینترنت وایمکس ایرانسل دسترسی داشته باشید. در واقع افرادی که همزمان از چندین سیم کارت و خدمات وایمکس ایرانسل استفاده می کنند، بیشترین بهره را از این اپ خواهند گرفت.
 
دوست دارید طرح تشویقی تان را عوض کنید، PUK فراموش شده تان را بازگردانید یا سیم کارت اعتباری خود را تنها با چند کلیک به دائمی تبدیل کنید؟ با داشتن ایرانسل من قادرید کلیه این کارها را از طریق موبایل انجام دهید.
 
ایرانسل من دو منوی کشویی در طرفین صفحه نمایش دارد که در سمت راستی، خدمات اپ را مشاهده می کنید و در سمت چپی تنظیمات مربوط به برنامه و گزینه های پشتیبانی را.
 
 
از میان خدمات مهم این اپ، شاید بخش های شارژ مجدد، خرید بسته های افزایشی و تشویقی و تاریخچه بیشتر از همه به کارتان بیاید. در بخش شارژ مجدد می توانید به سه طریق وبسایت ایرانسل، کارت شارژ یا سرویس خط به خط به شارژ سیم کارت و اینترنت وایمکس اقدام کنید.
 
اگر نیازمند چیزی مقرون به صرفه تر از شارژ معمولی بودید، می توانید با مشاهده فهرست کاملی از بسته های افزایشی و طرح های تشویقی، مناسب ترین آنها را برگزینید تا در خرید شارژ صرفه جویی کرده باشید. بعد از این که سیم کارت یا وایمکس را شارژ کردید، با مراجعه به قسمت تاریخچه نیز می توانید به ریز جزئیات شارژ و تعرفه هایی که عوض کرده اید دسترسی داشته باشید.
 
 
اما ایرانسل من می تواند وسیله خوبی برای رساندن صدای شما به مسئولان فنی اپراتور هم باشد. با ورود به قسمت ارتباط با ما، می توانید مشکلات خود را به گوش مسئولین ایرانسل برسانید یا از طریق فشردن یک آیکن، مستقیما با واحد پشتیبانی تماس بگیرید.
 
منوی سوالات متداول هم بخش خوبیست که در آن می توانید پاسخ بسیاری از پرسش های خود را در مورد خدمات ایرانسل پیدا کنید تا از تماس با واحد پشتیبانی بی نیاز شوید.
 
برای آگاهی از ریز خدمات اپلیکیشن ایرانسل من، در ادامه امکانات آن را به طور خلاصه برایتان آورده ایم:
 
مدیریت حساب
نمایش اطلاعات حساب: باقیمانده حد اعتبار، موجودی، بدهی، کارکرد، مبلغ قابل پرداخت
نمایش جزئیات کارکرد در شش دوره گذشته (سیم کارت دائمی)
نمایش هشدار به مشترکین اعتباری وایمکس: وضعیت حساب و ترافیک
نمایش باقیمانده بسته های افزایشی
نمایش طرح تعرفه فعلی و امکان تغییر
مشاهده تاریخچه: شارژ، پرداخت اینترنتی، تغییرات طرح تعرفه
نمایش کد قفل گشای شخصی (PUK)
خرید و پرداخت
خرید بسته های افزایشی
خدمات پرداخت: کارت شارژ، درگاه‌های بانکی و بانکداری همراه
نمایش طرح های تشویقی بر اساس نوع سرویس و حساب
راهنمایی و پشتیبانی
 
ارجاع و پیگیری درخواست ها و بازبینی آنها
سوالات متداول
دسترسی آسان به شبکه های اجتماعی ایرانسل
ایرانسل من نسخه فشرده شده ای از وبسایت Ecare محسوب می شود؛ اپلیکیشنی جمع و جور و بسیار سبک که می توانید بدون نیاز به رایانه و با اتصال به اینترنت دیتا، کلیه اموری که از طریق وبسایت ایرانسل قابل پیگیری اند را در موبایلتان مدیریت کنید.
 
ایرانسل من می تواند برای افرادی که مشترک چندین سیم کارت به همراه اینترنت وایمکس ایرانسل هستند، اما زمان کافی برای مدیریت امور آنها از طریق وبسایت ایرانسل را ندارند بسیار مفید و کاربردی ظاهر شود. برای دانلود ایرانسل من می توانید از لینک های زیر استفاده کنید.
 
ایرانسل من
قیمت : رایگان
سازنده : شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل
سیستم عامل : iOS، اندروید و جاوا
حجم : 7.8 / 2.7 مگابایت
دانلود
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.