سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

October 24, 2015
15:44 شنبه، 2ام آبانماه 1394
کد خبر: 73978

بالمر: نجات اپل در سال ۱۹۹۷ عجیب ترین اقدام مایکروسافت تاکنون بوده است

مدیر عامل پیشین مایکروسافت امروز در شبکه تلویزیونی بلومبرگ حضوری کوتاه به هم رساند و در مورد برخی مسائل نظرات خود را عنوان کرد. وی در مورد اپل، مایکروسافت، سرفس بوک و آمازون به گفتگو پرداخت.
 
 
بالمر اذعان داشت که اپل در سال های اخیر، توانسته با مدیریتی عالی تبدیل به با ارزش ترین برند جهان گردد اما با این حال، تنها شرکتی که اکنون توان رقابت با این کمپانی با ارزش را دارد، مایکروسافت است چرا که در زمینه مک، اهالی ردموند ویندوز را دارند و در برابر آیپد هم محصولی به نام سرفس در مایکروسافت به درخشش مشغول است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
 
 
آقای بالمر در این زمینه می گوید:‌ « اکنون تقریبا هیچ شرکتی به دنبال رقابت با اپل نیست. چه کسی با مک رقابت می کند؟ چه کسی در پی آپید است؟ تنها می توانیم بگوییم مایکروسافت و سامسونگ.»
 
وی در نهایت محصول جدید شرکت پیشین خود به نام «سرفس بوک» را ستود و خبر داد که این محصول نه می خواهد با iMac رقابت کند و نه با iPad؛ بالمر باور دارد که سرفس بوک دسته بندی جدیدی است که در حال حاضر برای خودش یکه تازی می کند: «سرفس بوک نه محصولی شبیه به آیپد است و نه محصولی مشابه به آیمک. مایکروسافت دسته بندی تازه ای را در لپ تاپ ها ارائه داده. در چنین ابداعاتی، اپل و مایکروسافت هستند که همواره پیشتاز بوده اند چرا که این دو شرکت، سخت افزار و نرم افزار را با هم توسعه می دهند.»
 
در این میان اما گفته های آقای بالمر، داری نکته دیگری هم بودند که با اندکی حسرت همراه شدند. وی در میان صحبت هایش حقیقتی را یادآور شد که این روزها، چندان کسی آن را به یاد نمی آورد. در سال ۱۹۹۷ پس از نزدیک شدن اپل به ورشکستکی و بازگشت استیو جابز به آن، جابز به سراغ بیل گیتس رفت و او را متقاعد نمود که ۱۵۰ میلیون دلار در اپل سرمایه گذاری نماید.
 
در اصل با کمک مایکروسافت بود که اپل امروز توانسته تبدیل شود به با ارزش ترین برند جهان و آقای بالمر صرفا همین موضوع را یادآور شد و گفت این عجیب ترین و دیوانه وار ترین تصمیم مایکروسافت تا کنون بوده است. خود بالمر در این رابطه می گوید:‌ «در سال ۹۷ زمانی که استیو به اپل برگشت، ما به عنوان حل و فصل بخشی از شکایات میان این دو کمپانی، در اپل سرمایه گذاری کردیم که شاید بتوان همین کار را دیوانه وار ترین اقدام مایکروسافت در تاریخ این کمپانی دانست. آنها ولی توانستند با این پول نقد، سرچشمه نبوغ را یافته و تبدیل شوند به با ارزش ترین برند جهان.»
 
شاید جالب باشد اما مصاحبه امروز استیو بالمر، یکی از تنها مصاحبه های اوست که تا کنون اپل را به سخره نگرفته و از طرفی، آن را تحسین هم نموده. وی البته در انتها باور دارد که اگرچه اپل در سال های اخیر توانسته رشد بسیار مناسبی داشته باشد اما در نهایت مایکروسافت برنده این میدان است و تنها رقیب اصلی کمپانی ساکن کوپرتینو به شمار می رود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.