باندپهن

باندپهن ثابت

باندپهن سیار

October 21, 2015
16:43 چهارشنبه، 29ام مهرماه 1394
کد خبر: 73908

طراحی شبکه یکپارچه مبتنی بر IP/MPLS در شرکت مخابرات ایران

با اجرای پروژۀ IPNI، یک شبکۀ واحد، یکپارچه و توانمند مبتنی بر IP/MPLS برای سرویس های فعلی و آتی شرکت مخابرات ایران در حوزۀ ثابت و سیار طراحی شده است.
 
مهندس حاجی محمّدی، در مراسم اختتامیه پروژه IPNI که با حضور کارشناسان داخلی و خارجی درگیر در این پروژه برگزار شد، گفت: پروژۀ IPNI در سـال 1391، در بخش High level design با شرکت KT منعقد شد و در ادامه در بخش Low leved design نیز از اواخر سال 1392 قرارداد بسته شد.
 
مدیر امور شبکه شرکت مخابرات ایران گفت: این پروژه در ابتدای سال 93 در 21 استان کشور اجرا شد که با مطرح شدن بحث FMC در مخابرات ایران، با همکاری شرکت KT و جلساتی با شرکت ارتباطات سیار، شبکۀ یکپارچۀ IP کشور به مرحله طراحی رسید.
 
وی افزود: با بیان اینکه مدیران و کارشناسان شرکت KT تعامل نزدیکی با همکاران شرکت مخابرات دارند، گفت: خوشبختانه باید اعلام کنم که بیش از 150 نفر از کارشناسان شرکت مخابرات ایران، از کارکنان ستادی و استان ها، در بحث یکپارچه سازی شبکه های ثابت و سیار، آموزش دیـده اند و همزمان نیز آموزش ضمن کار را برای آنان ترتیب داده ایم که به زودی، تعدادی کارشناس را نیز برای آموزش های تکمیلی به کشور کره جنوبی اعزام خواهیم کرد و در این بخش، تیم کارآمد و منسجمی را آمـاده کرده ایم.
 
آقای دکتر « لی » ، نماینده و مجری شرکت KT نیز در سخنان خود با قدردانی از حمایت و علاقۀ مجموعۀ مدیران و کارشناسان شرکت مخابرات ایران در به ثمر رسیدن این پروژه گفت : با توجه به پروژۀ Kik off meeling که 9 ماه پیش برگزار شد، سه نکتۀ مهم مد نظر شرکت KT بود.
 
1- شرکت KT، شبکۀ مخابرات را همانند شبکۀ کشور خود دیده است.
 
2- تجارب شرکت KT به مخابرات ایران انتقال داده شد.
 
3- نتیجه بخش بودن این پروژه به جز با همکاری نزدیک و همه جانبۀ TCI و KT میسر نمی شد.
 
وی با اعلام اینکه شرکت KT فراتر از یک مشاور و دقیقاً به عنوان یک اپراتور در این پروژه همکاری نموده است، گفت: امیدواریم در آینده پروژه های مهم تری را نیز با مجموعۀ TCI به اجرا برسانیم.
 
مهندس سالم، مدیرکل طرح و مهندسی و مدیر پروژۀ IPNI شرکت مخابرات ایران، نیز با اظهار امیدواری به اینکه مراسم اختتامیۀ رسمی پروژه های NOC و IPNI با حضور تمامی مدیران ستادی و استانی شرکت مخابرات ایران در آذر ماه امسال برگزار شود، گفت: شبکۀ IP شرکت مخابرات ایران در بخش ثابت پس از خصوصی سازی شرکت و به دلیل جدا شدن شبکۀ IP بین استانی و انتقال آن به شرکت ارتباطات زیرساخت، وضعیت مطلوبی را تجربه نکرده است.
 
وی با بیان اینکه بخش های NOC + Network جمعاً پروژۀ IPNI را تشکیل می دهند، گفت: هدف پروژۀ IPNI، ایجاد یک شبکۀ واحد ، یکپارچه و توانمند مبتنی بر IP/MPLS برای سرویس های فعلی و آتی شرکت مخابرات ایران در حوزۀ ثابت و سیار است.
 
مهندس سالم گفت: IPNI به همراه NOC، زیرساخت کامل و لازم برای پیاده سازی خدمات و سرویس های مبتنی بر IP شرکت مخابرات ایران را فراهم خواهد کرد.
 
وی با تشریح سه حوزۀ اصلی IPNI افزود: در بخش سرویس دهی، تحلیل وضعیت فعلی سرویس ها، تهیۀ فهرست سرویس های آتی و تحلیل آن، تحلیل آماری سرویس ها و پیش بینی خدمات، مشخصات فنی سرویس ها و تحلیل ترافیک سرویس مطرح است.
 
مدیر پروژۀ IPNI شرکت مخابرات ایران گفت: در بخش شبکۀ بین استانی یا طراحی بخش هسته، همبندی فیزیکی شبکه، همبندی منطقی شبکه و ملاحظات امنیتی مورد تأکید است.
 
در ادامه، مهندس لواسانی، مدیر امور تجاری شرکت مخابرات ایران، با تقدیر از مدیران و کارشناسان شرکت KT و کارشناسان شرکت مخابرات ایران و با بیان اینکه این کار، متفاوت از کارهای مشاوره ای دیگر است، گفت: کار شرکت KT، تنها مشاوره نیست، بلکه کار این شرکت در مخابرات، تحقیقی، آموزشی، هدایت و در نهایت کار اجرایی است که موارد استفاده کامل برای شرکت مخابرات ایران دارد ؛که در اینجا جا دارد از همه مدیران، کارشناسان و تمامی کسانی که تاکنون برای رسیدن به شبکه یکپارچه IP تلاش کرده اند، قدردانی کنم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.